וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס צובר הישגים מבצעיים, ומתרחק מהפסקת האש

21.7.2014 / 0:14

החדשות שזרמו במהלך היום מרצועת עזה היו רעות מאוד: 13 לוחמי גולני נפלו, ועשרות פלסטינים נהרגו, בעיקר בשכונת שאג'עייה. כעת, קשה לראות כיצד יסכים חמאס להצעת פשרה

צילום: אבי כהן, בני ואינר, יותם רונן, קובי אליהו, דו"צ, רויטרס, שי מכלוף; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

החדשות שזרמו מרצועת עזה במהלך השעות האחרונות ליומו ה-13 של מבצע "צוק איתן" נשאו בחובן בשורות רעות מאוד. אתמול (ראשון) אחר הצהריים הותר לפרסם כי 13 לוחמי גולני נהרגו בלילה במהלך הפעילות הקרקעית בשכונת שג'אעיה שבמזרח הרצועה ובמקביל, דיווחו הפלסטינים על עשרות הרוגים, חלקם אזרחים וחלקם פעילי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי.

הסרטונים שמתפרסמים בשעות האחרונות באינטרנט מציגים תמונות זוועה. גופות מוטלות ברחובות, וברקע קולות הטוענים לטבח שאינו נופל מאירועי סברה ושתילה. אלפים מתושבי שג'אעיה נמלטו מבתיהם, ומצאו מחסות בבתי ספר של אונר"א ובבתי חולים. התמונות הקשות הללו צפויות לשנות גם את עמדת הקהילה הבינלאומית, שעד כה אהדה, יחסית, את הפעולה הישראלית בתוך הרצועה. גם החדשות מהזירה הדיפלומטית אינן מבשרות טוב: חמאס אינו מוכן להצעה המצרית להפסקת אש, ורחוק מלהראות סימנים של שבירה. להיפך. צמרת הארגון שאננה ועיקשת להמשיך בלחימה, כדי להביא לשינוי מדיני אסטרטגי במצבו של הארגון ובמצבה של הרצועה.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
13 לוחמי גולני נהרגו בתקריות שונות ברצועת עזה
המח"ט לפני הקרב הקשה: "העם מאחורינו, צאו להתקפה"
הרצוג ספד לאיתן ברק: "בגבורתך הצלת חיים רבים"

עשן מיתמר משכונת שג'אעיה בעיר עזה – מבצע צוק איתן, 20 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר משכונת שג'אעיה, אתמול/AP

החשיבה הזו, הסטייט אוף מיינד של בכירי חמאס, מביאה אותם להציב רשימת דרישות מופרכת, שאינה ריאלית מבחינת ישראל, בוודאי לא בשבוע הקרוב ולא בחודשים שלאחר מכן. השוני המרכזי מבחינת חמאס, בעקבות היממה האחרונה, הוא שלראשונה יש ביכולתו להציג "הישגים" ממשיים ראשונים. פעילי הזרוע הצבאית עז א-דין אל-קסאם, הצליחו לפגוע בלא מעט חיילים ישראלים.

על פי עדויות של מפקדים ישראלים מהשטח, כוח חמאס בשגא'עיה ניהל לחימה עיקשת מאוד, שגררה, כמובן, פגיעה באזרחים פלסטיניים. במקביל, הארגון ממשיך במאמץ פיגועי המנהרות שלו ובשיגורי הרקטות. לצה"ל יש מענה לא מבוטל ומוצלח לאתגרי המנהרות, מאז שהחל לפעול קרקעית בעזה, אך אין לו יכולת לשתק את ירי הרקטות, ואין לו מענה ליכולות הנשק נגד טילים של חמאס. פעילי הארגון עושים שימוש מוגבר בטילים מתקדמים מסוג קורנט, ומצליחים להסב אבדות קשות לחיילי צה"ל, שנעים בכלים משוריינים ובטנקים.

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אישה ממתינה בחדר המיון של בית החולים בעיר עזה – 20 ביולי 2014. רויטרס
אישה שקרוביה נפצעו בתקיפת צה"ל בשג'אעיה, אתמול בבית החולים בעזה/רויטרס

השאלה כמובן היא האם דווקא ההגעה להישגים כעת תביא את חמאס לשנות את גישתו, ולנכונות מצדו לעצור את הלחימה. אלא שהפגיעה באזרחים רבים בשגא'עיה, תוך תיעוד הגופות המוטלות ברחובות, רק משחקת לידי חמאס ומחזקות אותו. הארגון רצה שאזרחים רבים ייפגעו כדי להביא לביקורת קשה כלפי ישראל, וללחץ על מצרים להיכנע לדרישות חמאס.

ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, היושב בניחותא בקטאר, סירב להצעה המצרית אפילו לבוא לקהיר כדי לדון בה בהפסקת האש. הוא יודע שהצמרת הצבאית והמדינית של חמאס לא נפגעה כלל, ושהיכולת של מערך הרקטות עומדת בעינה, בעוד שרשת המנהרות והבונקרים שנחפרה מתחת לעזה מאפשרת לו לפגוע בעוד ועוד חיילים ישראלים.

בפגישתם אמש של משעל ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בדוחא ככל הנראה הפציר בו הראיס להסכים להצעה המצרית להפסיק מיד את האש. קשה לראות כיצד משעל, שנהנה מהחסות של קטאר ובטוח שהניצחון עמו, יסכים כעת להצעה שהגו אויבי המארחת שלו, המצרים, ואותה דחה רק לפני כמה ימים.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully