וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים ל"צוק איתן": 7 חיילים נהרגו ביממה האחרונה

לייב בלוג | מטחים שוגרו לגוש דן, לשפלה ולדרום. 10 מחבלים מחופשים לחיילי צה"ל חדרו לישראל וחוסלו. שגריר ישראל באו"ם בכינוס חירום של מועצת הביטחון: "המבצע יימשך עד שיהיה שקט בישראל"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

03:08: "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי באר שבע. שלוש רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

02:58: אזעקה נשמעה בבאר שבע וביישובים בסביבתה.

01:54: למרכז הרפואי שיבא בתל השומר הגיעו ארבעה פצועים פלסטינים מעזה. מצבם של שלושה מהפצועים בינוני, מצבו של פצוע נוסף קל.

01:27: אתר חדשות פלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי דיווח כי הבוקר תיכנס לתוקף הפסקת אש הומניטרית בעזה. הפסקת האש תימשך חמש שעות, החל מ-10:00 ועד 15:00.

01:01: כביש 232 שבנגב נפתח לתנועה, למעט הקטע שבין צומת סעד עד לנחל עוז.

00:34: מחלקת המדינה האמריקנית הזהירה את אזרחיה מפני ביקורים בישראל, כמו גם בשטחי הרשות הפלסטינית, בשל מבצע "צוק איתן" והלחימה בין ישראל לחמאס. "מחלקת המדינה ממליצה לכל האזרחים האמריקנים לשקול לבטל ביקורים בישראל ובגדה המערבית, ומחדדת את האזהרה הקיימת מפני ביקורים ברצועת עזה", נמסר בהודעה. עוד נמסר: "האווירה הביטחונית המורכבת בישראל, בגדה המערבית ובעזה, מצריכה את אזרחי ארצות הברית להיות מודעים לסיכוני הביקור שם, בשל העימות בין ישראל לחמאס".

23:20: בקהיר מתנהלים מגעים בין נציגי הרשות הפלסטינית, בראשות מפקד המודיעין הכללי מאג'ד פראג', לבין נציגים מצרים, על הכנסת שינויים ביוזמה המצרית להפסקת אש. פראג', שנכח בפגישה בקטאר בין ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יצא לאחריה בבהילות לקהיר. על פי מקורות פלסטיניים שונים, משעל הסכים להצעה המצרית לעצור את האש באופן מידי, אך דרש להכניס בה תיקונים שונים, העיקרי שבהם הוא קריאה להסיר את המצור על עזה.

23:15: רקטה אחת יורטה בשמי העיר אשדוד. בנוסף, רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח בעיר. אין נזק ואין נפגעים.

23:14: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

23:02: כביש 232 מצומת סעד ועד צומת גבים נסגר לתנועה בשל חשש לאירוע ביטחוני בדרום.

22:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

22:57: שבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בבאר שבע. אין נזק ואין נפגעים.

ג'ורדן בן סימון , נפל במבצע צוק איתן, יולי 2014. באדיבות המשפחה
סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון שנהרג ביממה האחרונה בפעילות בעזה/באדיבות המשפחה

22:51: כמה מאות בני אדם התאספו בגן הבנים ביפו במחאה על מבצע "צוק איתן". במקום נערכה תפילה המונית ומספר דוברים נשאו דברים. ההפגנה אורגנה על ידי התנועה האיסלאמית בישראל. רחוב יפת והרחובות הסמוכים לו נסגרו לתנועה. כוחות משטרה רבים במקום.

22:48: עשרות צעירים מפגינים בארבעה מוקדים בירושלים במחאה על מבצע "צוק איתן" בעזה. במעלה הזיתים ובשכונת א-טור המפגינים מיידים אבנים ויורים זיקוקים, המשטרה מפנה את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בעיסאוויה, עשרות רעולי פנים מיידים אבנים, יורים זיקוקים ומבעירים צמיגים. בנוסף, בשועפאט נעצר חשוד ביידוי אבנים.

22:45: אזעקה נשמעה בעיר באר שבע.

22:19: סגנית דוברת משרד החוץ האמריקני, מארי הארף, הגיבה לדברי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שהשווה בין מעשי היטלר למבצע "צוק איתן" בעזה. "בדיאלוג הבינלאומי אין מקום לאמירות מהסוג הזה", אמרה. "זה רק פוגע בעמידתה של טורקיה בעולם. ביכולתם של דברים אלה להשפיע".

22:09: שתי רקטות בתפוצצו בשטח העיר אשדוד. אין נפגעים.

22:02: מול שגרירות טורקיה בתל אביב צפויה להתקיים מחר הפגנה. זאת, בשל התבטאויותיו האחרונות של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ולאור ההכרזה על שלושה ימי אבל במדינה בשל "הענישה הקולקטיבית" של צה"ל בעזה.

21:56: אזעקה נשמעה באזור אשדוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבעת הלוחמים שנהרגו ביממה האחרונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

21:55: שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, הגיע לקהיר, בירת מצרים, על מנת להשתתף בניסיונות להשגת הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. מוקדם יותר הגיע להיר ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', עם טיוטת הסכם חדשה להפסקת אש שגובשה בתום פגישה בין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לבין ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בדוחא בירת קטאר.

21:48: אזעקות נשמעו בראש העין, בפתח תקווה וביישובי השפלה והשרון. לא דווח על נזק או נפגעים.

21:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

21:31: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב.

21:24: שר החוץ של מצרים, סמח שוקרי, התייחס למאמציה של מצרים להביא להסכם הפסקת אש בין ישראל וחמאס, ואמר כי קהיר לא תשנה את הצעתה. זאת, לאחר שמוקדם יותר דווח כי מצרים תשנה את הצעתה על מנת לרצות את חמאס.

20:58: דובר צה"ל מסר את שמותיהם של שישה לוחמים נוספים שנהרגו ביממה האחרונה במהלך מבצע "צוק איתן". סגן-אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן", בן 38 ממודיעין. סמל-ראשון טל יפרח, לוחם בחטיבת גולני, בן 21, מראשון לציון. סמל נדב גולדמכר, לוחם בבה"ד 1, בן 23, מבאר שבע. נגד צה"ל, רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, לוחם בחטיבה צפונית של אוגדת עזה, בן 39 מנתיבות. סגן-משנה יובל הימן, לוחם בבה"ד 1, בן 21 מאפרת. סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מאשקלון.

20:31: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

20:24: שר החוץ של מצרים, סמח שוקרי, התייחס למאמציה של מצרים להביא להסכם הפסקת אש בין ישראל וחמאס, ואמר כי קהיר לא תשנה את הצעתה. זאת, לאחר שמוקדם יותר דווח כי מצרים תשנה את הצעתה על מנת לרצות את חמאס.

הלווייתו של עוז מנלביץ' שנהרג ברצועת עזה, במשגב. יולי 2014. ערן גילווארג
הלווייתו של עוז מנילביץ' שנהרג ביממה האחרונה בפעילות בעזה/ערן גילווארג

20:30: רקטה התפוצצה בתוך יישוב במועצה האזורית שער הנגב. נזק קל נגרם למבנה, אין נפגעים.

20:28: טורקיה הכריזה על שלושה ימי אבל לזכרם של הפלסטינים שנהרגו בפעולות "הענישה הקולקטיבית" של צה"ל בעזה. ימי האבל יחלו מחר. על פי סגן ראש הממשלה הטורקי, ימי האבל נועדו לחזק את התנגדותם של תושבי עזה נגד ישראל.

20:22: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה אזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

20:11: שש רקטות התפוצצו בשעתיים האחרונות (שני) במועצה האזורית אשכול. שתיים מהן התפוצצו בתוך יישוב, היתר בשטחים פתוחים. אין נזק ואין נפגעים.

20:09: שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר בפגישה עם שרת החוץ של רואנדה כי "קטאר הפכה להיות בעיה עולמית, וכי אנחנו בישראל נפעל למנוע מאל-ג'זירה לשדר מישראל". לדבריו,"קטאר מהווה את עמוד השדרה הכלכלי של קבוצות הטרור הקיצוניות ביותר, שמערערות את היציבות בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט. קטאר היא גם גורם מרכזי בעימות שאנחנו מנהלים עכשיו מול חמאס בעזה, כשבין היתר היא מממנת את חמאס ונותנת מקלט לחאלד משעל". הוא הוסיף כי "במקרה של אל-ג'זירה זה לא ענין של תקשורת, אלא עניין שנוגע לפעילות של זרוע של ארגון טרור שנלחם כרגע נגד מדינת ישראל. בריטניה לא הייתה מאפשרת ל"דר שטרימר" להקים ערוץ טלוויזיה ולשדר מלונדון, וארה"ב לא תאפשר לערוץ של אל-קאעדה לשדר מניו-יורק".

תותחנים יורים לעזה. יולי 2014. בן קלמר
ירי תותחנים לכיוון עזה/בן קלמר

19:59: דובר צה"ל מסר כי אחד משבעת החיילים שנהרגו ביממה האחרונה בקרבות בעזה הוא סמל-ראשון יובל דגן, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מכפר- סבא. הוא נהרג בהיתקלות עם מחבלים בשעות הבוקר המוקדמות.

19:44: דובר צה"ל מוסר כי ביממה האחרונה נהרגו 7 קצינים וחיילים ברצועת עזה. כמו כן, ביממה האחרונה נפצעו 3 חיילי צה"ל באורח קשה, 8 חיילים באורח בינוני ו- 19 חיילים נוספים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. הודעות נמסרו למשפחות.

19:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

19:26: ארגון "רופאים לזכויות אדם" הגיב לפגיעה בבית החולים שוהדא אל-אקצה שברצועת עזה, ומסר: "בית החולים של הסהר האדום בדיר אל-בלאח נפגע מהפגזה שככל הנראה הביאה למותם של חמישה ולפציעתם של נוספים. אנו קוראים לישראל להפעיל כל אמצעי על מנת להימנע מפגיעה בחולים, מתקני רפואה, אמבולנסים וצוות רפואי".

19:25: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

19:11: ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך בסבב הראיונות בתקשורת הבינלאומית, ובין היתר התראיין לרשת סקיי בערבית. בראיון אמר: "חמאס הוא האויב של הפלסטינים – הוא לוקח את הכסף שמיועד לתושבי עזה ובמקום להשתמש בו כדי לבנות גני ילדים, הוא חופר מנהרות שמיועדות להתפוצץ בגני ילדים. חמאס מחביא טילים בבתי חולים ואוסר על תושבי עזה להגיע לבתי החולים שפתחנו עבורם. בזמן שישראל קיבלה את הצעת מצרים להפסקת אש, וכן את הצעות האו"ם והצלב האדום להפסקות אש הומניטריות - חמאס דחה והפר אותן. חמאס הוא האחראי לפגיעה בתושבי עזה".

19:06: שתי רקטות יורטו בשמי ראשון לציון. אין נזק ואין נפגעים.

19:03: עשרה בני אדם נעצרו בהפגנה בנצרת נגד תקיפות צה"ל בעזה. העצורים חשודים ביידוי אבנים, תקיפות שוטרים והפרת סדר. במקום נמצאים כוחות משטרה רבים.

טנק ליד רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
כח שריון בגבול רצועת עזה/בן קלמר

18:57: אזעקה נשמעה בבת ים, בחולון ובראשון לציון. טרם דווח על פיצוץ.

18:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

18:49: אזעקות נשמעו באשדוד, במועצות האזורית שער הנגב ואשכול, בנס ציונה, ברחובות, בחולון, גוש דן, בראשון לציון וביישובי השפלה.

18:44: ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הנייה, אמר בנאום שהעניק לרשת הטלוויזיה של חמאס: "ההתנגדות לא תוותר על דרישותיה. יש להסיר את המצור מעל עזה. יש לשחרר את העצורים שנשבו על ידי הציונים. אלה הן דרישות צודקות, ואני קורא לכל העמים הערבים ומוסלמים שיעמדו לצד העם הפלסטיני ולצד עזה, ויתמכו בדרישות אלה".

18:37: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצת חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

18:25: נשלל החשד לאירוע ביטחוני בעוטף עזה.

18:20: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת מטה יהודה. אין נזק ואין נפגעים.

18:08: גורמי ביטחון מסרו כי ישנו חשש לאירוע ביטחוני בעוטף עזה. בשל כך, נחסמו צירי התנועה הבאים: כביש 232 מסעד לגבים וכביש 34 מגבים ליד מרדכי - לשני הכיוונים.

17:57: השתפר היום מצבה של התינוקת שנפגעה לפני כמה ימים באורח קשה כתוצאה מהתפוצצות רקטה סמוך לעיר דימונה. מבית החולים נמסר כי התינוקת נושמת בכוחות עצמה.

17:43: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בעיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

הלווייתו של משה מלקו שנהרג ברצועת עזה, בהר הרצל. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר משה מלקו בהר הרצל/נועם מושקוביץ

17:42: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

17:37: ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', ייצא לקהיר עם טיוטת הפסקת אש חדשה – כך דיווחו היום גורמים פלסטיניים לעיתון אל-מיאדין הלבנוני. על פי הדיווח, הטיוטה החדשה גובשה לאחר פגישה בקטאר בין ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

17:32: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בגן יבנה. אין נזק ואין נפגעים.

17:17: רקטה התפוצצה בסמוך לבית מגורים באשקלון. ארבעה בני אדם לקו בחרדה ונזק נגרם כלי הרכב שנמצאו בסמוך למקום. כוחות משטרה הוזעקו למקום.

17:14: קצין בכיר בצה"ל התייחס לתקיפות הצבא ברצועת עזה במסגרת המבצע ואמר כי "מאות אנשים נהרגו בשג'עאיה בעקבות התקיפות האוויריות והאגד הארטילרי שיורה במשך ימים למרחב הזה. רק הבוקר הרגה יחידת אגוז עשרה מחבלים. יש הרוגים בתוך הבתים ומחוץ לבתים. נעשה את הכול כדי להגיע לאזור המנהרות בשג'עאיה על מנת לטפל בהן".

17:10: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בקריית מלאכי, גן יבנה ובמועצה האזורית מטה יהודה. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

17:00: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

הלווייתו של משה מלקו שנהרג ברצועת עזה, בהר הרצל. יולי 2014. נועם מושקוביץ
סמ"ר משה מלקו הובא למנוחות היום בהר הרצל/נועם מושקוביץ

16:54: משעות הבוקר הגיעו לבית החולים שיבא בתל השומר שישה חיילי צה"ל אשר נפצעו במסגרת הלחימה במבצע "צוק איתן". שלושה מהם נפצעו באורח בינוני-קשה, אחד פצוע באורח בינוני ושני חיילים שנפצעו קל שוחררו בשעות הצהריים לביתם. בנוסף, מאושפזים בבית החולים 14 פצועים נוספים מימי הלחימה הקודמים.

16:40: מתחקיר צה"ל עולה כי המחבלים שחדרו הבוקר דרך מנהרה לגבולה הצפוני של רצועת עזה מול קיבוץ ניר עם, היו מחופשים לחיילי צה"ל. חטיבת הנח"ל חשפה את המנהרה בשטח הפלסטיני, ובעקבות הממצאים היא הותקפה. ההערכה היא שחמאס הבין כי צה"ל נערך להשמדה כללית של המנהרה ולכן הוציא פיגוע אסטרטגי לשטח ישראל.

16:26: בבית חולים סורוקה בבאר שבע מאושפזים 23 חיילים אשר נפצעו במסגרת הלחימה במבצע "צוק איתן". מתוכם, שלושה נפצעו באורח קשה, 16 נפצעו באורח בינוני והיתר במצב קל.

16:24: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה היום להתפתחויות במבצע "צוק איתן", ואמרה: "צריך לעשות כל מאמץ להיחלץ מביצת הדמים העזתית, ולהגיע להפסקת אש". לדבריה, "במסגרת הפסקת האש צריך לאפשר מקסימום הישגים לאבו מאזן, ולא לחמאס. הפגיעה בחמאס אינה יכולה להיות צבאית, אלא בעיקר מדינית".

16:11: עשרה ארגוני זכויות אדם פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לבחינת מדיניות התקיפה וההוראות פתיחה באש במסגרת מבצע "צוק איתן". זאת, מאחר שלטענתם ישנו חשד להפרות חמורות של הדין ההומניטרי הבינלאומי בפעילות צה"ל. הארגונים קראו לוינשטיין לפעול להקמת מנגנון חקירה חיצוני, עצמאי ואפקטיבי לבחינת החלטות הדרג המדיני והפיקודי, כנדרש על פי הדין הבינלאומי וכפי שעולה גם מפסיקות בג"ץ.

16:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

15:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

בי"ח שדה במעבר ארז. יולי 2014. דובר צה"ל
צה"ל הקים בית חולים שדה בצד הישראלי מעבר ארז/דובר צה"ל

15:32: שרת המשפטים, ציפי לבני, סיירה במועצה האזורית שער הנגב כדי לתמוך בחיילים ובתושבים. היא תדרכה בביקור כלי תקשורת בינלאומיים, והתראיינה ל-CNN ו-BBC. לבני הבהירה כי ישראל לא מעוניינת לכבוש את הרצועה, אך אם חמאס לא יחדל מפעולות הטרור שלו נגד ישראל, "כל האופציות על השולחן". במפגש עם התושבים והחיילים הוסיפה לבני כי "הדיווחים לקבינט מעידים על תוצאות מרשימות של המבצע, צה"ל עושה את עבודתו בצורה מעוררת הערכה".

15:10: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בדוחא שבקטאר, בניסיון לקדם את הפסקת האש בין חמאס לישראל. לאחר מכן ייפגש אבו מאזן עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, השוהה בעיר לצורך תיאום המאמצים.

15:06: מאז תחילת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה צה"ל חיסל כ-150 מחבלים מחמאס, ג'יהאד אסלאמי וארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, תקף כ-587 מטרות, עצר שמונה חשודים וחשף 16 מנהרות ו-45 פירים – כך מסר דובר צה"ל.

14:58: שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

14:33: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, יקיים מסיבת עיתונאים הערב ב-21:00 - כך מסר בכיר חמאס עזאת אל-רישאק.

14:31: השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, ביקר את החיילים הפצועים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ואמר: "אין ספק שימי לחימה ראשונים בשטח בנוי, במגע ישיר עם האויב, גובים מחיר יקר. הפצועים שביקרתי חדורי מוטיבציה ומאמינים בצדקת המשימה - להילחם במנהרות, שהן ללא ספק איום אסטרטגי".

14:20: ארבע רקטות שנורו מרצועת עזה התפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול. אחת מהן נפלה בשטח יישוב וגרמה לנזק לרכוש. אין נפגעים מהירי.

הגעת פצועים לבית החולים סורוקה. יולי 2014. עומר מירון
פצועים מפונים לבית החולים סורוקה בבאר שבע/עומר מירון

14:14: רקטה נפלה בתוך יישוב בשער הנגב, וגרמה לנפגעת חרדה. קודם לכן נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה.

14:12: ארבע רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

14:11: רקטה אחת נפלה בתוך יישוב במועצה האזורית שער הנגב לפני זמן קצר. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. טרם הנפילה נשמעה אזעקת "צבע אדום".

14:05: ארבע רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

14:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

13:45: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

13:43: ועדת המעקב של ערביי ישראל הודיעה כי במגזר הערבי תיערך היום שביתה כללית והפגנות תמיכה בעזה, במחאה על "טבח שג'אעיה" והמבצע הצבאי ברצועה.

13:41: שר האוצר יאיר לפיד הודיע היום במהלך סיור בבית החולים ברזילי באשקלון, יחד עם שרת הבריאות יעל גרמן, כי 30 מיליון שקלים יועברו ממשרד האוצר על מנת למגן את בית החולים. כמו כן, אמר לפיד יעונקו פיצויים לתושבי הדרום שאיבדו ימי עבודה. "לא נפקיר את תושבי הדרום, הם מטופלים כבר עכשיו", אמר.

13:40: ארבעה פלסטינים נהרגו מתקיפות חיל האוויר על שני בתי מגורים בחאן יונס שברצועת עזה - כך על פי דיווח של רשת "סקיי ניוז".

13:32:מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. כן שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בגבולות המועצה. לא דווח על נפגעים או נזק.

13:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובמועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

13:21: מועצת זכויות האדם של האו"ם תקיים דיון חירום ביום רביעי בנוגע למצב בעזה עקב המבצע הצבאי ברצועה. זאת, לבקשת הפלסטינים, מצרים ומדינות ערביות נוספות.

13:17: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

13:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשדוד ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

13:05: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר היום בצהריים באוגדת עוצבת הפלדה בדרום וקיים ישיבה ביטחונית עם שר הביטחון, משה יעלון, הרמטכ?ל, רב-אלוף בני גנץ, ומפקד פיקוד הדרום, האלוף סמי תורג?מן. נתניהו אמר: ?צה?ל מתקדם בשטח בהתאם לתכניות, והמבצע ילך ויתרחב עד שיושג היעד - השבת השקט לאזרחי ישראל לתקופה ממושכת". נתניהו הוסיף כי: "ההישגים בלחימה בשטח מובהקים. אני מתרשם מהפעולה לפגיעה במנהרות, היא משיגה תוצאות מעבר למה שציפינו. בשם עם ישראל אני מוסר לכל החיילים בשטח שאנחנו גאים בעוז רוחם ומתפללים לשלומם. מערכה צבאית היא דבר מורכב ויש בה רגעים קשים. אני בטוח שיחד בכוחות משותפים נגיע אל היעד".

כוחות צה"ל נוסעים בעוטף עזה ליד שדרות, יולי 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל בעוטף עזה/בן קלמר

12:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

12:56: בבית חולים סורוקה מאושפזים כעת 22 חיילים, כולם הגיעו לאחר הכניסה הקרקעית לרצועת עזה. שלושה מתוכם במצב קשה, שמונה נוספים במצב בינוני וכל השאר במצב קל. הפציעות של החיילים בעיקר נגרמו מרסיסים שחדרו לגופם בתקריות השונות.

12:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

12:25: רקטה שהתפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בראשון לציון גרמה לשריפה. יש שליטה על האש. לא ידוע על נפגעים באירוע.

12:24: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית באר טוביה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

12:22: 14 רקטות נורו לפני זמן קצר לעבר אשקלון, אשדוד והמועצה האזורית באר טוביה, ולא גרמו לנפגעים. שש רקטות יורטו בשמי אשקלון ושש נוספות נפלו בשטחים פתוחים באזור ולא גרמו לנזק או לנפגעים. רקטה שנפלה לבית מגורים באשדוד גרמה לנזק, אך לא לנפגעים. בבאר טוביה נפלה רקטה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק.

12:10: שירות הביטחון הכללי העביר לפנות בוקר התרעה ממוקדת על כוונה לבצע פיגוע חדירה בעוטף עזה, זמן קצר לפני האירוע עצמו. בשב"כ מייחסים את סיכול הפיגוע להתרעה שהועברה. אמש במהלך במהלך פעילות כוחות צה"ל לאיתור מנהרות בחאן יונס העביר שב"כ מידע מודיעיני אודות בית ממולכד הממוקם בסמוך לכוחות, שאמור היה להתפוצץ עם כניסת הכוחות אליו. המבנה אותר ופוצץ באופן מבוקר ללא נפגעים לכוחות צה"ל.

11:46: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות לפני זמן קצר מעל תל אביב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

11:45: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות יורטו לפני זמן קצר מעל אשדוד. לא דווח על נפגעים או על נזק.

11:41: אזעקות נשמעו בגוש דן, בשפלה ואזור הדרום. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

11:35: אזעקות "צבע אדום" נשמעו לפני זמן קצר באשקלון, אשדוד, יבנה, גן יבנה , קריית מלאכי והמועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

11:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שדות נגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

11:03: "צריך לשקול להחזיק רצועת ביטחון בצפון הרצועה. חמאס בנה באזור שבו היו הישובים היהודיים מנהרות ובורות שיגור" - כך אמרה הבוקר חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) במשדר וואלה! חדשות. לדבריה, "יש בימים האחרונים דיבורים על הפסקת אש, מזכיר המדינה חושב שהוא יכול לעזור כאן. אני מאוד מקווה שלא נסגור את זה בשקט לעוד קצת זמן, אלא שראש הממשלה יוביל מהלך מדיני לפירוז הרצועה. אחרת, נשוב בקרוב לסבב נוסף. הפסקת אש ללא פירוז הרצועה תהיה טעות גדולה".

משה מלקו. באדיבות המשפחה
סמ"ר משה מלקו, לוחם חטיבת גולני שנהרג אתמול בלילה/באדיבות המשפחה

10:45: חיל האוויר תוקף בשעה זו יעדים בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה, יחד עם כוחות חטיבת גולני הפועלים במקום.

10:38: כל הכבישים שנחסמו בעקבות אירוע החדירה בדרום, שבו חוסלו 15 מחבלים שנכנסו לשטח ישראל, נפתחו לפני זמן קצר לתנועה.

10:32: "פעילים שלנו עברו בשבועיים-שלושה האחרונים פוגרומים - מכות, שבירה של כסאות עליהם, המון זועם שבא לכלות בו את זעמם" - כך אמרה הבוקר חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) במשדר וואלה! חדשות, בהתייחסה לעימותים בין פעילי שמאל וימין בהפגנות ברחבי הארץ נגד המבצע. לדבריה, "העוזר שלי לשעבר העיד במשטרה על אירוע שבו פעלים חטפו מכות במרכז תל אביב ללא הגנת המשטרה". זנדברג הוסיפה: "קודם, כל ערבי היה אויב, ואחר כך כל שמאלני הפך לאויב. אנחנו שומעים את הדברים האלה מגיעים מלמעלה".

10:30: שמו של סמ"ר משה מלקו, לוחם חטיבת גולני בן 20 מירושלים שנהרג אתמול בלילה, הותר לפני זמן קצר לפרסום על ידי דובר צה"ל. מלכו הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלוויתו תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

10:22: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

10:08: שלוש רקטות נורו בשעה האחרונה מרצועת עזה לעבר שדרות. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". רקטה נוספת נפלה בצר בית בעיר וגרמה לשריפה. במקום ארבעה נפגעי חרדה, ומכבי האש מבקשים מאזרחים לפנות את המקום, מחשש לפיצוץ בלוני גז.

9:47: דובר צה"ל הודיע כי כוחות צה"ל פגעו ב-53 יעדי טרור ברצועת עזה במהלך הלילה, מהם חמש מנהרות.

9:45: דובר משרד הבריאות בעזה מסר כי מניין ההרוגים מתחילת המבצע ברצועת עזה עלה ל-503, ומנין הפצועים עלה ל-3,135. 27 פלסטינים נהרגו בשעות הלילה. 16 מהם הם בני משפחה אחת, משפחת אבו ג'אמיע. הם מתו מהפצצות צה"ל בחאן יונס. 11 אחרים הם בני משפחת סיאם, בהם שלושה ילדים, שנהרגו בהפצצת צה"ל בצפון העיר רפיח.

פגיעת רקטה בבית בשדרות, יולי 2014. נועם מושקוביץ
פגיעה ישירה של רקטה בבית שדרות, היום/נועם מושקוביץ

9:36: אזעקות "צבע אדום" נשמעו בשדרות והמועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

9:33: ישנם נפגעים לכוחות צה"ל באירוע חדירת המחבלים באזור עוטף עזה.

9:32: "לא היה מנוס מפעולה קרקעית, מדובר במלחמת אין ברירה וידענו שנצטרך לשלם מחיר כבד" - כך אמר הבוקר חבר הכנסת זאב אלקין, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, בפתח דיון של הוועדה עם שר הביטחון, משה יעלון. אלקין סיפר כי ביקר אתמול פצועים בבתי חולים ואמר: "היו להם שתי בקשות בלבד. הראשונה היא לחזור להילחם יחד עם חבריהם, והשנייה הייתה שנמשיך להכות באויב עד ביצוע המשימה, שאיום המנהרות לא יסכן יותר את תושבי הדרום".

9:27: לבית החולים ברזילי שבאשקלון פונו הלילה חמישה פצועים באורח קל עקב מבצע "צוק איתן". שניים מהם שוחררו ושלושת האחרים אושפזו בבית החולים.

9:18: 15 מחבלים חוסלו באזור עוטף עזה לאחר שחדרו לישראל, ככל הנראה באמצעות מנהרה. עשרה מהם חוסלו על ידי כוח של חטיבת הנח"ל וחמישה בתקיפת חיל האוויר.

9:13: רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית שער הנגב פגעה בקיר בית וחדרה לסלון. אין נפגעים ונגרם נזק קל לבית.

9:10: חיילי צה"ל חיסלו הבוקר כ-10 מחבלים משתי חוליות שחדרו לשטח ישראל, ככל הנראה באמצעות מנהרה, באזור עוטף עזה. בשעות אלו מתנהלות סריקות אחר שתי חוליות נוספות באזור.

9:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות חוף אשקלון ובשער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

חסימת כבישים מחשש לאירוע בטחוני בעוטף עזה הבוקר, יולי 2014. נועם מושקוביץ
חסימת כבישים בעוטף עזה, הבוקר/נועם מושקוביץ

8:50: צה"ל חיסל הבוקר 15 מחבלים שחדרו לשטח ישראל באזור עוטף עזה.

8:32: 10 פצועים במבצע "צוק איתן" הובאו הלילה לבית החולים שיבא שבתל השומר ובית החולים בילינסון שבפתח תקווה. לשיבא הובאו שישה פצועים, אחד מהם במצב קשה, נוסף במצב בינוני וארבעת האחרים במצב קל. לבילינסון הובאו ארבעה פצועים באורח קל.

8:08: בשעה האחרונה יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות לעבר יישובים במועצה האזורית שער הנגב, ולעבר שדרות. כ-5 רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים, ולא גרמו לנזק או לנפגעים.

8:05: המשטרה חסמה הבוקר כמה כבישים במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון בשל חשש לארוע ביטחוני. קודם לכן תושבים באזור הונחו להישאר בבתיהם.

8:03: שמו של החייל מקס שטיינברג, בן 24, הותר לפרסום. שטיינברג, חייל בודד שהוריו מתגוררים בקליפורניה, שירת בחטיבת גולני ונהרג אתמול.

חסימת כבישים מחשש לאירוע בטחוני בעוטף עזה הבוקר, יולי 2014. נועם מושקוביץ
חסימת כבישים בעוטף עזה, הבוקר/נועם מושקוביץ

7:40: חמישה נפגעים במבצע "צוק איתן" פונו במהלך הלילה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שניים מהם שוחררו במהלך הלילה, ומתוך השלושה שנשארו שניים פצועים באורח קל. כעת מאושפזים 31 נפגעים בבית החולים כתוצאה מהמבצע, מתוכם 20 חיילים. חל שיפור במצבו של אחד מהם שנפצע בצוואר ובפנים.

7:40: המשטרה חסמה כמה כבישים במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון בשל חשש לארוע ביטחוני. תושבים באזור הונחו להישאר בבתיהם.

7:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בעיר שדרות ובמועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

7:04: מועצת הביטחון של האו"ם הביעה הבוקר "דאגה ממשית" בנוגע להסלמת הלחימה ברצועת עזה. בתום דיון חירום של המועצה, שכונס לבקשת ירדן בשם מדינות הליגה הערבית, מסר נשיא המועצה, שגריר רואנדה באו"ם יוג'ין גסאנה: "חברי מועצת הביטחון הביעו דאגה ממשית בנוגע למספר ההולך וגובר של הרוגים ופצועים. חברי המועצה קראו להפסקה מידית של האלימות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמישה מבין 13 ההרוגים בעזה אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

6:53: 20 פלסטינים נעצרו עד כה ברצועת עזה והועברו לתחקור בישראל, מתחילת מבצע "צוק איתן". לדברי קצין בכיר בצה"ל, העצורים מניבים מידע מודיעיני.

6:42: ראש מערך התצפיות של החמאס נהרג הלילה במהלך תקיפות חיל האוויר. מתחילת מבצע "צוק איתן", צה"ל ביצע יותר מ-2,800 תקיפות לאורך כל רצועת עזה. קצין בכיר בצה"ל מסר כי נמשכו במהלך הלילה חילופי האש בשכונת שג'אעיה, ממזרח לעיר עזה, במהלכם עשרה מחבלים חוסלו, וככל הנראה אותרו פירי מנהרות.

6:11: מאז החל מבצע "צוק איתן", 470 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה – כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני. כמו כן, דווח על 3,120 פצועים מתחילת הלחימה.

הלווייתו של אמוץ גרינברג בבית העלמין בהוד השרון, יולי 2014. שלומי גבאי
הלוויתו של רב סרן אמוץ גרינברג, אתמול/שלומי גבאי

6:10: כוחות צה"ל תקפו יעדים בשכונת זיתון, בדרום העיר עזה, ובאל-בוריג' ובדיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה, כמו גם משגר רקטות סמוך לאוניברסיטה האיסלאמית בעזה. לא דווח על נפגעים בתקיפות אלה. כמו כן, דווח על חידוש חילופי האש בשכונת שג'אעיה, במזרח העיר עזה, על תקיפות מאסיביות ממזרח לחאן יונס, בדרום הרצועה, ועל התקדמות משמעותית של כוחות צה"ל באזור שדה התעופה ברפיח.

6:01: חיל האוויר תקף מבנים לאורך רצועת עזה, ובעיקר בעיר עזה. כמו כן, בשעות האחרונות נמשך הירי הארטילרי למערב הרצועה.

5:54: השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, קרא למועצת הביטחון של האו"ם לסייע בסיום האלימות בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, והבהיר כי הדרך היחידה להפסיק את מעגל האלימות היא להסיר את המצור מעל הרצועה. בכניסה לכינוס המועצה, נשאל מנסור אם הרשות הפלסטינית שוקלת לבקש לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג, וענה: "הנושא נמצא בבחינה".

5:33: צה"ל תקף את ביתו של עמאד אל-עלמי, נציג חמאס לשעבר בסוריה ובסודאן, בעיר עזה. כמו כן, הותקפו כמה בתים וחוות ממזרח לרפיח, בדרום רצועת עזה. לא דווח על נפגעים.

5:01: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר במסיבת עיתונאים בפתח ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם כי השמועות על חייל ישראלי חטוף הן שקריות. "אין חייל ישראל חטוף". הוא הוסיף: "המבצע יימשך עד שיהיה שקט בישראל. לחמאס הייתה הזדמנות לבנות מחדש את רצועת עזה לאחר ההתנתקות, אולם הארגון פנה להתחמשות".

הלווייתו של החייל בניה רובל, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין בחולון, יולי 2014. דרור עינב
הלווייתו של סמל בניה רובל, לוחם צנחנים שנהרג ברצועת עזה ביום שבת/דרור עינב

4:12: הצעת ההחלטה שצפויה להגיש ירדן למועצת הביטחון של האו"ם, בכינוס חירום שזומן לבקשת המשלחת הירדנית בשם מדינות הליגה הערבית, כוללת דרישה לנסיגה של כוחות צה"ל מרצועת עזה. כמו כן, הצעת החלטה שהגיעה לידי סוכנות הידיעות אי-פי כוללת הבעת "דאגה חמורה" מהמספר הרב של אזרחים שנהרגו ברצועת עזה, בהם ילדים, וקריאה להפסקת אש מידית.

3:39: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב

3:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

2:39: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות והמועצה האזורית שער הנגב.

2:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

1:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

מנהרות שנחשפו בעזה במהלך מבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
אחת ממנהרות הטרור שנחשפו במבצע "צוק איתן"/דובר צה"ל

1:08: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי המועצה האזורית בני שמעון. כמו כן, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור העיר חצרים. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

1:01: אזעקה נשמעה במועצה האזורית בני שמעון.

00:57: אזעקות נשמעו באזור העיר קריית גת ובמועצות האזוריות שפיר, יואב וחוף אשקלון.

00:38: מועצת הביטחון של האו"ם תערוך כינוס חירום הלילה, על מנת לדון בלחימה בין ישראל לחמאס. זאת, על פי גורמים דיפלומטיים באו"ם.

00:17: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/AP
הפגנה נגד מבצע צוק איתן - פריז, 19 ביולי 2014. AP
הפגנה בפריז נגד מבצע "צוק איתן"/AP
חיילי שריון בכניסה לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. בן קלמר
כח שריון בכניסה לרצועת עזה/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully