וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן", היום השמיני: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

15.7.2014 / 2:11

לייב בלוג | צה"ל התריע בפני תושבי צפון הרצועה לפנות את בתיהם, חיל האוויר הפציץ את ביתו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, גבר בן 36 נהרג מפגיעת פצמ"ר במעבר ארז

צילום: יותם רונן, בני ואינר, קובי אליהו, אביעוז דוד - דוברות ברזילי, רויטרס; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

2:11: חיל האוויר תקף את ביתו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, כך דיווחו מקורות פלסטיניים.

1:31: נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי "בפעם הראשונה ארגון החמאס מבודד בתוך העולם הערבי". הוא הוסיף: "הם צריכים כסף, הם צריכים תמיכה, הם צריכים לגיטימציה, ומי ייתן להם את כל אלה אם הם ימשיכו לירות? התושבים בעזה זקוקים למנהיג שמוכן לשלום. לעזה לא נותרו ברירות כרגע אלא לפנות לשלום. אף אחד לא יכלכל אותם עבור ירי רקטות ותו לא".

00:27: ביתו של שר הפנים לשעבר של חמאס ובכיר בארגון, פתחי חמאד, הופצץ בתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, כך דיווחו מקורות פלסטיניים.

00:18: צה"ל שלח הודעות לתושבי צפון רצועת עזה וביקש מהם לפנות את בתיהם. "כחלק ממאמצינו להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית, אנחנו שולחים הודעות לתושבי צפון רצועת עזה שיעזבו את בתיהם למען ביטחונם האישי", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

00:12: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני רקטה בשמי אשקלון. טרם דווח על נפגעים או על נזק. טרם היירוט נשמעה אזעקת "צבע אדום" במקום.

00:09: אזעקות נשמעו באשקלון וכן במועצה האזורית חוף אשקלון.

23:58: דרור חנין בן ה-37 מבית אריה הוא הישראלי שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה סמוך למעבר ארז שעל גבול הרצועה, כך הותר לפרסם. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, בני 10, 6 ופחות משנה.

אנשים רצים בחוף הים בתל אביב בזמן האזעקה. יולי 2014. בן קלמר
רוחצים בחופי תל אביב רצים למרחב מוגן בעת אזעקה בגוש דן/בן קלמר

23:32: עיריית אשקלון החליטה היום כי גם מחר לא יתקיימו קייטנות בגני ילדים ובבתי ספר. הפעילויות במקלטים, מתנ"סים ובקניונים יתוגברו. בבאר שבע, לא תתקיים מחר שום פעילות במסגרות החינוך הרגיל, למעט מסגרות החינוך המיוחד, ובעיריית יבנה הוחלט כי הקייטנות והלימודים מחר יתקיימו כרגיל בהתאם להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. במועצה האזורית שדות נגב קייטנות גני הילדים יתיקימו מחר בכל הישובים במרחבים ממוגנים. קייטנות בתי הספר בישובי עוטף עזה יתקיימו כרגיל. במועצת מרחבים יפתחו גני הילדים במקלטים. כמו כן, יפעלו גם מעונות לעובדים חיוניים ופעילויות לילדי כיתות א'-ט' במקלטים. באופקים יפעל "בית ספר של קיץ". בבתי הספר אשלים, בן-גוריון, הגבעה, מורשת ישורון, אביר יעקב וחב"ד תתקיימנה הפעילות לכיתות א'-ה' בין השעות 8:00-13:00. מעונות של גני אמונה ומעונות של גני חב"ד לא יפעלו. קייטנות גני הילדים מבוטלות נכון לעכשיו.

23:06: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, יבקר מחר במצרים וייפגש עם הנשיא המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, כדי לדון ביוזמה המצרית להפסקת אש מידית - כך מסר הערב דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו-רדינה. אבו-רדינה הוסיף כי אבו-מאזן יבקר גם בטורקיה ב-18 ביולי עבור אותה מטרה ויערוך שיחות בין-ערביות ובינלאומיות במטרה להפסיק את האש ולבסס רגיעה. כך פורסם הערב בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

23:03: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות מעל שדרות. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור קריית גת. קודם לכן התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא גרמה לנפגעים.

21:28: ארגון חמאס סגר היום את צדו הפלסטיני של מעבר ארז לכניסה מישראל וליציאה, וגורמים בארגון מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המעבר לא ייפתח אם לא תהיה ערובה בינלאומית לכך שכוחות צה"ל לא יירו על מי שיעבור. זאת, לאחר שבשבוע האחרון פונו פצועים פלסטינים בעלי דרכון זר דרך המעבר. עם זאת, הותר לקבוצה של 25 פלסטינים אשר נזקקו לטיפול רפואי לחצות לעבר ישראל מוקדם יותר היום. גורם במנהל האזרחי הישראלי הבהיר כי צדו הישראלי של המעבר נותר פתוח.

21:27: חל שיפור במצבה של מראם אלוקילי בת ה-11 שנפצעה אתמול מרסיסי רקטה שהתפוצצה באזור היישוב הבדואי לקיה שבנגב. מבית החולים סורוקה נמסר הערב שאלוקילי התעוררה, היא נושמת בכוחות עצמה והיא מתקשרת. כמו כן, היא עדיין מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ. אחותה בת ה-13, עתיל, נפצעה באורח בינוני.

21:01: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל הערים אשדוד ואשקלון. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באשדוד. לא דווח על נפגעים. קודם לכן נשמעו אזעקות באשדוד, באשקלון, במועצה האזורית באר טוביה ובגן יבנה.

20:45: חבר הכנסת דני דנון אמר הערב בתגובה לפיטוריו מתפקיד סגן שר הביטחון על ידי ראש הממשלה: "ראש הממשלה לא מקבל שיש דעות אחרות בתנועתו. נתניהו התרפס בעבר בפני אבו-מאזן ושיחרר 78 מחבלים רק למען ישיבה משותפת סביב שולחן המשא ומתן, לא הגיב על רצח שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד, והבוקר הסכים להסכם הפסקת אש רעה מאד לישראל. אני לא התיישרתי ולא אתיישר עם רוח הרפיסות השמאלנית של ראש הממשלה ולא אמכור את האידיאולוגיה שלי למען לשכה ונהג".

20:44: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, הביעה תמיכה בפעולות ישראל ברצועת עזה. במהלך תדרוך לעיתונאים, נשאלה סאקי אם הפסקת האש הקצרה לא היתה תירוץ מצד ישראל להרחיב את המבצע, וענתה: "ישראל הפסיקה להגיב על ירי הטילים לכמה שעות. המסר של ישראל לגבי הפסקת האש היה עקבי הן באופן פרטי והן בפומבי".

20:34: מזכירות הממשלה עדכנה לפני שעה קלה את שרי הממשלה על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר באופן מידי את חבר הכנסת דני דנון מתפקיד סגן שר הביטחון. זאת, בעקבות ביקורת שהשמיע על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מבצע "צוק איתן".

20:11: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר הערב: "מזה שבועות אנחנו עוקבים בכמה זירות, אבל עיקר המאמץ הישראלי, בהנחיית הדרג המדיני ובשיתוף הדוק עם שירות הבטחון, הוא פעילות בדרום לפגיעה קשה בחמאס וארגוני הטרור למען השבת השקט למדינת ישראל על כל שטחה ובמרחב הדרומי בפרט". הוא הוסיף: "נכון להמשיך לנהל את שגרת החיים כשגרת חירום. בהסתובבות שלי עם החיילים והמפקדים אני רואה אנשים נחושים להשיג את היעדים שלהם. בשעות האחרונות צה"ל חידש את הפעילות ההתקפית שלו והוא מוכן להרחיב אותה ככל שיידרש באוויר, בים וביבשה".

20:09: שר הביטחון משה יעלון אמר: "אנו נחושים להמשיך בפעולה גם בימים הבאים. בשבוע האחרון, מאז תחילת מבצע צוק איתן הוכה החמאס קשה מאוד. הושמדו לו בין היתר תשתיות ומוסדות רבים ועשרות מחבלים נהרגו. כשראשי החמאס ייצאו ממחבואם הם יימצאו ששילמו מחיר כבד מאוד שאני מקווה שיגרום להם להתחרט. כאמור, חמאס סירב הבוקר לקבל את ההצעה המצרית להפסיק את האש. אמרנו זאת ואנחנו חוזרים שוב: איננו מתכוונים להתפשר על כך – איננו מסוגלים לסבול ירי לעבר ישראל. איננו מתכוונים להתפשר על השקט בישראל. נמשיך להכות בחמאס כמה שצריך – באוויר, בים וביבשה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

20:02: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: "צה"ל הפציץ מטרות רבות בעזה, והתקיפות יימשכו. חמאס בחר להמשיך במערכה והוא ישלם מחיר על כך. מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, ישראל תפגע בו. כשאין הפסקת אש, תשובתנו היא אש".

19:34: נקבע מותו של הפצוע באורח אנוש מפגיעת הפצמ"ר ליד מעבר ארז. האיש, בשנות ה-30 לחייו, הוא ההרוג הישראלי הראשון במבצע "עמוד ענן".

19:10: שני בני אדם נפצעו, אחד קל ואחד אנוש, מרסיסי פצצת מרגמה שהתפוצצה ליד מחסום ארז. בנוסף, בית באשקלון ספג פגיעה ישירה.

19:00: מטח רקטות לעבר יישובי הדרום, המרכז והשפלה. בין היישובים שבהם נשמעה אזעקה: תל אביב, אשדוד, באר שבע, קריית מלאכי, דימונה, אופקים, אשקלון, מצפה רמון וירוחם. מערכת "כיפת ברזל" ביצעה שני יירוטים באזור גוש דן. רקטה התפוצצה בסמוך לגדר המערכת בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא גרמה לנפגעים. בסך הכל נורו 36 רקטות לכל רחבי הארץ.

18:39: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב בשעה 21:00 על מנת לדון בהתפתחויות האחרונות.

18:37: גורם ביטחוני בכיר אמר היום: "חזרנו למבצע 'צוק איתן'. חמאס ישלם מחיר כבד על המשך השיגורים לעבר ישראל. מבחינתנו החשוד המידי במהלך של שבירת המתווה הם הקטארים. אנחנו מבינים שחמאס לא רוצה את המצרים כמתווך. דבר אחד לא מבין החמאס - שבכל מתווה ובכל הסדר יהיו המצרים מעורבים".

18:28: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח בין עומר לבאר שבע.

18:15: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי נתיבות. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בשער הנגב. עוד שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים באשכול.

18:10: 87 רקטות ופצצות מרגמה שוגרו לעבר ישראל מתחילת היום.

18:04: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה היום כי 192 פלסטינים נהרגו ו-1410 נפצעו ברחבי רצועת עזה מאז החל מבצע "צוק איתן".

17:57: הלימודים והקייטנות בעיר אשדוד לא יתקיימו מחר. מהעירייה נמסר כי אשדוד מתנהלת מבחינה ביטחונית כפי שהחלה מאז תחילת מבצע "צוק איתן".

17:15: חיל-האוויר תקף כ-30 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. בין המטרות: 20 משגרים מוטמנים, מנהרות טרור, אתר לאחסון אמצעי-לחימה, מוקדי פעילות טרור ותשתית מבצעית של גורם בכיר בג'יהאד האיסלאמי.

16:58: שש רקטות נוספות התפוצצו במועצה האזורית אשכול, אחת מהן בשטח יישוב, שגרמה נזק ללול. שלוש מהן התפוצצו מחוץ ליישוב. אין נפגעים.

16:51: יו"ר מפלגת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, הגיבה היום לדברי השר ליברמן, ואמרה כי היא "קוראת לראש הממשלה לפטר את שר החוץ מתפקידו, בעקבות דבריו שצה"ל צריך לשלוט ברצועה ו'ללכת עד הסוף' - זאת בניגוד להחלטת הקבינט ותוך הפרת העיקרון החוקתי של האחריות המשותפת של הממשלה".

16:42: דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, יצא היום נגד היוזמה המצרית להפסקת אש, ואמר: "הדרישות שלנו נותרו בעינן - הסרת המצור, פתיחת רפיח ושחרור האסירים. בלעדיהן אין הפסקת אש". מסרי הוסיף: "אנחנו נרצה ערבויות בינלאומיות להתחייבות ישראל להפסקת אש". לדבריו, "כל הפלגים מאוחדים בעמדה שלהם נגד היוזמה המצרית".

16:34: גלעד ארדן, שר התקשורת וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, אמר היום: "הנכונות הישראלית להיענות להצעת נשיא מצרים חשפה בפני כל העולם שלחמאס מטרה אחת בלבד - לרצוח כמה שיותר ישראלים. ישראל חייבת כעת לרסק את תשתיות החמאס ואסור לנו לעצור עד שהמשימה תושלם; עד שהירי על אזרחי מדינת ישראל יופסק לחלוטין ורצועת עזה תפורז מטילים וממנהרות".

16:30: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל העיר אשקלון.

16:27: שר החוץ אביגדור ליברמן אמר במסיבת עיתונאים: "ישראל חייבת ללכת עד הסוף. ללכת עד הסוף זה לא 'לתת מכה' אלא לסיים את המבצע כשצה"ל שולט בכל רצועת עזה".

16:24: חיל האוויר תקף ארבעה בתים בלב העיר עזה שברצועת עזה. טרם דווח על נפגעים.

נפילת רקטה בשדרות. יולי 2014. יותם רונן
נפילת רקטה בשדרות, היום/יותם רונן

16:06: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באשכול. אין נפגעים.

15:59: ארבע רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול. שלוש מהן התפוצצו בשטחים פתוחים ורקטה נוספת התפוצצה בשטח יישוב. אין נפגעים. קודם לכן נשמעו אזעקות באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

15:50: נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר כי "הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל את הפסקת האש, אבל חמאס בודד עצמו. אם הם ימשיכו הם יביאו עוד סבל לאנשים".

15:28: רקטה נפלה בין שני בניינים בשדרות. כמה אנשים לקו בהלם, נזק נגרם.

15:15: שתי רקטות נפלו בנתיבות ובמועצה המקומית שדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

15:12: מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, אמר כי חיל האוויר החל לתקוף יעדים ברצועת עזה בדקות האחרונות. זאת, בתגובה על מטחי הרקטות האחרונים לעבר ישראל.

14:58: אזעקה נשמעה בנתיבות, שדרות, ובמועצות המקומיות שדות נגב וחוף אשקלון.

14:55: גורמים מדיניים אמרו כי לאחר שהחמאס והג?יהאד האיסלאמי סרבו להצעת מצרים להפסקת אש וירו עשרות רקטות על ישראל, "הורו ראש הממשלה ושר הביטחון לצה?ל לפעול בעוצמה נגד מטרות הטרור בעזה".

14:43: אזעקות נשמעו במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

14:32: השר יעקב פרי אמר כי הוא מעדיף שלא תהיה כניסה קרקעית לרצועת עזה, "אבל אם חמאס לא יפסיק לירות אז כל האפשרויות פתוחות". בראיון במשדר וואלה! חדשות הוסיף פרי: "פעולתו של חמאס נובעת מחולשה, זלזול בחיי אדם ובאי חשיבה אמתית על הצפוי להם".

14:29: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

14:29: בכיר חמאס ברצועת עזה, מושיר אל-מסרי אמר כי הארגון דוחה "מכל וכל את היוזמה המצרית לרגיעה עם ישראל. בראיון לרשת "סקיי ניוז" בערבית הוא הוסיף כי היוזמה "לא עונה לשאיפות ולציפיות של העם הפלסטיני".

14:27: צה"ל הכחיש כי חיל האוויר הפציץ יעדים במזרח העיר עזה בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה. מוקדם יותר דיווח חמאס כי צה"ל הפציץ ברצועה, לראשונה מאז הסכימה הממשלה למתווה להפסקת אש בין ישראל לבין הארגון.

חיילי צה"ל על גבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן -  15 ביולי 2014. רויטרס
חייל צה"ל על גבול הרצועה/רויטרס

14:16: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שפיר. טרם דווח על פיצוץ.

14:14: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

14:05: רסיסי רקטות נפלו בראשון לציון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

14:02: שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, גינה בתוקף את המשך ירי הרקטות על ידי חמאס לעבר ישראל. זאת, לאחר שישראל הביעה נכונות לקבל את הסכם הפסקת האש.

13:57: בכיר הג'האד האסלאמי, חאלד אל-בטש, אמר כי הארגון קיבל הלילה את היוזמה המצרית "באופן רשמי". עוד הוסיף: "ארגוננו בוחן אותה ונשיב עליה במשותף יחד עם אחינו בחמאס".

13:50: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יגיע מחר לקהיר, וייפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פאתח סיסי. דובר לשכתו של אבו מאזן מסר כי השניים ידונו במתווה הפסקת האש.

13:48: שר הפנים גדעון סער פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש לכנס את מליאת הממשלה לדיון בנושא הפסקת האש: "לנוכח משמעויות ההסדר להפסקת אש והירי החד צדדי ע"י החמאס בשעות האחרונות - יש להביאו לדיון ובחינה במליאת הממשלה, שחבריה נושאים באחריות משותפת".

נפילת רקטה באשדוד, יולי 2014. יגאל מצרפי, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שפגעה באשדוד, היום/מערכת וואלה! NEWS, יגאל מצרפי

13:42: האתר הרשמי של חמאס דיווח כי מל"ט ישראלי הפציץ אזורים ממזרח לעיר עזה.מדובר בתקיפה הישראלית הראשונה מאז נכנס הסכם הפסקת האש לתוקף.

13:39: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שש רקטות ששוגרו לעבר מערב ראשון לציון ורחובות.

13:31: אזעקה נשמעה בראשון לציון והסביבה.

13:09: אזעקות נשמעו בנס ציונה, ברחובות, בגדרה וביבנה. טרם דווח על נפילות.

13:03: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל המועצה המקומית שדות נגב. שתי רקטות נפלו במועצה האזורית אשכול.

12:58: מערכת "כיפת ברזל" יירטה חמש רקטות במטח האחרון לעבר יישובי הדרום. ארבע רקטות שוגרו לעבר אשקלון, שלוש יורטו ואחת נפלה בשטח פתוח. שריפה פרצה במקום וצוותי כיבוי אש בדרכם. שתי רקטות יורטו מעל נתיבות. שש רקטות שוגרו לעבר המועצה אזורית אשכול, שתיים נפלו ביישוב ולא גרמו לנפגעים או לנזק. ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

12:46: אעזקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

12:39: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם קיבלה אחריות על ירי הרקטות לעבר הצפון.

12:35: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות ששוגרו לעבר יישובי השפלה. ככל הנראה רקטה אחת נפלה בשטח פתוח באזור. לא היו נפגעים.

12:30: אזעקות נשמעו בזכרון יעקב, חדרה, בנימינה וביישובים נוספים בכרמל.

12:22: אזעקות נשמעו ברחובות ובנס ציונה. טרם דווח על פיצוץ.

12:18: גורם צבאי אישר כי מאז נכנס לתוקפו הסכם הפסקת האש בשעה 09:00 שוגרו לעבר ישראל 19 רקטות ופצצות מרגמה.

12:14: שר החוץ הגרמני, פרנק-וולטר שטיינמאייר אמר כי ביטחון ישראל ואזרחיה "חשוב לנו, יותר מדי חפים מפשע נפגעים. זה חייב להיפסק". במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף שטיינמאייר: "תושבי עזה הם בני ערובה של חמאס. אני מעריך את הבחירה הקשה של נתניהו ואנו מקווים ששני הצדדים ימצאו את דרכם לשולחן המשא ומתן".

הבוקר שאחרי נפילת הרקטה באילת, יולי 2014. קרדיט בועז סמוראי, סטודיו אילת, מערכת וואלה! NEWS
רכבים שניזוקו מירי הרקטות לעבר אילת/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט בועז סמוראי, סטודיו אילת

12:11: אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

12:08: אבו אחמד, דובר פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אמר כי נכון לעכשיו "הרגיעה לא רצינית". לדבריו, "לא קיבלנו הוראות אחרות מלבד להמשיך במערכה".

12:07: אזעקה נשמעה בנתיבות ובשדות נגב. טרם דווח על נפילות.

12:00: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי אם האש לעבר ישראל תימשך, "לישראל תהיה כל הלגיטימציה הבינלאומית להרחיב את הפעולה הצבאית". במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר, הוסיף נתניהו: "ישראל נתונה לטרור של רקטות. אם האש תמשיך, אנו נגביר את פעולותינו ונקבל תמיכה מהגורמים האחראים בקהילה הבינלאומית".

11:57: יו?ר ש?ס, ח"כ אריה דרעי, התייחס לירי שהתחדש לאחר אישור הסכם הפסקת האש בקבינט ואמר כי על ישראל להוציא את תכניותיה לחיסול הטרור בעזה עם הפרת ההסכם. "אסור לממשלת ישראל לשתוק, ועליה להגיב בחריפות כבר במטח הראשון לעבר ערי ישראל".

11:49: חמאס קיבל את האחריות לירי לעבר אשדוד, יישובי הדרום והשפלה. שני בתים נפגעו במטח.

11:35: פיקוד העורף קרא לציבור לא להיכנס לשאננות בעקבות ההודעה על הפסקת האש. "אנו חוזרים ומדגישים שכל הנחיות ההתגוננות בכל הארץ תקפות גם היום. הירי על ישראל נמשך גם בשעות אלו וקיים חשש שהירי יימשך. אנא המשיכו לשמור על ערנות ודריכות ועקבו אחר הוראות פיקוד העורף המצילות חיים".

11:30: רקטה נפלה באשדוד. טרם דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לבית.

11:23: אזעקות נשמעו בגדרה, באשדוד, בקריית מלאכי, בגדרה ובמועצות האזוריות באר טוביה וחוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

11:18: אזעקה נשמעה במועצה האזורית שער הנגב, בשדרות ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

11:10: גורם בטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי חמאס מעוניין בהפסקת אש, "אנחנו מזהים את זה כבר כמה ימים". לדבריו, "עכשיו כשנכנסה לתוקף ההחלטה על הפסקת האש, מרגישה הזרוע הצבאית שהיא לחוצה עם הגב לקיר, מאחר שהיא נמצאת גם ככה במצב קשה, בדגש על התחום הכלכלי. הזרוע הצבאית מנסה לצייר מצב שההסכם נכפה עליה ומנסה להעביר דרך ההתנגדות למתווה מסר לרחוב הפלסטיני 'שיש לו כוח, הוא יכול להמשיך ואל לנו להיכנע לתחנונים של ישראל'". הגורם הביטחוני העריך כי הסכם הפסקת האש יכנס בסוף לתוקף בלחץ המצרים, למרות ההצהרות הפלסטיניות, אך במידה ויהיה ניסיון לפגוע בכוחות צה"ל או באזרחי ישראל, הוא ימצא את כוחות צה"ל ערוכים לתגובה.

11:00: ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר היום כי בקרב הציבור באשקלון יש תחושת החמצה קשה בעקבות הסכם הפסקת האש. "היו הפעם ציפיות גדולות מאוד מהמבצע הזה. הייתה תחושה שהפעם הולכים עד הסוף, וזה חיזק את תחושת הביטחון של התושבים והעצים את החוסן שהפגינו, מתוך ידיעה שזה יהיה המבצע האחרון בעזה. ציפינו שזה יגמר אחרת, והיינו מוכנים להמשיך ולשלם את המחיר, גם של ישיבה עוד חודש או חודשיים במקלטים".

הבוקר שאחרי נפילת הרקטה באילת, יולי 2014. דוברות איחוד הצלה, מערכת וואלה! NEWS
רסיסי הרקטה ששוגרה הלילה לעבר אילת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות איחוד הצלה

10:57: משרד הבריאות בעזה דיווח כי מאז החל מבצע "צוק איתן" נהרגו 192 בני אדם ברצועה. עוד דווח כי 1,410 נפצעו.

10:38: רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

10:36: בפעם השנייה מאז אושר בקבינט הסכם הפסקת האש: אזעקה נשמעה במועצה אזורית אשכול.

10:35: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר כי הארגון מתנגד להפסקת האש, משום ש"הרעיון בדבר פירוק הארגון מנשקו לא נתון לדיון". זוהרי הוסיף כי ה"עם הפלסטיני הוא עם כבוש, ולכן יש לו זכות לגיטימית להתנגדות". הבוקר אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הצעת מצרים להפסקת אש בין הצדדים, אך הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם הודיעה כי היא לא תקבל את ההצעה.

10:34: הצד הפלסטיני של מעבר ארז נסגר הבוקר. חמאס אוסר על כל כניסה לרצועת עזה.

10:28: חבר הכנסת ג'אמל זחאלקה אמר כי ידיהם של קברינטי המדינה "מגואלות בדם בעקבות המבצע בעזה". במשדר וואלה! חדשות הוסיף זחאלקה כי לאחר העימות עם ח"כ מירי רגב בכנסת "קיבלתי איומים מיהודים, שאמרו לי 'מחלק הגז יגיע אלייך וידאג שתעלה למעלה ולא תחזור'".

10:13: יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון ברכה את הסכם הפסקת האש עם חמאס ואמרה כי נכון עשה הקבינט "שקיבל את ההחלטה להפסקת האש מתוך הבנה שאין דבר כזה חיסול תשתיות הטרור בכוח. כעת מוטל על החמאס לכבד את ההסכמות". לדבריה, "לצד הפסקת האש, ממשלת ישראל חייבת ליצר תמריצים כלכליים ומדיניים לגורמים המתונים כדי למנוע את האש מעזה בעתיד, ולהפיל את הקיצוניים. במסגרת זו יש לכלול הפסקת המצור על עזה, הקלה על מעבר אזרחים וסחורות ופתיחת המעבר לרפיח".

10:10: דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז אמר במשדר וואלה! חדשות כי הדרג המדיני הנחה את צה"ל להפסיק את האש, אך להגיב בחומרה אם היא תתחדש מצד חמאס. "אנו ערוכים ברצועת עזה. אם חמאס ירצה לנהוג אחרת – נתקוף באופן נחרץ. כל האפשרויות והתכניות הקשורות ב'צוק איתן' עדיין רלוונטיות". תת-אלוף אלמוז הוסיף כי להערכתו, סבב הלחימה האחרון היה מוצלח מאוד מבחינת צה"ל. "היעדים שהצבנו לעצמנו הושגו. חיסלנו כ-90 פעילי טרור, אולי אף יותר מזה. לפי ההערכות שלנו כרגע מדובר ביותר מחצי ממספר ההרוגים", הוא הוסיף.

10:01: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר (שלישי) בשטחים פתוחים במועצה אזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

כוח צה"ל ליד רצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
כוח צה"ל ליד רצועת עזה, אתמול/AP

09:57: כשעה לאחר שהודיע הקבינט על אישור הסכם הפסקת האש אזעקה נשמעה במועצה אזורית אשכול. טרם דווח על נפגעים או על נזק.

09:55: יו"ר הועדה למוכנות העורף ח"כ אלי ישי, אמר כי הפסקת אש בעת הזו "הינה סטירת לחי לאזרחי ישראל כולם". לדבריו, "לממשלת ישראל ישנה מחויבות לביטחונם של אזרחי ישראל והפסקת האש סותרת נחרצות מחייבות זו. הייתה לנו החובה והיכולת למוטט את תשתיות החמאס ולהחזיר את עזה עשרות שנים אחורה".

09:52: השר אורי אריאל הביע התנגדות להסכם הפסקת האש שהתקבל בקבינט וכינה אותה "טעות אסטרטגית הדומה לבניית מסילת רכבת בלי לסלול את הקילומטר האחרון - ההתרסקות במקרה כזה היא בלתי נמנעת". השר אריאל כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי לאף אחד אין ספק "שזה רק שאלה של זמן עד שיחזרו הטילים על ישראל. את ראש הנחש צריך לרוצץ ולא לתת לו לנוח ואין ספק שתושבי ישראל יצטערו על חוסר היכולת המדינית לקבל הכרעה אמיצה שכזו".

09:48: חבר הכנסת שאול מופז אמר כי הוא מתנגד לכל הבנה שדומה להבנות שהתקבלו בתום מבצע "עמוד ענן". "אם זו תהיה עוד הפסקת אש, אנחנו דורשים את הזרעים של העימות הבא", אמר מופז במשדר וואלה! חדשות. "אף מדינה אחרת לא הייתה מסכימה שעל הגבול שלה יהיו ארגוני טרור שיסכנו את חיי אזרחיה. המצב הזה, שכל שנה וחצי שנתיים יש מבצע לא יכול להימשך יותר".

09:39: ח"כ שלי יחימוביץ' בירכה את אישור הסכם הפסקת האש עם חמאס. "זהו סיום טוב והגיוני למבצע מוצלח ומדוד, שבו גם צה"ל וגם החברה הישראלית הפגינו חוסן, עוצמה ולכידות. ראש הממשלה נתניהו הפגין קור רוח ואחריות במבצע זה, וטוב שלא נגרר אחרי איומיהם ותביעותיהם של השרים בנט וליברמן. כעת, אחרי הפגנת העוצמה הישראלית, יש לשוב אל שולחן המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ולחתור להסדר מדיני".

09:37: גורם מדיני ישראלי אמר כי ישראל מקבלת את הצעת הפסקת האש, "אך אם הירי יימשך, נגיב בעוצמה". הגורם הוסיף כי תהיה תגובה משמעותית "אם תימשך הפעילות נגד ישראל", אך סרב לפרט מה יהיה היקף הירי שיידרש כדי שישראל תגיב. הגורם הבהיר כי "החלטת הקבינט מאפשרת לישראל לגיטימציה בינלאומית לפעולה רחבה בהמשך" והדגיש כי בהצעה המצרית אין התייחסות לדרישותיו של חמאס בנושא האסירים והמשכורות.

09:27: סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יוני שטבון, הביע היום (שלישי) התנגדות להסכם הפסקת האש שאושר על ידי הקבינט. "כל עוד לבני ולפיד בקבינט, נגזר על תושבי הדרום לחיות באיום מתמיד. ישראל העניקה לחמאס במו ייאושה את תמונת הניצחון שחיפש. זו טעות אסטרטגית שתעלה לנו במחיר דמים. בפני טרור לא מתרפסים, טרור מרסקים".

09:21: ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג הביע תמיכה בהסכם הפסקת האש. "אם הממשלה לא תדע לתרגם את הפסקת האש לבסיס להתנעה מדינית מחוללת שינוי היא תהפוך להיות חסרת ערך ולעוד פסק זמן עד להסלמה הבאה. לצערי, נתניהו לא ניצל את שנות השקט שניתנו לו כדי להביא להסדר מדיני והגיע הזמן שנפסיק עם הלופ האינסופי הזה".

09:16: השרים נפתלי בנט ואביגדור ליברמן הם שני השרים היחידים שהתנגדו להסכם הפסקת האש עם חמאס.

09:14: השר עוזי לנדאו אמר כי הסכם הפסקת האש שאושר בקבינט סולל את הדרך לסבב נוסף. במשדר וואלה! חדשות הוסיף לנדאו: "הסכם מסוג שולל את ההרתעה שלך, אתה סולל את הדרך לסבב נוסף של טילים ארוכים יותר, כבדים יותר. הם לומדים אותנו, הם ילמדו איך להתגבר גם על כיפת ברזל".

09:04: רקטה נפלה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

סיור של אלוף פיקוד הדרום, סמי (שלמה) תורג?מן, בשטחי הכינוס של החטיבות המוכנות לשלב הקרקעי, יולי 2014. דובר צה"ל
סיור אלוף פיקוד הפיקוד סמי תורג'מן בדרום, אתמול/דובר צה"ל

08:59: הקבינט החליט לאשר את הצעת הפסקת האש המצרית. היא תכנס לתוקפה בשעה 9:00.

08:52: אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה אזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

08:50: שר החוץ ג'ון קרי לא יבוא לקהיר - כך אמרו הבוקר גורמים בפמלייתו בווינה, שם עסק בשיחות הגרעין מול נציגי איראן. קרי ימשיך ישירות לארה"ב. אמש דווח כי קרי יגיע למצרים כדי לדון בהפסקת האש בין ישראל לחמאס.

08:47: אישה בת 53 שנפצעה באורח קל עד בינוני מנפילת הרקטות באילת הלילה עדיין מאושפזת בבית החולים סורוקה. היא מועברת למחלקת הפלסטיקה, כדי להוציא רסיסים מפניה. שני פצועים נוספים מרסיסים טופלו ושוחררו לבתיהם. מזירת האירוע פונו גם 14 נפגעי חרדה.

08:45: מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות ששוגרו לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

08:33: אעזקה נשמעה במועצה אזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

08:24: שיפור נרשם במצבו של הגבר בן ה-83 שנפצע אמש באורח קשה בבאר שבע בעת שרץ למרחב מוגן. הוא נושם בכוחות עצמו ומצבו התייצב.

08:22: מצבה של הילדה בת ה-11 שרסיס רקטה חדר אתמול לבטנה באזור לקיה מוסיף להיות קשה. היא נותחה והועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה כשהיא מונשמת ומורדמת. אחותה בת ה-13 נותחה אף היא להוצאת רסיס מרגלה. הניתוח עבר בהצלחה ומצבה מוגדר כעת קל.

08:14: משרד הביטחון השלים הלילה את הקמתה של סוללה נוספת, תשיעית במספר, במערכת היירוט "כיפת ברזל". הסוללה החדשה, שמתווספת לשתי סוללות שמסר משרד הביטחון בשבוע האחרון, תאפשר להגן על שטחים נרחבים נוספים.

פגיעת רקטה באילת. דוברות מד"א, ספק 500
פגיעת רקטה באילת/ספק 500, דוברות מד"א

07:39: הזרוע הצבאית של חמאס דחתה את יוזמת הפסקת האש המצרית. בהודעה באתרם הרשמי נמסר כי ההסכם הוא "יוזמה של כריעה וכניעה". "הקרב שלנו עם האויב ממשיך ויסלים בכל הכוח", הוסיפו בהודעתם.

07:37: שרי הקבינט החלו לדון הבוקר ביוזמת הפסקת האש המצרית.

07:33: אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה אזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

07:27: הפלסטינים דיווחו הלילה כי צה"ל הפציץ את ביתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרואן עיסא, במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה – אולם אין לכך אישור רשמי. עוד נמסר כי יש נפגעים, אך אין הרוגים.

07:25: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך הלילה על היוזמה המצרית להפסקת אש עם ישראל. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של הרשות "וואפא", קרא אבו מאזן לכל הגורמים להתחייב ליוזמה כדי להגן על העם הפלסטיני והאינטרסים שלו וביקש כי זו תסלול את הדרך למאמץ מדיני שיביא ל"סיום הכיבוש" ולהקמת מדינה פלסטינית.

07:22: צה"ל תקף 132 יעדי טרור לאורך רצועת עזה ב-24 השעות האחרונות. התקיפות הלילה כללו 53 משגרים מוטמנים, 12 מתקני פיקוד ושליטה, 11 מחסני אמל"ח, 6 חמ"לים וחמש מנהרות התקפיות. מאז החל מבצע "צוק איתן" הותקפו 1609 יעדי טרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום נפילת אחת הרקטות באילת, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

06:40: רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.

06:33: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

05:29: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הלילה באירוע לציון סוף חודש הרמדאן בבית הלבן כי הוא מעודד נוכח ההצעה המצרית להפסקת אש בין ישראל לחמאס, והתייצב לצד ישראל למול מה שכינה "התקפות בלתי מוצדקות". לדבריו, "אף מדינה לא יכולה לקבל ירי בלתי מובחן של רקטות לעבר אזרחיה".

04:25: מבית החולים יוספטל שבאילת נמסר הלילה כי כתוצאה מנפילת הרקטות מוקדם יותר במרכז העיר פונו בסך הכל 30 נפגעים. שבעה מהם, שסבלו משריטות ומחבלות קלות, הוגדרו פצועים באורח קל מאוד. השאר הם נפגעי חרדה. כולם טופלו ושוחררו. עוד נמסר כי מרבית הנפגעים הם בני נוער הנמצאים בעיר כחלק מחופשת הקיץ.

04:01: על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף הלילה חוליית מחבלים רגע לפני שיגור רקטות באזור בית להיא שבצפון רצועת עזה. במקום מספר נפגעים. בתקיפה אחרת באזור דווח על פצועים נוספים. פרט לכך, דווח כי צה"ל הפציץ את ביתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסר, במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה – אולם אין לכך אישור רשמי. גם במקרה זה נמסר כי יש נפגעים, אך אין הרוגים.

03:47: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

פגיעת רקטה באילת. דוברות מד"א, ספק 500
פגיעת רקטה באילת/ספק 500, דוברות מד"א

01:30: לפחות שלושה שיגורים היו הלילה לעבר אילת. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח אולם שתיים אחרות נפלו בעיר, אחת מהן על רכב באזור מיושב ואחת במרכז העיר. שלושה בני אדם נפצעו קל משברי זכוכיות, ו-17 נוספים הוגדרו נפגעי חרדה. צוותים גדולים של כוחות הביטחון הגיעו לזירה.

01:20: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באילת ובסביבתה.

01:04: נציג הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר ברך הלילה על ההצעה המצרית שקוראת ליישום הפסקת אש ואמר כי הקהילה הבינלאומית תעניק גיבוי ליוזמה. "הפסקת אש תאפשר סיכוי אמיתי להגיע לפתרון מלא וארוך-טווח בנוגע לעתידה של רצועת עזה".

00:39: בכיר חמאס ודובר הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, התייחס הלילה ליוזמה המצרית להפסקת אש עם ישראל וכינה אותה "בדיחה". בראיון לרשת CNN אמר חמדאן כי המסמך לא התקבל רשמית על ידי מי מבכירי הארגון בעזה, ברמאללה או בכלל, והוסיף כי הוא עודכן בעיקריו באמצעות התקשורת. "ההצעה להפסקת אש היא לא ממשית. אם ישראל תסכים לדון באופן רציני על העניינים האמיתיים, נדבר. היינו אמורים להגיע להבנות מזמן ואנחנו עדיין תחת כיבוש", אמר.

00:30: אזעקה נשמעה במועצה האזורית שדות נגב.

00:00: יו"ר סיעת מרצ, חבר הכנסת אילן גילאון, התייחס לדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס, ואמר: "קבלת הפסקת האש היא הוכחה לניצחון התבונה". גילאון הוסיף כי "זהו הישג טקטי, ועתה יש לבנות את פתרון הקבע. הפתרון של עזה עובר דרך רמאללה. על ראש הממשלה לקרוא לאבו-מאזן לחזור לשולחן המשא ומתן, ולחדש את השיחות על בסיס קווי שתי המדינות, בתנאים שייתרו את החמאס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור נפילת אחת הרקטות באילת, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חמאס טוען: בידינו מזל"ט "מתאבד" נגד ישראל. צילום מסך
מזל"ט "מתאבד" של חמאס/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully