וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות נעדרים על אורון שאול: "לא לאבד תקווה"

24.7.2014 / 18:09

בני משפחה של חיילים שנחטפו או נעדרו לאורך השנים מעידים על מה שכנראה עובר משפחת החייל שנעדר מאז תקרית הנגמ"ש בעזה. אביו של מג'די חלבי: "החיים שלך משתנים מקצה לקצה"

צילום: טל אנגלנדר, ערן גילווארג; עריכה: יותם בן-דוד

החרדה, ההמתנה המשתקת ורסיסי השמועות הם רק חלק ממה שעובר בימים אלה על משפחתו של החייל שאול אורון, אחד מהלוחמים שהיו בנגמ"ש שנפגע מטיל נגד טנקים בלילה שבין שבת לראשון בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה, שעדיין נעדר. משפחות של חיילים שנחטפו ונעדרו לאורך השנים מסבירים את התחושות שככל הנראה מציפות את משפחת שאול וכיצד ההזדהות הלאומית והתקשורת יכולות לסייע לה ולחזק אותה.

עוד על החייל אורון שאול:
משפחתו של החייל הנעדר: אין חדש, סומכים על צה"ל
סמל אורון שאול נעדר: איך ממשיכים מכאן?
גורלו של הנעדר לא ברור - חמאס כבר חוגג "חטיפה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חוסר הידיעה ששולט בך ובחיים שלך הוא חוסר אונים מוחלט". אורון שאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חוסר הידיעה ששולט בך ובחיים שלך הוא חוסר אונים מוחלט", הסביר יעקב אביטן, אביו של סמ"ר עדי אביטן, שנשבה באוקטובר 2000 בידי חיזבאללה, וגופתו הוחזרה כעבור יותר משלוש שנים. "מיום ליום זה נהיה קשה יותר, במיוחד כשהצד השני מנסה להתעלל בך כמשפחה וכעם ומתנהג כמו הבזויים ביותר בבני האדם, אבל אין ברירה וצריך לחכות. התקווה היחידה היא לא לאבד תקווה". אביטן הוסיף שלתקשורת יש תפקיד חשוב במקרים מהסוג הזה, ובפרט בחיזוק המשפחה. זאת משום שעליה, לדבריו, "להציף את העניין ולשים אותו על סדר היום של המדינה, בפרט כשהימים עוברים והם לא מקבלים מידע חדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

נזמי חלבי, אביו של החייל הנעדר מג?די חלבי, אמר כי רגע קבלת הידיעה הוא הקשה מכול. ?אתה חי כמו אדם רגיל, חיים טובים ושקטים, בבוקר באים אליך הביתה ואז ברגע אחד החיים שלך משתנים מקצה לקצה. אתה הופך מאדם רגוע לאדם אחר. פתאום יש לך את כל הצרות שרק חלמת עליהן בחלומות הכי גרועים שלך".

מרגע קבלת ההודעה "הבן שלך נעדר", נזמי טוען כי "כל מידע מקפיץ אותך. כל גופה שהיו מוצאים, לא משנה היכן, חשבנו שזה מג?די. כל פרט שמצאו, נעליים או חתיכת בד, זה היה נראה לנו כמו של הבן שלנו". לדבריו, אסור לאבד תקווה. "צריכים להיות חזקים. אם מאבדים תקווה, המשפחה עלולה להתרסק", הוא הוסיף. על הליווי הצמוד שמקבלות המשפחות מצה"ל בחודשים האחרונים הוא מתח ביקורת: "היו איתנו שישה חודשים ואז עזבו. הם מטפלים בהורים ושוכחים את הילדים". היום צפויים הוריו של מג?די לבקר את הוריו של אורן שאול. "הבן שלהם הוא כמו הבן שלנו", אמר נזמי.

יהודה כץ, זכריה באומל, צבי פלדמן, נעדרי קרב סולטן יעקב. מאי 2013. באדיבות המשפחה
נעדרי קרב סולטן יעקוב: זכריה באומל/באדיבות המשפחה

את התקווה הזו יש מי שכבר מחזיק יותר מ-30 שנה. יוסי כץ, אביו של הנעדר יהודה כץ - אחד משלושת נעדרי קרב סולטן יעקוב - עדיין מאמין כי עוד קודם מותו הוא יגלה מה עלה בגורל בנו. "זה לא קל לנו לדבר על זה, כמו פצע פתוח, אבל יש לנו עדיין תקווה", הוא אמר השבוע. "אנחנו מאמינים שעוד יקרה נס ויהודה ישוב בחיים. המשפחה הזו צריכה להילחם נגד הגורל, ובאותו הזמן לדעת שהיא לא יכולה לנצח אותו. כך גם אנחנו פעלנו במשך השנים מאז שיהודה נעדר".

הלווייתו של סמל-ראשון שחר דובר (דאובר), שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין גניגר, יולי 2014. שלומי גבאי
הלווייתו של סמל ראשון שחר דובר/שלומי גבאי
כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה/יותם רונן
משפחה בעזה נמלטת מתקיפה אווירית של ישראל. AP
משפחה מעזה נמלטת מתקיפת צה"ל/AP
תקיפות צה"ל בעזה 23 ביולי 2014. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה, הלילה/רויטרס
הרס ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל. רויטרס
הרס בעזה בעקבות תקיפת צה"ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully