וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר הישראלי שבז לכיפת ברזל: "בלוף, לא יירטה כלום"

13.7.2014 / 13:17

ד"ר מוטי שפר, חתן פרס ביטחון ישראל, שכבר הטיל בעבר ספק ביכולות מערכת היירוט, שב וטוען גם היום כי טענות דובר צה"ל על עשרות יירוטים מוצלחים הן תרמית. "יש פה חזיון"

מערכת וואלה!

מבצע "צוק איתן" נכנס היום (ראשון) אל יומו השישי, וכבר עתה ברור לכל כי המנצחת הגדולה של המערכה הנוכחית היא מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל". הודות למערכת היירוט, שפותחה על ידי מומחים ישראלים, מספר הנפילות בשטחים מיושבים בישראל נמוך מאוד, ובהתאמה גם מספר הנפגעים, כשמספר ההרוגים עומד על אפס. התוצאות המרשימות תורמות לכך שמפלס הלחץ ברחוב הישראלי לא מטפס לגבהים לא רצויים, ומאפשר למקבלי ההחלטות הישראלים לנווט את המערכה ברוגע ובשיקול דעת.

אלא שגם כעת, כש"כיפת ברזל" זוכה לשבחים מקיר לקיר, ישנם כאלה שעדיין מביעים ספק ביעילותה. אחד מהם הוא ד"ר מרדכי (מוטי) שפר, מהנדס ישראלי חתן פרס ביטחון ישראל, שמומחיותו היא פיתוח טילי יירוט. שפר, שבעבר צוטט כאומר ש"'כיפת ברזל' היא בלוף'", טוען גם היום שלמרות הטענות בצה"ל על ההצלחות הניכרות של המערכת הישראלית, מדובר בתרמית. "דעתי רק התחזקה", הוא אומר, יום לאחר יירוטים רבים של המערכת במסגרת מטח כבד שנורה מכיוון רצועת עזה לעבר ערי גוש דן והשפלה. "יש פה חזיון אור קולי. משגרים 'כיפות ברזל' לשמיים וכולם חושבים שכל פיצוץ זה יירוט מוצלח בעוד שלמעשה אלה השמדות עצמיות. אפשר לשגר רקטות על שמים ריקים והתוצאה תהיה זהה".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
פיקוד העורף: השמועה בווטסאפ על תקיפה - שקרית
למה צה"ל הוא הצבא המושמץ בעולם? | דעה
הציונות הדתית מגבה את המח"ט שקרא להילחם "בשם השם"

כיפת ברזל משגרת טיל מיירט לעבר רקטות ליד העיר אשדוד – 8 ביולי 2014. GettyImages
סוללת "כיפת ברזל" באשדוד/GettyImages

אז איך זה שאין כמעט פגיעות בנפש?

"כי כל הרקטות שנשלחות זה נשק סטטיסטי שמטרתו לייצר נזק פסיכולוגי. הפעם, בניגוד ל'עמוד ענן', כולם רצים למרחבים מוגנים. קחי למשל דוגמא את קיבוץ כרם שלום. ראש המועצה שם אומר שביישוב נופלות כל היום 30 רקטות, והנה - איש לא נשרט. מדוע? מפני שלכל תושב שם יש בדירתו ממ"ד והם יושבים שם 24 שעות שבעה ימים בשבוע. כל השנה נופלות שם עשרות רקטות ואנחנו לא שומעים על פגיעות. למה זה? כי רק 5% של רקטות מסוגל לגרום נזק. זה המצב הסטטיסטי. כדי לגרום נזק הן צריכות ליפול ממש על בית או על מכונית או חס ושלום על אדם שנמצא במקום הלא נכון בזמן הלא הנכון. הסתברות לכך היא נמוכה".

איך אתה מסביר את שרידי הרקטה שנפלו בשכונת פלורנטין למשל?

"מה שראינו בתל אביב זה חלק של רקטה חדשה M-302, והרקטה הזו מפוצצת את עצמה בגובה מאה מטר כדי למקסם את הנזק. אין לזה קשר עם שום כיפה".

אז צה"ל משקר לנו בפנים?

"דובר צה"ל משקר לנו".

למה אתה עושה הפרדה בין צה"ל לבין דובר צה"ל?

"כי האנשים שמפעילים את המערכות לא יודעים שזה בלוף. גם החיילים בעמדות 'כיפת ברזל' שלוחצים על כפתורי השיגור לא יודעים שהם משגרים נגד כלום כי גם הם מפרשים את הפיצוצים כיירוטים מוצלחים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"אני קונספירטיבי?"

בעצם אתה אומר שאין לנו צורך ב'כיפת ברזל'. התוצאה תהיה זהה ככה או ככה.

"תהיה לנו אטימות של 95% גם אם אין לנו 'כיפת ברזל', זה נכון. מה שקורה היום בארץ זה פיקניק לעומת מה שיקרה פה ברגע שחיזבאללה יכנס לתמונה וישגר את מה שיש לו. זה לא נשק סטטיסטי -מה שיש להם אלה טילים כירורגיים עם דיוק פגיעה של מטרים ספרים. טילים אלה משגרים לעבר מטרות איכות - בתי זיקוק, תחנות כוח, בתי חולים, נמלי תעופה. זה ישתק את המדינה".

טוענים שאתה קונספירטיבי.

"אני קונספירטיבי? מה האינטרס שלי? אני רואה את מה שאני רואה ומסיק מכך את המסקנות ויש פה באמת קונספירציה, אין בכך ספק. כל הסיפור שמשגרים כיפות על שמים ריקים - מייצרים מטרות וירטואליות כי הציבור חושב שיש שם מטרות. על כל רקטה אמיתית שמגיעה מייצרים עוד תשע מטרות וירטואליות ומפעילי המשגרים רואים על המסכים עשר מטרות. הם משגרים עשר רקטות על עשר מטרות. בשמים רואים עשרה פיצוצים. כולם חושבים שהיה יירוט מוצלח של עשר רקטות אבל פתאום נופלת זו האמיתית בשטח ואז אומרים שהייתה אטימות של 90%. זו קונספירציה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully