וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטימטום צה"ל פקע: תושבי זייתון וסג'עייה לא התפנו

16.7.2014 / 11:47

מאה אלף תושבי סג’עייה, בית לאהיה וזייתון קיבלו הודעות שבהן הם נדרשו להתפנות עד 8:00 ”למען ביטחונם האישי”. כ-18 אלף התפנו מבית לאהיה ובודדים בלבד מהשכונות האחרות

צילום: ניב אהרונסון, קובי אליהו, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

גם לאחר פקיעת האולטימטום הישראלי, תושבי שכונות זייתון ושג'עייה לא התפנו מבתיהם - כך מסרו מקורות פלסטינים ברצועת עזה. על פי הדיווחים, מספר קטן בלבד של תושבים פלסטינים בשכונות המזרחיות של העיר התפנו מבתיהם. על פי האולטימטום הישראלי, התושבים של השכונות הללו היו אמורים להתפנות 08:00 הבוקר, אולם עד כה לפחות כמעט ולא ניכרת תזוזה של תושבים. זאת, בניגוד ליציאתם של כ-18,000 בני אדם מבית להיא. ייתכן שהימנעותה של מדינת ישראל לתקוף בבית לאהיה לאחר הצבת אולטימטום דומה, הביא את תושבי השכונות זייתון ושג'עייה להישאר בבתיהם.

צה"ל קרא הלילה באמצעות הודעות מוקלטות למאה אלף תושבי מחנה הפליטים בית לאהיה והשכונות סג'עייה וזייתון שבצפון רצועת עזה לפנות את בתיהם עד השעה 8:00 בבוקר. "כחלק ממאמצינו להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית, אנחנו שולחים הודעות לתושבי צפון רצועת עזה שיעזבו את בתיהם למען ביטחונם האישי", נכתב בהודעת דובר צה"ל. עקב התראת הצבא, כאמור, התפנו במהלך הלילה כ-18 אלף תושבים לעבר מחסום אונר"א שבמרכז הרצועה.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
קללות ונעליים: שר הבריאות הפלסטיני הותקף בעזה
חמאס נואש להישגים ועלול להמיט אסון על עזה כולה | פרשנות
אחרי הביקורת - נתניהו פיטר את דנון: "חסר אחריות"

כוחות צה"ל מחוץ לרצועה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
טנקים של צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

במקביל להודעה זו, בפתחו של היום התשיעי למבצע "צוק איתן", המשיך צה"ל בשעות הלילה והבוקר בתקיפות מהאוויר ברצועה. מחצות הותקפו כ-75 מטרות ברחבי הרצועה. בין השאר, הפציץ חיל האוויר את ביתו של חבר ההנהגה המדינית של חמאס, מחמוד א-זהאר. כמו כן, הותקף גם ביתו של פתחי חמאד, שר הפנים לשעבר של חמאס.

הבוקר נהרגו שלושה בני אדם וחמישה נפצעו בתקיפת מכונית בעיירה נבי סוהיילה הסמוכה לחאן יונס, כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. בין ההרוגים, על פי הדיווח ברשת "אל-מיאדין", אישה וילד. סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי הלילה נהרגו בעיר רפיח שני פלסטינים וארבעה נוספים נפצעו בתקיפת מכונית על ידי כלי טיס של חיל האוויר וכן פעיל בארגון הג'יהאד האיסלאמי נהרג בתקיפה נוספת זמן קצר לאחר מכן באזור אחר ברצועה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הבית ההרוס של מחמוד א-זהאר. יולי 2014. סוכנות הידיעות הפלסטינית "אל-ראי", אתר רשמי
ביתו של מחמוד א-זהאר לאחר ההפצצה, שהופצה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "אל-ראי"/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הפלסטינית "אל-ראי"

במשך רוב השעות אתמול, למרות הודעתה בבוקר של ישראל כי היא מקבלת את המתווה המצרי להפסקת אש, נמשך ירי הרקטות משטח הרצועה לעבר אזורים נרחבים בישראל. באחד ממטחי הרקטות נהרג דרור חנין, בן 37 מבית אריה מפגיעת פצצת מרגמה במעבר ארז. חנין, ההרוג הישראלי הראשון במבצע "צוק איתן", הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים בני עשר, שש ותינוק בן פחות משנה. הוא נפגע מהירי כשהגיע יחד עם חברו לעודד את החיילים בגבול ולחלק להם מזון. החבר, איש הביטחון של בית אריה, נפצע באורח קל באירוע מרסיסים.

הירי לעבר ישראל נמשך גם בשעות הערב המאוחרות. מערכת "כיפת ברזל" יירטה סמוך לחצות רקטה אחת בשמי אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. כשעה קודם לכן, יירטה "כיפת ברזל" שלוש רקטות בשמי שדרות. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור קריית גת. מוקדם יותר, התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא גרמה לנפגעים.

עשן מעל עזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תקיפת חיל האוויר בעזה, אתמול/AP

בשל העובדה שחמאס מיאן לקבל את תנאי הפסקת האש שגיבשו המצרים, הבהיר אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "צה"ל הפציץ מטרות רבות בעזה, והתקיפות יימשכו. חמאס בחר להמשיך במערכה והוא ישלם מחיר על כך. מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, ישראל תפגע בו. כשאין הפסקת אש, תשובתנו היא אש". נתניהו אמר את הדברים בטרם נכנס לישיבת הקבינט המדיני- ביטחוני בבסיס הקריה בתל אביב כדי לדון בצעדים נוספים ברצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר – תל אביב, 15 ביולי 2014. AP
"התקיפות יימשכו". נתניהו, אמש/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון, משה יעלון, מסר גם הוא הצהרה לכלי התקשורת בטרם נכנס לישיבת הקבינט, ואמר: "אנו נחושים להמשיך בפעולה גם בימים הבאים". לדבריו, "בשבוע האחרון, מאז תחילת מבצע צוק איתן הוכה החמאס קשה מאוד. הושמדו לו בין היתר תשתיות ומוסדות רבים ועשרות מחבלים נהרגו. כשראשי החמאס יצאו ממחבואם הם ימצאו ששילמו מחיר כבד מאוד שאני מקווה שיגרום להם להתחרט. כאמור, חמאס סירב לקבל את ההצעה המצרית להפסיק את האש. אמרנו זאת ואנחנו חוזרים שוב: איננו מתכוונים להתפשר על כך – איננו מסוגלים לסבול ירי לעבר ישראל. איננו מתכוונים להתפשר על השקט בישראל. נמשיך להכות בחמאס כמה שצריך – באוויר, בים וביבשה".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, 19 ביוני 2014. רויטרס
יוצא למצרים. אבו מאזן/רויטרס

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס גם הוא להמשך המערכה ברצועה. "מזה שבועות אנחנו עוקבים בכמה זירות, אבל עיקר המאמץ הישראלי, בהנחיית הדרג המדיני ובשיתוף הדוק עם שירות הבטחון, הוא פעילות בדרום לפגיעה קשה בחמאס וארגוני הטרור למען השבת השקט למדינת ישראל על כל שטחה ובמרחב הדרומי בפרט", אמר גנץ. הוא הוסיף כי "נכון להמשיך לנהל את שגרת החיים כשגרת חירום. בהסתובבות שלי עם החיילים והמפקדים אני רואה אנשים נחושים להשיג את היעדים שלהם. בשעות האחרונות צה"ל חידש את הפעילות ההתקפית שלו והוא מוכן להרחיב אותה ככל שיידרש באוויר, בים וביבשה".

חרף כשלון המגעים אתמול להשגת שקט מול חמאס, מסר אמש דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו-רדינה, כי יו"ר הרשות, אבו-מאזן, יבקר היום במצרים וייפגש עם הנשיא המצרי, עבד אל-פתאח סיסי, כדי לדון עמו ביוזמה המצרית. אבו-רדינה הוסיף כי אבו-מאזן יבקר גם בטורקיה ב-18 ביולי עבור אותה מטרה ויערוך שיחות בין-ערביות ובינלאומיות במטרה להפסיק את האש ולבסס רגיעה. כך פורסם הערב בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

(עדכון ראשון: 0:21)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

צוותים בזירה בה נהרג דרור חנין מירי פצצת מרגמה. דוברות מד"א,
מעבר ארז, הזירה בה נפגע דרור חנין מפצצת המרגמה, היום/דוברות מד"א
אנשים רצים בחוף הים בתל אביב בזמן האזעקה. יולי 2014. בן קלמר
אזרחים רצים למרחב מוגן מחוף הים בתל אביב בעת שנשמעו אזעקות ברחבי גוש דן, היום/בן קלמר
חיילי צה"ל על גבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן -  15 ביולי 2014. רויטרס
חייל צה"ל נח בגבול רצועת עזה/רויטרס
הריסות בתים בעזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
הריסות בתי ברצועת עזה לאחר תקיפת חיל האוויר/AP
הבוקר שאחרי נפילת הרקטה באילת, יולי 2014. איציק טולדנו, מבזקי חדשות בזמן אמת, מערכת וואלה! NEWS
מכוניות שניזוקו מנפילת רקטה באילת ביום שני/מערכת וואלה! NEWS, איציק טולדנו, מבזקי חדשות בזמן אמת
איש מילואים מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
חייל מילואים בגבול הרצועה/רויטרס
יום בחיי המועצה האזורית מרחבים בזמן מבצע "צוק איתן", 14 ביולי 2014. יותם רונן
ילדים מהמועצה האזורית מרחבים/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully