וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים ניסרו עמוד חשמל וניתקו אלפים מהזרם

23.7.2014 / 5:49

בשבת נותקו לזמן רב תושבי גוש טלמונים שבבנימין, חלקם אף הונחו להסתגר בבתים. סרטון תיעד פלסטינים שהתחזו לכאורה לעובדי חברת החשמל וגרמו לתקלה בקו המתח

צילום מסך

חבלה מכוונת שעלולה הייתה להיגמר באירוע ביטחוני? ביום שבת אחר הצהריים נותקו מרשת החשמל לכמה שעות כמעט 1,000 בתי אב ביישובי גוש טלמונים שבבנימין. אספקת החשמל חודשה רק אחרי חצות הלילה בעזרת אנשי חברת החשמל שהגיעו למקום כדי לתקן את התקלה.

מבדיקה שנערכה התברר כי הפסקת החשמל נגרמה כתוצאה מחבלה מכוונת, ככל הנראה של פלסטינים. על פי החשד, אלה הגיעו למקום וניסרו קו מתח גבוה סמוך לכפר הפלסטיני עין עריק, הנמצא מדרום ליישוב דולב.

עוד בוואלה! חדשות:
הפסקת האש מתרחקת: מצרים מתעקשת, חמאס לא מתפשר
לבקשת משפחת החייל שנהרג: רמת גן תקים בית עלמין
אבו מאזן תוקף: "כוחות הכיבוש עברו כל גבול"

תיעוד: פלסטינים מנתקים את החשמל להתנחלויות בבנימין. צילום מסך
מחפשים את החשודים. ניסור קו המתח/צילום מסך

סרטון שהופץ ברשתות הפלסטיניות חיזק עוד יותר את החשד כי מדובר בחבלה מכוונת של פלסטינים בקו החשמל של ההתנחלויות דולב, טלמון, חרשה, חורש ירון, נריה ונחליאל. בסרטון נראים כמה חשודים לובשים וסט כתום, ככל הנראה כהתחזות לעובדי חברת החשמל, ומנסרים את עמוד החשמל שבמקום. אחרי כמה דקות קרס העמוד על הרצפה. כתוצאה מכך נוצר לחץ על הכבלים והם ניזוקו. לאחר קריסת עמוד החשמל נמלטו החשודים מהמקום.

במהלך השעות שבהן שררה אפלה ביישובי גוש טלמונים, הונחו התושבים להישאר בבתיהם. תושבי דולב אף נדרשו להסתגר בבתיהם במשך כחצי שעה בשל דיווח על חדירת מחבלים להתנחלות. בדיקת הדיווח בנושא העלה תוך זמן מה כי הוא אינו נכון. באותן שעות תגברו כוחות צבא את השמירה בהתנחלויות גוש טלמונים. עם חידושה של אספקת החשמל חזרו התושבים לשגרה.

תחנת בנימין של מחוז ש"י החלה לחקור את האירוע בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי. בבדיקה ראשונית נמצא כי הסרטון שתיעד את ההתרחשות הוא אותנטי. החקירה נמשכת כעת במטרה לאתר את החשודים במעשה.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully