וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזל"ט המתקדם שמאתר את מחבלי חמאס לפני חיסולם

24.7.2014 / 20:05

אנשי מערך "רוכב שמיים" פועלים לילות כימים בניסיון לסייע לכוחות הצבא הפועלים על הקרקע בשטח הרצועה: "אנו נמצאים צעד לפני הכוח ומסייעים בתקיפה של האויב". צפו בתיעוד

צילום: דובר צה"ל

עם ההכרזה של ישראל על היציאה למבצע "צוק איתן" ברצועת עזה עברה יחידת מפעילי המזל"ט מסוג "רוכב שמיים" למצב חירום. בשל המורכבות הגדולה של המבצע הצבאי, גויסו אנשי היחידה למילואים בצו שמונה. באמצעות הפעלת המזל"ט המתקדם, מסייעים אנשי המערך לצה"ל באיסוף מודיעין טקטי על מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

תיעוד מיוחד שפרסם היום (חמישי) דובר צה"ל מספק הצצה ליכולות הגבוהות של מערך המזל"ט. בסרטון ניתן לראות כיצד תוקף צה"ל חמ"ל (חדר מלחמה) של חמאס ופעילי הארגון, לאחר שזוהו על ידי "רוכב שמיים". ראשית, מופצצת אנטנה שמוצבת על גג החמ"ל. לאחר מכן, הופצצו שלושה פעילי חמאס שיצאו מהחמ"ל בריצה. לבסוף, הופצץ מבנה החמ"ל עצמו.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
שחר הובא למנוחות: "אין לי אח קטן יותר"
הפלסטינים: כ-15 הרוגים בתקיפת בית ספר של האו"ם
שעת התמוז: הטיל שמשנה את כללי המשחק בעזה

תקיפת חמ"ל ופעילי חמאס שזוהו על ידי רוכב שמיים. דובר צה"ל
תקיפת חמ"ל ופעילי חמאס שזוהו על ידי "רוכב שמיים"/דובר צה"ל

"אנחנו עובדים כמעט עם כל החטיבות, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע", חשף קצין בכיר ביחידת "רוכב שמיים". לדבריו, אנו מבצעים מאה גיחות ביום. בזמן שהכוחות שלנו פועלים בשטח, הם חשופים לירי נשק נגד טילים, כמו גם ירי צלפים ונשק קל מחלונות ושטחים שולטים". הקצין הסביר כי מפעילי המזל"ט "נמצאים צעד לפני הכוח. אנחנו מעדכנים את הכוחות אם השטח נקי מאיומים, ומאשרים להם להתחיל בתנועה. במקרה שיש זיהויים אנחנו מכוונים את האש".

"ההצלחה שלנו היא בכמויות זיהוי האויב בשטח", הוסיף הקצין הבכיר. "אנחנו יודעים לזהות אותו ביום ובלילה. כבר היה לנו מקרה של זיהוי כיתת מחבלים שהולכים בצורה מבצעית לכיוון כוחותינו. מאחר מכיוון שאנחנו נמצאים כאמור צעד אחד לפני הכוחות אנחנו מזהירים אותם ומסייעים בתקיפה של האויב".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully