וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 אלף בהלוויית החייל הבודד מקס שטיינברג בהר הרצל

23.7.2014 / 12:09

המונים נענו לקריאה לבוא לחלוק כבוד אחרון ללוחם גולני מקס שטיינברג, שעלה ארצה מארה"ב ונהרג בפיצוץ הנגמ"ש ברצועה. "אנחנו יודעים למה הגעת לישראל. זה בגלל האנשים", ספד לו אביו

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

כ-30 אלף בני אדם השתתפו הבוקר (רביעי) בהלווייתו של סמל מקס שטיינברג, לוחם חטיבת גולני שנהרג ביום שבת בלילה בפיצוץ הנגמ"ש באזור שג'אעיה. ההמונים באו לבית הקברות הצבאי בהר הרצל ללוות את שטיינברג, שעלה ארצה מארה"ב ושהיה במעמד של חייל בודד. הוריו של מקס, שהתבשרו על מותו בתחילת השבוע, הגיעו לישראל בפעם הראשונה בחייהם כדי להיפרד מבנם.

"צוק איתן": עוד כותרות
הטיסות יחודשו? שדה התעופה בעובדה הוכשר לנחיתות זרות
היום ה-16 למבצע: "הקרב עוד לא הסתיים, חמאס נפגע קשות"
מרדכי בערבית לאל-ג'זירה: "הצבא שלנו בשטח, לא מתחבא"

מקס שטיינברג. באדיבות המשפחה
מקס שטיינברג/באדיבות המשפחה

אביו של מקס, סטיוארט שטיינברג, ספד לו בהתרגשות למול הקהל העצום שהצטופף בבית הקברות: "אתה גיבור אמיתי, ואנחנו יודעים למה הגעת לישראל. זה בגלל האנשים שכאן. החלטנו שתיטמן בישראל כחייל בודד, כדי שתישאר לעולם בישראל". אמו אמרה בצער מעל קברו: "המשימה שלך הושלמה".

כמו במקרה של החייל הבודד שון כרמלי, יצאה קריאה לציבור לבוא ולהשתתף בהלוויה כדי לכבד את הלוחם שקיפח את חייו בלחימה בעזה. "כשראינו את הקריאה להגיע להלוויה, ישר החלטתי לבוא", אמר אחד המשתתפים.

"אני כבר מתגעגעת אליך", אמרה אחותו של שטיינברג, פייג'. "אני מודה מאוד שיש לי את ההזדמנות להגיע לכאן, ולראות את האנשים בישראל, שהם משפחה אחת גדולה. אני רוצה להודות לכל מי שבא לכאן. אתם חשובים כל כך למשפחה שלי. אנחנו משפחה קטנה, וכאן מקס קיבל משפחה גדולה אחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלווייתו של סמל מקס שטיינברג בהר הרצל. יואב דודקביץ'
הלווייתו של סמל מקס שטיינברג בהר הרצל/יואב דודקביץ'

שטיינברג בן ה-24 התגייס בשנת 2012, כשנה לאחר שסיים את לימודיו בקולג' ועלייתו ארצה. צביקה לוי, מנהל פרויקט חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, סיפר עליו: "דיברתי עם מקס בשבוע שעבר. אמרתי לו שמה שהכי חשוב זה להיות חייל: קסדה, שכפ"ץ, ולהתנהג כמו חייל. הוא השיב: 'אני יודע, כל הנאומים על ארץ ישראל נותנים לנו את המוטיבציה להיות הכי טובים'".

"אני רוצה לספר לכם על מקס שלי, אחי", ספד לו חברו מתן חקק בפייסבוק. "היום הפכתי לאח שכול, היום נשרף לי הלב. מהיום כל יום זיכרון יפרק אותי, מהיום אני מקדיש את עצמי לזכר שלך. אני מבטיח לך שלעולם לא תישכח, אני מבטיח לך שהמורשת שלך תמשיך, אני מבטיח לך שאני אנסה להיות אדם טוב יותר, למרות שכמוך לעולם לא אהיה. הספקת להיפרד ממני ביום שישי בטלפון, הספקת להיפרד מאמא ואבא, מדיאנה, ממיכאל, מג'ייק ומפייג' האחים שלך, שכל כך אהבת. אני בטוח שעד הנשימה האחרונה שלך חשבת על העם שלך שאתה שומר עליו וידעת שאתה מוכן לתת את הכל למען הבית. יהי זכרך ברוך לעולם ועד גיבור שלי. אני אוהב אותך".

הלווייתו של סמל מקס שטיינברג בהר הרצל. יואב דודקביץ'
הלווייתו של סמל מקס שטיינברג בהר הרצל/יואב דודקביץ'
הלווייתו של סמל מקס שטיינברג בהר הרצל. יואב דודקביץ'
הלווייתו של סמל מקס שטיינברג בהר הרצל/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully