וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 לוחמי גולני נהרגו בתקריות שונות ברצועת עזה

21.7.2014 / 0:20

שבעה נהרגו מפגיעת טיל נ"ט בעת שנסעו בנגמ"ש בשכונת תופאח, ושישה נוספים נהרגו בתקריות נפרדות שאירעו הלילה. הרמטכ"ל: "הקרבות בחלק מהאזורים קשים, נפעל ככל שיידרש"

צילום: אבי כהן, בני ואינר, יותם רונן, קובי אליהו, דו"צ, רויטרס, שי מכלוף; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

13 לוחמי גולני נהרגו הלילה במהלך פעילות הקרקעית ברצועת עזה, במסגרת היום ה-13 למבצע "צוק איתן" - כך הותר אתמול (ראשון) לפרסום. שבעה חיילים נהרגו מפגיעת טיל נגד טנקים בנגמ"ש שבו נסעו ועוד שישה באירועים אחרים. הודעה נמסרה למשפחותיהם. באירוע שהתרחש בשעה 1:05 בלילה ממזרח לשכונת תופאח שבעיר עזה, נהרגו שבעה לוחמים מפגיעת טיל נגד טנקים בעת שנסעו בנגמ"ש. שניים נוספים נפצעו באירוע. זמן קצר אחר כך, ב-1:20, נתקלו לוחמים במחבלים וניהלו עמם חילופי אש. חייל אחד נהרג באירוע. ב-1:30 אירעה היתקלות נוספת של כוח נוסף. חייל אחד נהרג ועוד אחד נפצע באורח קשה. באירוע אחר, נורה טיל נגד טנקים לעבר חיילים מיחידת עורב של גולני. שלושה מהם נהרגו באירוע. כמו כן, לוחם נוסף מהחטיבה נהרג באירוע נפרד, אשר טרם ברור מה היו נסיבותיו.

נוסף על ההיתקלויות הקטלניות אתמול בלילה ברצועה, נפצעו כמה עשרות חיילים בדרגות שונות, והם פונו לבתי חולים ברחבי הארץ. בבית החולים סורוקה שבבאר שבע מאושפזים 18 פצועים - ארבעה במצב קשה, השאר בינוני וקל. בבילינסון שבפתח תקווה 14 פצועים – שניים קשה, שלושה בינוני, השאר קל. בשיבא שבתל השומר 12 פצועים – שניים בינוני-קשה, ארבעה בינוני, חמישה קל. בבית החולים הדסה שבירושלים 7 פצועים – אחד בינוני, אחד קל-בינוני, חמישה קל.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
לפיד במשדר וואלה!: "גם כיבוש עזה על השולחן"
גורם צבאי: השמועות על חטיפת חייל בעזה - מוטעות
"בניה היה אמור לקבל את עיטור המופת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוק של צה"ל מביא פצועים אל בית החולים בילינסון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחת ההיתקלויות נפצע מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן, באורח קל-בינוני. עליאן נפצע בפניו ובעיניו במהלך היתקלות עם מחבלים ברצועה ופונה במסע חילוץ מורכב שכלל ירי ארטילרי כבד. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. גורמים בסביבתו מדווחים כי עליאן סובל מפציעות בעיניים, אך מצבו טוב. הוא אף עשוי לשוב ללחימה בעזה לאחר שישלים את הבדיקות הרפואיות הדרושות, לבקשתו. לדבריו, הוא רוצה לשוב ללחימה בעיקר בשל העובדה כי חלק מחייליו נפגעו, והוא רוצה לשוב ולהילחם לצד פקודיו שבשטח.

הבוקר הותר לפרסום כי סגן-משנה בר רהב וסמל בניה רובל נהרגו אתמול ברצועת עזה. רהב, לוחם בגדוד של חיל ההנדסה הקרבית בן 21, נהרג כתוצאה מטיל נגד טנקים שפגע בכלי הנדסי באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, בפעילות של חטיבת הצנחנים. רהב נפצע באורח אנוש באירוע. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו תוך זמן קצר. רובל, לוחם בחטיבת הצנחנים בן 20, נהרג בהיתקלות ברצועת עזה.

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

שלשום בבוקר נהרגו קצין וחייל צה"ל בהיתקלות עם חוליית מחבלים שחדרה מרצועת עזה לשטח ישראל דרך מנהרת טרור באזור קיבוץ עין השלושה. הקצין שנהרג הוא רב-סרן (במיל') אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, ששימש בשירות המילואים כקצין מבצעים. החייל הוא סמל אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, ששימש כנהג. ברסנו הועלה במותו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל. בלילה שבין חמישי לשישי נהרג לוחם הנח"ל סמל-ראשון איתן ברק, בנסיבות שעדיין לא ברורות במלואן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אל"מ רסאן עליאן. דובר צה"ל
מח"ט גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן/דובר צה"ל
אדר ברסנו, אמוץ גרינברג. פייסבוק, צילום מסך
רס"ן אמוץ גרינברג וסמל אדר ברסנו, שנהרגו אתמול ברצועת עזה/צילום מסך, פייסבוק

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס אתמול אחר הצהריים להרחבת הפעילות הקרקעית של צה"ל בשטח רצועת עזה. "הקרבות בחלק מהאזורים מורכבים וקשים. בכל זאת, אנו נחושים לעמוד במשימות שלנו", אמר הרמטכ"ל, ששוחח עם כתבים בגבול רצועת עזה. "החיילים מתקדמים לאן שביקשנו מהם וימשיכו לפעול ככל שיידרש. הפעולה מתבצעת בצורה טובה וראויה. כל יום שעובר לחמאס נפגעים עוד אנשים ועוד תשתיות מבצעיות. אני משוכנע שנמשיך ונמקסם את ההישגים שלנו באופן שבו נחוש בהרתעה. נעשה כל מה שצריך כדי להביא שקט וביטחון לעם ישראל".

גנץ התייחס למערכה הקשה במהלך היממה האחרונה בשכונת שג'אעייה, ולעלייה ההולכת וגוברת במספר הנפגעים בקרב חיילי צה"ל. "ההישגים בכל הזירות הולכים ועולים. אנו מעצימים את הישגינו בכל נקודת זמן", הבהיר גנץ. הוא הדגיש כי "בלחימה יש נפגעים, אך תפקידנו הוא לבצע משימות – ונמשיך בכך. גם תושבי שג'אעייה יודעים שהם נפלו קורבן להיערכות של אנשי חמאס בשכונה".

הרמטכ"ל בני גנץ בביקור היום בעוצבת הפלדה, יולי 2014. דובר צה"ל
"ההישגים בכל הזירות הולכים ועולים". הרמטכ"ל בני גנץ/דובר צה"ל

משעות הבוקר המוקדמות פתח צה"ל במתקפה כבדה על שכונת שג'אעייה שבמזרח עזה. כוחות שריון וארטילריה וכן כלים של חיל הים, מפציצים את השכונה. בשל הימשכות הלחימה, ביקש חמאס מישראל הפוגה של שעתיים בלחימה כדי לפנות את הפצועים וההרוגים. זמן קצר לאחר שנענתה ישראל לבקשה דווח על הפרה מצדם של מחבלי הארגון, אשר ירו רקטות לעבר ישראל. למרות זאת, הצבא האריך את ההפוגה בכמה שעות עד 17:30.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה אחר הצהריים כי במהלך חילופי האש בשג'אעיה נהרגו 87 פלסטינים. משרד הבריאות בעזה מסר כי בעקבות האירועים בשכונה, חצה מספר ההרוגים הפלסטינים מאז החל מבצע "צוק איתן" את רף ה-400.

במהלך היום פוצץ צה"ל באופן מבוקר שש מנהרות טרור, אשר נחשפו ברחבי רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק. מתחילת הפעולה הקרקעית, פגע צה"ל פגע בלמעלה מ-110 מחבלים ותקף 1,032 מטרות טרור, כ-341 מתוכם מאז הבוקר. בין המטרות שהותקפו: מערך התשתיות של ירי הרקטות, בתים המשמשים כתשתיות פיקוד ושליטה ומשגרים מוטמנים.

(עדכון ראשון: 18:10)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים סורוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עשן בשמי עזה לאחר תקיפת צה"ל בעזה, יולי 2014. רויטרס
עזה המופגזת/רויטרס
מסוק צה"ל בגבול רצועת עזה – 20 ביולי 2014. רויטרס
מסוק צה"ל בגבול רצועת עזה – 20 ביולי 2014/רויטרס
כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014/דובר צה"ל
קרבות קשים בשג'עיה, עזה. יולי 2014. רויטרס
קרבות קשים בשג'עיה, עזה. יולי 2014/רויטרס
מנהרות שנחשפו בעזה במהלך מבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
מנהרות שנחשפו בעזה במהלך מבצע צוק איתן. יולי 2014/דובר צה"ל
כוחות צבאיים בצומת סעד. יולי 2014. ניב אהרונסון
כוחות צבאיים בצומת סעד. יולי 2014/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully