וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל וכלב נפצעו בסריקת המנהרה בגבול הרצועה

17.7.2014 / 14:26

הכלב נשלח במסגרת סריקות אל תוך המנהרה שממנה חדרו מחבלים הלילה ליד כרם שלום, ושם התפוצץ עליו מטען נפץ. חייל שהיה מחוץ למנהרה נפצע קל מההדף

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חייל צה"ל נפצע היום (חמישי) באורח קל בעת סריקת המנהרה שממנה חדרו מחבלים לפנות בוקר בין הקיבוצים כרם שלום וסופה סמוך לרצועת עזה. הכלב נשלח אל תוך המנהרה במסגרת הסריקות, ועליו הופעל מטען נפץ. החייל, שהיה מחוץ למנהרה, נפצע מהדף הפיצוץ.

שירות הביטחון הכללי העביר לאחרונה התראה אודות האפשרות לפיגוע מנהרה בדרום רצועת עזה. בשל כך, נערכו כוחות מובחרים של צה"ל לאפשרות של חדירה בשבועות האחרונים. ואכן, בסביבות השעה 4:00 זיהו כוחות צה"ל מחבלים יוצאים מפתח של מנהרה באזור שבין כרם שלום לקיבוץ סופה ממזרח לרצועת עזה. כוחות צבא גדולים, ובכלל זה יחידות עילית של צה"ל, הוקפצו לשטח ופתחו לעבר באש מהאוויר ומהקרקע. לאחר שנפגעו חמישה מחבלים וכמה מהם נהרגו, חזרו יתר המחבלים לתוך המנהרה.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
למרות הפסקת האש: רקטות נורו לדרום הארץ
פורסם תיעוד של התקיפה בעזה שגרמה למות 4 ילדים
מבצע "צוק איתן", היום העשירי: עדכונים שוטפים

כלי הנשק שנמצאו במנהרה בכרם שלום. יולי 2014. דובר צה"ל
המנהרה שממנה יצאו המחבלים/דובר צה"ל

במקביל החל צה"ל לפתוח באש באמצעות כלי טיס, כלי שיט וטנקים לעבר יעדי טרור לכל אורך הרצועה, ובפרט לעבר יעדי טרור בדרום הרצועה. בעקבות האירוע, הנחה מפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן את הכוחות בשטח להודיע לתושבי היישובים הסמוכים למקום האירוע - כרם שלום, סופה וחולית - להישאר בבתיהם. כמו כן, הורה אלוף תורג'מן לתגבר את האבטחה באזור.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי המחבלים שניסו לחדור לישראל משתייכים לארגון. בניגוד למה שתואר בצה"ל, בחמאס טוענים כי כל אנשיו חזרו בשלום מהאירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניסיון חדירה דרך מנהרה בכרם שלום. יולי 2014. שי מכלוף
כוח צה"ל בזירת האירוע, היום/שי מכלוף

ובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, סיפר כי מערך האיסוף של צה"ל זיהה את החדירה. "המערכת נדרכה ופעלה כפי שנעשה בשבועות האחרונים לאור ההכנות וחיזוק צעדי המוגנות בגזרה", תיאר תת-אלוף אלמוז את האירועים. "הגענו לאזור הכוחות, כנראה שהמחבלים הופתעו והתחילו להיכנס בחזרה למנהרה. חיל האוויר החלו לתקוף אותם מהאוויר. הבנו שיש נפגעים אך עוד לא ידענו את כל התמונה". לדבריו, "אפשר להניח שהם ניסו לחטוף או לעשות פיגוע הרג משמעותי".

תת-אלוף אלמוז עוד סיפר כי סיכול הפיגוע הוא הצלחה גדולה, "אחרת היינו מתעוררים בבוקר לגלות שיש 13 מחבלים בקיבוץ". לדבריו, צה"ל ערוך ומוכן להתרחשויות כאלה בימים הקרובים. "אנחנו ממשיכים לנהל באזור, דרוכים ומוכנים לסיכול המאמץ הזה של חמאס".

במשדר וואלה! חדשות, הוסיף תת-אלוף אלמוז כי צה"ל נערך לפיגוע הזה בשבועות האחרונים. "הרבה מאוד מפקדים עסקו בהכנות ובבדיקות של הכוחות למוכנות מול איום כזה", אמר דובר צה"ל. "חמאס רצה לתכנן ולבצע את הפיגוע הזה במסגרת ההפתעות שהוא מבצע בשבועות האחרונים". לדברי אלמוז, לא ידוע עדיין כמה מהמחבלים נפגעו באירוע. "האירוע עדיין מתנהל ונחקר, ואנו שוקלים את הצעדים הלאה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully