וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מחילוץ הנגמ"ש: "עלה באש במשך שעות"

22.7.2014 / 11:11

גורם צבאי גולל בפני וואלה! חדשות את פעולת חילוץ הנגמ"ש בו נהרגו 6 לוחמים מגולני. "היה חשש להתקרב אליו, מאחר שהיו פיצוצים של טילים, רימונים ותחמושת"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

עדות ראשונה מקרב החילוץ של נגמ"ש M-113 בו נהרגו ששה לוחמי הפלוגה המסייעת של גדוד 13 בחטיבת גולני: "הנגמ"ש בער במשך שעות ארוכות", סיפר היום (שלישי) גורם צבאי לוואלה! חדשות. "היה חשש להתקרב אליו, מאחר שהיו פיצוצים של טילים, רימונים ותחמושת. הוא בער במשך שעות ואי אפשר היה לכבות או האש או להתקרב אליו".

מבצע ”צוק איתן” בעזה: עדכונים שוטפים
אחד מהלוחמים באסון הנגמ”ש נעדר
למרות אסון הנגמ”ש - הכלי המיושן נותר בשימוש ברצועה
חמאס וישראל מכחישים: ”אין הסכמה להפסקת אש”


בסופו של דבר, סיפר הגורם, לאחר מספר פעולות הנדסיות, הצליחו לחלץ את הנגמ"ש והוא נגרר לתוך שטח המדינה "כשהדלתות שלו פתוחות". הגורם הצבאי העריך שאף אחד מיושבי הנגמ"ש, פרט לשניים שיצאו מתוכו, לא שרדו את ההתקפה. לדבריו, נבדקת האפשרות שחלקים מהנגמ"ש נפלו תוך כדי נסיעה.

אחד מהלוחמים בנגמ"ש נעדר

הלוחמים שנהרגו נסעו כאמור בנגמ"ש M-113, כלי שנכנס לשימוש לפני עשרות שנים, שלא עומד בתנאי מיגון נגד רקטות אר-פי-ג'י מתקדמות, ובוודאי לא נגד טילים נגד טנקים מסוג קורנט ומטיס. על פי פרסומים שונים, אירעה תקלה בנגמ"ש טרם הפגיעה בו. "לו היו נוסעים הלוחמים בנגמ"ש מסוג נמר, המבוסס על טכנולוגיה שמותקנת בטנק מרכבה סימן 4, היו תוצאות אחרות לתקרית מאמש", טען גורם במערכת הביטחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ששת ההרוגים: סמ"ר אורן נח/מערכת וואלה!, צילום מסך

צה"ל התיר הבוקר לפרסום את שמותיהם של ששת הרוגים בתקרית: סמל ראשון שחר תעשה, בן 20 מפרדסיה, סמל ראשון דניאל פומרנץ, בן 20 מכפר אז"ר, סמל ראשון אורן נח, בן 22 מהושעיה, סמל שון מונדשיין, בן 19 מתל אביב וסמל בן אואנונו, בן 19 מאשדוד. שמו של סמל מקס שטיינברג, בן 24 מבאר שבע, הותר לפרסום אתמול. אחד מהלוחמים שהיו בנגמ"ש נעדר ורק שש גופות כאמור, זוהו בוודאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully