וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות יוזמים: הפסקת אש לצד התנעת התהליך המדיני

14.7.2014 / 9:45

ברשות מנסים לקדם יוזמה לכינוס פסגה בינלאומית, שתסלול את הדרך להפסקת הלחימה בעזה ולהתנעת המו"מ שהופסק. מקורבי אבו מאזן מזהירים: בלא נתיב לחידוש השיחות נפנה להאג

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות

מקורות פלסטיניים מגלים כי במקביל למאמצים לכונן הפסקת אש במסגרת מבצע "צוק איתן", ברשות מנסים לקדם את כינוסה של פסגת שלום בינלאומית, שתסלול את הדרך להסכם כולל בין ישראל לבין הפלסטינים.

ברשות מבקשים שהסכם זה יכלול לא רק את הפסקת הלחימה ברצועה, אלא גם מהלכים מדינים שונים שיביאו להתנעת התהליך המדיני. מלבד כינוסה של פסגת בינלאומית בהשתתפות הרשות, ישראל, מדינות ערב ומדינות אחרות, נציגי הרשות מנסים לקדם גם את היוזמה לפתיחת מעבר רפיח בנוכחות נציגי המשמר הנשיאותי של אבו מאזן, פריסה של כוחות הרשות לאורך ציר פילדלפי, שחרור העצירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב בשבועות האחרונים, ואפילו פתיחה נרחבת יותר של מעבר ארז.

מבצע צוק איתן || כותרות אחרונות
לייב בלוג: היום השביעי למבצע - עדכונים שוטפים
צפו: טייס חיל האוויר זיהה ילדים בעזה- וביטל תקיפה
מזל"ט שחדר לישראל מרצועת עזה הופל מול אשדוד

רקטה שנפלה באזור שדרות במהלך מבצע צוק איתן מוצגת לראווה – 13 ביולי 2014. GettyImages
תושבי שדרות מציגים לראווה רקטה שהתפוצצה בעיר, אמש/GettyImages
שיגורי רקטות מצפון רצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן – 13 ביולי 2014. GettyImages
מטח רקטות משוגרו לעבר ישראל מצפון רצועת עזה, אמש/GettyImages

ברשות חוששים מהסכם להפסקת אש שלא יכלול יוזמה לחידוש התהליך המדיני. בימים האחרונים העבירו הפלסטינים מסרים בנושא לכמה מדינות המעורבות במגעים להפסקת האש, בהן ארה"ב, מצרים וקטאר. מקורביו של אבו מאזן אף רומזים כי במקרה שכזה, ללא פריצת דרך מדינית, תפנה הרשות שוב לארגונים הבינלאומיים השונים, בבקשה לקבלה כחברה מלאה וכן לבית הדין הפלילי בהאג.

בתוך כך, מקורות פלסטינים בכירים אמרו לוואלה! חדשות כי שרת המשפטים, ציפי לבני, יוזמת בעצמה מהלך נרחב להפסקת אש ברצועת עזה, ולחידוש התהליך המדיני עם הרשות. אותם מקורות אמרו כי לבני מדגישה את הצורך בהוצאת הרקטות מרצועת עזה, ובניטרול יכולתו של חמאס ליצור חימוש חדש וארוך-טווח. גם מהלך זה כולל יוזמה להקלות במעברי הגבול, כגון פתיחת מעבר רפיח והצבת נוכחות של כוחות הרשות הפלסטינית, מתוך כוונה לחזק את מעמדו של אבו מאזן בעזה.

חיילים וקצינים צופים בגמר המונדיאל בבית קפה בשדרות – יולי 2014. GettyImages
חיילים וקצינים צופים בגמר המונדיאל, אתמול בשדרות/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully