וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן", היום השישי: עדכונים שוטפים

לייב בלוג | הירי לדרום ולמרכז נמשך גם בשעות הבוקר. בן 16 נפצע באורח בינוני-קשה מרסיסי רקטה באשקלון. הפלסטינים מדווחים כי מתחילת המבצע נהרגו 164 בני אדם ברצועת עזה

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, אבי כהן, ישראל ארזי, חדשות 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

23:55: אזעקת ”צבע אדום” נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

23:34: רקטה התפוצצה בכניסה ליישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים.

22:58: רקטה התפוצצה בשטח פתוח בשער הנגב. אין נפגעים.

22:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

22:49: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ושדות נגב.

22:42: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

22:17: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

22:02: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

21:36: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. זמן קצר קודם לכן נשמעה אזעקת "צבע אדום". אין נפגעים.

21:26: כוחות הביטחון המצריים סיכלו ניסיון לשגר שתי רקטות מצפון חצי האי סיני לעבר שטח ישראל. מקורות ביטחוניים במדינה אמרו כי הרקטות אותרו מוכנות לשיגור, אחרי שעקבו אחרי כמה פעילי טרור שיצאו מאזור רפיח. באזור נעשו סריקות ונמצאו רקטות נוספות.

21:09: ראשי כמה מהמועצות והערים בדרום הודיעו הערב כי לא יחזירו את מערכות הלימודים והקייטנות לשגרה מחר. זאת בניגוד להוראות שהוציא הערב פיקוד העורף לפיהן מוסדות החינוך יכולים לפעול כסדרם גם בישובים הסמוכים לקו העימות עד 40 ק"מ. באשדוד, אשקלון, קריית גת, קרית מלאכי, מועצה אזורית מרחבים, מועצה אזורית גן יבנה, ומועצה אזורית חוף אשקלון לא יתקיימו מחר לימודים. כמו כן, ועדי ההורים בבאר שבע הודיעו על התנגדותם להפעיל מוסדות חינוך ואילו העירייה טרם מסרה את החלטתה בנידון.

20:58: גורמים ביטחוניים אמרו הערב כי הם מזהים שבחמאס מעוניינים בהפסקת אש. "הזמן פועל לרעתם ככל שחולף הזמן, ואת המצוקה שומעים כבר מהשטח. יש שם תסכול גדול נוכח כישלונות שאירעו עד כה בדמות ירי רקטות שמיורט, כישלונות בפיגועים אסטרטגיים, מנהרות שנחשפו ועוד". לדברי הגורמים, "הם מתחילים להבין את ממדי ההרס והנזק הכבד על הרצועה ועל חמאס בפרט".

20:39: רקטה שנורתה מעזה לפני כשעה פגעה בקו החשמל "קלע" הסמוך לכיסופים. בעקבות הפגיעה נוצר קצר הפוגע באספקת החשמל בחאן יונס ודיר אל-בלח שברצועת עזה וצפוי לפגוע באספקת החשמל של כ-70 אלף תושבים פלסטינים.

20:30: 25 רקטות נורו במטח האחרון לעבר הדרום. כמה מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" מעל אשדוד, אשקלון, גן יבנה וכמו כן דווח על יירוטים מעל גדרה. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח באשדוד, שלוש רקטות נוספות נפלו באשכול ורקטה נוספת נפלה באשקלון. לא דווח על נפגעים.

20:18: אתר פלסטין אינפו דיווח כי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, שיגרו 15 רקטות לעבר העיר אשדוד.

20:17: אזעקה נשמעה באזור יבנה ואשדוד. האזעקה נשמעה גם בגן יבנה, קריית מלאכי, באר טוביה והסביבה.

20:14: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה.

20:12: אזעקות נשמעו במועצות האזוריות יואב ושפיר.

20:09: אזעקה נשמעה באשקלון ובאשדוד.

20:03: מטח כבד לדרום ולשפלה: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד, באשקלון, בקריית מלאכי ובמועצות אזוריות נוספות באזור.

20:01: אזעקה נשמעה במועצות האזוריות אשכול ובני שמעון.

20:01: אזעקה נשמעה באזור ירושלים.

19:58: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים.

19:45: מצבו של החייל שנפצע באורח בינוני בסוף השבוע האחרון מפיצוץ רקטה במועצה האזורית אשכול השתפר - כך נמסר היום מבית החולים סורוקה בבאר שבע. לאחר כמה ניתוחים שעבר הוא חזר להכרה מלאה וכעת הוא נושם בכוחות עצמו. בעקבות ההתאוששות הוא הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ כללי למחלקה כירורגית בבית החולים.

19:41: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

19:27: אזעקה נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

19:21: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שוחח היום עם ראש הממשלה נתניהו על המשבר הביטחוני מול חמאס והציע פעם נוספת סיוע אמריקני במגעים להפסקת אש. קרי חזר על כך שארה"ב מגנה בתקיפות את ירי הרקטות לעבר ישראל, אך הוסיף שארה"ב מודאגת מהסלמה בעזה.

19:10: רקטה נפלה בנתיבות ולא התפוצצה, אין נפגעים.

19:02: אזעקה נשמעה באשקלון, בנתיבות ובמועצה האזורית שער הנגב.

18:53: המאמצים להביא לרגיעה נתקלו בסירוב ישראלי – כך אמרו היום מקורות פלסטינים לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין". לטענתם, מאמצי הרשות הפלסטינית, מצרים, קטאר וטורקיה נתקלים ב"קשיות עורף" ישראלית. עוד הוסיפו הגורמים, כי ארצות הברית תומכת בממשלת נתניהו ולכן אינה ממהרת להביא להפסקת התוקפנות וכי ישראל רוצה הבטחה שפלגי ההתנגדות בעזה לא ישובו לירות טילים על תל אביב.

אנשי כוחות הביטחון בוחנים שרידי רקטה באשקלון, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
אנשי כוחות הביטחון בוחנים שרידי רקטה באשקלון, היום/רויטרס

18:34: שירות הביטחון הכללי (שב"כ) מסר כי בשעות האחרונות מופצים מסרונים כוזבים כביכול מטעמו ובהם דיווחים על אודות כוונות פיגוע וכן על אודות נפגעים בכמה מקומות בארץ כתוצאה מנפילת רקטות. שב"כ מדגיש כי מדובר בהודעות שקריות המופצות על ידי קבוצות האקרים בעולם ומרצועת עזה. הוא ממליץ שלא להעביר הלאה הודעות אלו ולא לפתוח "לינקים" המופיעים בחלק מאותן הודעות, דבר העלול לגרום להדבקת הטלפון הנייד בווירוס שעלול לשאוב מידע אישי על אודות המחזיק בו.

18:24: מצבו של הנער בן ה-16 שנפצע היום באורח בינוני עד קשה בהתפוצצות רקטה באשקלון השתפר וכעת הוא מוגדר יציב. הרופאים המטפלים בו בבית החולים ברזילי באשקלון מסרו כי הם אופטימיים מאד לגבי החלמתו. הנער סובל מפגיעת רסיסים בראש ובחזה.

18:20: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

18:16: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל אשדוד והמועצה המקומית גן יבנה

18:11: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד ובאזור גדרה וכמו כן ביבנה.

18:09: ארבע רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב ואשכול. אחת מהרקטות באשכול נפלה בשטח יישוב וגרמה לשריפה. אין נפגעים.

17:58: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלח היום איגרת למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בבקשה לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני. במעמד מתן האיגרת ברמאללה לרוברט סרי, שליח האו"ם למזרח התיכון, אמר אבו מאזן כי "התוקפנות הישראלית ברצועת עזה עדיין נמשכת וכי הלילה התקיימה תקיפה קרקעית שגרמה להרוגים, פצועים והרס". לדבריו, "ישראל הפריזה ואין מנוס מעצירת תוקפנותה כלפי העם הפלסטיני, תוקפנות שהחלה בחברון, אחר כך בירושלים, לאחר מכן ברחבי הגדה ולבסוף בעזה. לא ניתן לשאת מצב זה ולכן שלחנו את האיגרת הזו".

17:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

17:44: דובר חמאס סמי אבו זוהרי הכחיש את הדיווח לפיו ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, יצא לטורקיה, כדי לדון במגעים להפסקת אש עם ישראל. "משעל נמצא בדוחה בירת קטר", הבהיר אבו-זוהרי.

17:35: לאחר שהתריע בפני התושבים לפנות את צפון רצועת עזה, חיל האוויר החל בתקיפה מאסיבית במקום על מנת לפגוע ביעדי הטרור. בתוך כך, ארגון אונר"א הודיע לאזרחים שנותרו ללא בית שבתי הספר ברצועה ייפתחו עבורם והם יוכלו ללון בהם הלילה.

17:34: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

17:29: נפל חי נמצא על גג בניין בראשון לציון, ככל הנראה כתוצאה מהמטח האחרון שנורה לעיר. חבלני משטרה מפנים בדקות אלה את דיירי הבניין ובודקים את הנפל.

17:28: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות ובשער הנגב.

17:08: אישה בת 41 מחדרה ואישה בת 24 מנתניה נפצעו באורח קל כשנפלו בעת ריצה למרחב במוגן בזמן השמעת האזעקות ברחבי הארץ.

16:57: 167 בני אדם נהרגו ו-1120 נפצעו עד כה בתקיפות צה"ל ברצועה בששת ימי מבצע "צוק איתן" - כך פרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". ההרוגים האחרונים הם נער בן 19 שמת מפצעיו עקב תקיפה שהתרחשה במזרח הרצועה ואזרח נוסף שנהרג בתקיפה בכפר בית חאנון שבצפון הרצועה. אשרף אל-קדרה, דובר משרד הבריאות בעזה, הוסיף כי שלושה ילדים נפגעו היום בתקיפת חיל האוויר במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה.

16:54: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

16:52: רקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור חיפה, לא נשמעה אזעקה לפני כן. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

16:49: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות למטח הרקטות ששוגר בצהריים (ראשון) לעבר מרכז הארץ. בגדודים טוענים כי שיגרו לעבר תל אביב 3 רקטות M-75 וטיל פאג'ר 5 לעבר ראשון לציון, וטוענים בנוסף כי שיגרו לעבר חיפה רקטה מסוג R-160.

16:48: שלוש רקטות התפוצצו לפני זמן קצר (ראשון) בשטח המועצה האזורית אשכול. שתיים מהרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ואחת התפוצצה בשטח יישוב. לא דווח על נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. AP
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/AP

16:45: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי גוש דן.

16:40: רסיס של רקטה נפל בראשון לציון, אין נפגעים.

16:30: אזעקות נשמעו בגוש דן, אזור השרון ובנהריה. נשמעו הדי פיצוץ בגוש דן. ככל הנראה, האזעקות בצפון הופעלו לשווא.

16:23: חיל האוויר תקף שני משגרים מהם בוצע ירי הבוקר לעבר העיר אשדוד ולאזור העיר באר שבע - כך נמסר מדובר צה"ל. כמו כן, נמסר כי צה"ל תקף משגר בצפון רצועת עזה אשר ממנו נורו רקטות לטווח בינוני בימים האחרונים.

16:13: פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, לקחו אחריות על ירי שלושת הרקטות שהתפוצצו בעיר אשקלון ובשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. כך נכתב באתר החדשות "פלסטין היום".

16:06: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

15:59: רקטה התפוצצה בשטח בנוי בעיר אשקלון, במקום פרצה דליקה. אין נפגעים, כוחות משטרה וחבלה הגיעו למקום.

15:54: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

15:48: אזעקת ”צבע אדום” נשמעה באשקלון.

15:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

פלסטינים אבלים בעת הלוויותיהם של בני משפחת  אל-בטש בעזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס, רויטרס
פלסטיני מתאבל בהלוויית משפחת אל-בטש שנהרגו אמש בתקיפת צה"ל ברצועה/רויטרס, רויטרס

15:25: חברת אל על הודיעה על הארכת המועד לביטול או שינוי כרטיס הטיסה, כך שיחול על טיסות יוצאות עד ל-22 ביולי, בכפוף לתנאים שלהן. עקב המצב הביטחוני תאפשר החברה ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסי טיסה באל על ובכרטיסי UP לטיסות היוצאות מישראל לבטל את הכרטיס או לדחות את מועד הטיסה לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים - ללא חיוב של דמי ביטול או דמי שינוי. בנוסף, אזרחים ישראלים השוהים בחו"ל יוכלו לדחות את חזרתם ארצה עד לסוף חודש אוגוסט ללא דמי שינוי, בהתאם לזמינות המחלקה, ונוסעים השוהים בחו"ל אשר יבקשו להקדים את חזרתם ארצה עקב המצב הביטחוני לא יחויבו בדמי שינוי.

15:17: חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) יזם דיון דחוף בוועדת הפנים של הכנסת, וכן יוזם פניית ח"כים לשר לביטחון פנים, עקב האלימות שחוו אמש פעילי שמאל מצד מפגינים ימניים בתל אביב. "המשטרה חייבת לפעול בתקיפות נגד כל צורות הבריונות הפוליטית. לא יתכן שפורעי חוק יטילו מורא על אזרחים המבקשים להביע מחאה פוליטית או על אזרחים ערבים בשל השתייכותם הלאומית. נדרשת כאן פעולה נמרצת של המשטרה לאכיפת החוק וענישה חמורה של העבריינים", אמר חנין.

15:16: משרד החינוך הודיע כי בשל המצב הביטחוני נפתח קו פתוח לתמיכה רגשית לדוברי השפה הערבית. הקו יפעל בין השעות 16:00-10:00 בטלפון 02-5603986.

14:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצת האזורית אשכול.

14:26: אזעקות נשמעו ביבנה, אשדוד והסביבה.

14:22: שר החוץ הצרפתי לורן פביוס אמר כי המאמץ למניעת הידרדרות נוספת בין ישראל והפלסטינים היא "בעדיפות עליונה". הוא הוסיף כי "צרפת מבקשת לחזור להבנות שהושגו בהפסקת האש ב-2012".

14:19: אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

14:04: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור טרם הפיצוץ.

פלסטינים מתפנים מעזה, יולי 2014. AP
פלסטינים מתפנים מצפון הרצועה לאחר התרעות צה"ל כי יתקוף שם/AP

13:52: אזעקות נשמעו ביישובי המועצות חוף אשקלון ובאר טוביה. לא דווח על נזק או נפגעים.

13:49: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

13:45: הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית פרסמה כי תעניק סיוע מידי לתושבים שנפצעו כתוצאה מהירי או שביתם ספג פגיעה ישירה, וכן לתושבים שיפגעו בפעולות טרור אחרות. בנוסף, תעניק הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית סיוע משלים משמעותי של עד 25 אלף שקלים למשפחה שתוכר כנפגעת פעולות איבה על ידי מוסדות המדינה, ותקיים פעילות הפגה לילדים ממשפחות נפגעות טרור.

13:36: הקרן לידידות הודיעה כי היא מקימה קו סיוע לקשישים במצוקה ביישובי הדרום על רקע המצב הביטחוני. קשישים החשים מצוקה וזקוקים לסיוע בצרכים בסיסיים על רקע המצב הביטחוני יוכלו לצלצל לטלפון 09-7632226 החל ממחר ב-08:00 בבוקר. הסיוע של הקרן יכלול אספקת מזון, סיוע ברכישת תרופות וביקורי בית לשם הרגעה והפגת בדידות.

13:35: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

13:00: הקבינט המדיני-ביטחוני דן בשעה זו בתל אביב בצעדיה הבאים של ישראל מול חמאס. קודם לכן מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "איננו יודעים מתי יסתיים מבצע 'צוק איתן'".

12:47: הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על ירי הרקטה לעבר אשקלון. ושכתוצאה ממנה נפצעו שני בני אדם, אחד קל והשני באורח בינוני-קשה.

12:45: אזעקה נשמעה במועצה האזורית בני שמעון שבצפון הנגב.

12:32: כתוצאה מפגיעת רקטה סמוך למפעל באשקלון, נער בן 15 נפצע באורח בינוני-קשה מרסיסים שפגעו בראשו ובחזהו, ואדם נוסף נפצע באורח קל. השניים הועברו לבית החולים ברזילי באשקלון לקבלת טיפול רפואי.

נפילת רקטה באשקלון, יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
הזירה בה התפוצצה הרקטה באשקלון/חטיבת דובר המשטרה

12:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

12:25: רקטה התפוצצה בתוך העיר אשקלון. מדיווח ראשוני עולה כי ישנם נפגעים.

12:17: לאחר שצה"ל פיזר כרוזים לתושבי עזה הקוראים להתפנות מהבתים לקראת תקיפת יעדי טרור באזור, התפנו כ-700-500 פלסטינים מאזור בית להיא וצפון הרצועה למרכזה. בנוסף, נפתחו 22 בתי ספר של סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו"ם (אונר"א) בג'באליה, ונרשמת היענות של משפחות רבות הפונות לבתי הספר.

12:10: אזעקה נשמעה באזור אשקלון ובחוף אשקלון.

11:49: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה למבצע בדרום ואמר: "אנו מכים בחמאס בעוצמה הולכת וגוברת. חמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי". נתניהו הוסיף כי "איננו יודעים מתי זה יסתיים, אנו נערכים להמשך המערכה", וכן קרא לאזרחים להישמע להנחיות פיקוד העורף.

11:47: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר (ראשון) בשטחים פתוחים במועצת חוף אשקלון. רקטה נוסף יורטה בשמי העיר אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

11:36: אזעקות נשמעו באשקלון וביישובי מועצת חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
היערכות כוחות צה"ל בגבול הרצועה/דובר צה"ל

11:20: מעיריית ראשון לציון נמסר כי "ישנה התרעה כללית בכל חופי הארץ לגבי חדירת מחבלים מהים. יש להגביר עירנות". בשבוע שעבר ניסו חמישה מחבלים לחדור מהים לקיבוץ זיקים. כוח צה"ל שהוקפץ למקום חיסל את המחבלים לאחר חילופי אש.

11:13: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

10:42: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע, טרם דווח על נפילות.

10:25: דניאל מטרי, תושב כרם שלום, חסם הבוקר את מעבר כרם שלום במחאה על ירי הרקטות לעבר ישראל. לדבריו, "גם הנהגים מרהט מסכימים איתי – צריך לסגור את המעברים. כשאני מעביר סחורה לרצועה אני מרגיש שאני ממלא להם את המצברים". הוא הוסיף כי "סגרתי את המעבר כמעשה סמלי בשביל ההרגשה הטובה".

10:22: חברת הכנסת מירב מיכאלי אמרה במשדר וואלה! חדשות כי "צריך להסתכל קדימה למאמץ מדיני שיביא אותנו להסכם כולל". לדבריה, "אני מקווה שננצח את הסיבוב הזה, אבל צריך גם לחשוב מי יבוא במקום חמאס אם נמוטט אותו. חמאס הוא גם תנועה פוליטית ולכן הוא נמצא בתודעה, במוח ובלב של המון פלסטינים". היא הוסיפה כי "מדינת ישראל מתעלמת כיום מיו"ר הרשות אבו מאזן, אשר שומר על שקט חדש משמעי בגדה ולמרות זאת ישראל לא נותנת לו דבר בתמורה".

10:12: סוללת כיפת ברזל יירטה רקטה בשמי מועצת חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

10:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

10:03: אזעקה נשמעה באשקלון ובחוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

הפגה צה"ל תוקף בצפון הרצועה. רויטרס
תקיפת צה"ל בצפון הרצועה, הלילה/רויטרס

9:44: מצה"ל נמסר כי החל משעות הבוקר יוצאים מעזה דרך מעבר ארז כ-670 פלסטינים בעלי אזרחות כפולה, בסיוע שגרירויות זרות בישראל. בין היתר מדובר באזרחי ארצות הברית, שבדיה, נורבגיה, בלגיה ומדינות אירופאיות נוספות.

9:41: מבית החולים ברזילי באשקלון נמסר כי "במהלך 24 השעות האחרונות טופלו במרכז הרפואי ברזילי 17 נפגעים כתוצאה מירי הרקטות לישראל". עוד פרסם בית החולים כי מאז תחילת המבצע טופלו 115 נפגעים, מהם 42 לקו חרדה ו-73 נחבלו בגופם. כעת מאושפזים שבעה נפגעים.

9:30: אלוף (במיל') אליעזר מרום, מפקד חיל הים לשעבר, אמר במשדר וואלה! חדשות כי "אם נמשיך לתקוף מהאוויר, אני לא חושב שנוכל לסיים את המערכה בקרוב". לדבריו, "אנחנו מגיעים למיצוי יכולות חיל האוויר, עכשיו נדרשים לשאלה המורכבת והקשה – מה רוצים להשיג? אם רוצים להחזיר את השקט על כנו, אפשר להגיע לזה, כי אני חושב שחמאס מאוד מעוניין בהפסקת אש".

9:25: סגן שר הביטחון דני דנון אמר במשדר וואלה! חדשות כי "כרגע אין צריבה תודעתית של מכה ישראלית". לדבריו, "צריך להגביר את הפעילות הכלכלית – לא ייתכן שאנחנו מזרימים לרצועת עזה דלק וחשמל בזמן שהם יורים עלינו. לאבו מאזן אין השפעה על עזה". הוא הוסיף כי "אני בעד לפגוע במי שיורה עליי טילים, גם אם זה במחיר של למוטט את שלטון חמאס".

9:15: פיקוד העורף ועיריית נתניה פרסמו הנחיות לקראת השבוע הקרוב, לפיהן הקייטנות, הצהרונים והמועדניות ימשיכו לפעול במקומות המאושרים על ידי מערכות החינוך והרווחה במתחמים המוגנים. על פי ההנחיות, התושבים מתבקשים לפתוח את המרחבים המוגנים והמקלטים כדי להבטיח שהייה בטוח לכשיידרש. בחוף סירונית בעיר נפתח מקלט ציבורי לרווחת התושבים בעת הצורך.

9:05: חמש רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. שריפה פרצה בשטחי המועצה.

שריפה במועצה האזורית אשכול בעקבות נפילת פצמ"ר, יולי 2014. דוברות כיבוי אש,
השריפה שפרצה במועצה אזורית אשכול/דוברות כיבוי אש

8:54: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

8:26: צה"ל תקף הבוקר את המשגרים מהם נורו בשעות האחרונות מטחים לעבר יישובי הדרום והשפלה. מחצות שוגרו 25 רקטות לעבר ישראל, מהן ארבע יורטו. רקטה אחת התפוצצה הבוקר בשטח המועצה האזורית אשכול וגרמה לנזק לאחד המבנים במקום.

8:22: מחצות ועד שעות הבוקר נורו 25 רקטות מעזה לעבר ישראל. ארבע מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. רקטה אחת התפוצצה בתוך המועצה האזורית אשכול וגרמה לנזק לאחד המבנים.

8:15: מנכ"ל מגן דוד אדום אלי בין וראש עיריית דימונה בני ביטון סיכמו ביניהם על חיזוק מערך הרפואה של מד?א בעיר, לרבות תגבור רופאים, הוספת כ-80 תיקי עזרה ראשונה שיחולקו בכל המקלטים הציבוריים בעיר והדרכות מקצועיות של מד?א בתחום העזרה הראשונה שיועברו לציבור הרחב ללא כל עלות. בין הוסיף כי "בימים אלה נבחנות האפשרויות להרחבת הפעילות לערי פריפריה נוספות".

תושבי תל אביב תופסים מחסה בחדר מדרגות במהלך מתקפת הרקטות 12 ביולי 2014. רויטרס
תופסים מחסה בתל אביב, אמש/רויטרס

7:53: בצה"ל יחלו היום בחלוקת הנחיות מיגון לאזרחים פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. זאת, בעקבות נפילת הרקטות אתמול על חברון ובית לחם. "עם כל הציניות שבמהלך, אנחנו נחלק הנחיות ללא כל קשר למתיחות", אמר הבוקר קצין בכיר.

7:37: משרד הבריאות בעזה מסר כי מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן" עלה הבוקר ל-164. עוד נמסר כי יותר מאלף בני אדם נפצעו.

7:15: מניין ההרוגים בתקיפת צה"ל הלילה בעיר רפיח עלה ל-21. בתקיפה נפצע קשה מפכ"ל המשטרה בעזה, תייסיר אל-בטש, ונהרגו לפחות 18 מבני משפחתו.

6:03: אזעקות נשמעו בערים נס ציונה, רחובות, לוד, אשדוד ואשקלון. אזעקה נשמעה גם בשדה התעופה בן גוריון.

5:28: ארבעה לוחמי הקומנדו הימי של צה"ל נפצעו הלילה, במהלך ניסיון לנחות על חוף אלסודניה שבצפון מערב עזה ולפגוע במשגרי רקטות. במהלך הפעולה נתקלה החוליה בכוח של חמושים, והחל קרב יריות. מסוקי קרב ומטוסי F-16 ישראליים הגיעו לעזרת הכוח.

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול הרצועה/רויטרס

1:49: ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בשער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

1:12: עקב המתיחות הביטחוית, בנהריה וכן ברוב היישובים בגליל המערבי, בהם כפר ורדים ושלומי, ייפתחו היום המקלטים הציבוריים. זאת, לא בהתאם להנחיות פיקוד העורף, אלא על דעת ראשי הרשויות במקומות אלה.

0:27: הבית שהופצץ אמש בעזה שייך למשפחתו של מפכ"ל משטרת עזה, תייסיר אל-בטש. בתקיפה נהרגו 18 בני משפחתו, אולם הוא עצמו שרד את הפגיעה ומאושפז במצב קשה בבית חולים.

23:30: ארגון לא מוכר בשם "גדוד השהיד מוחמד אבו חדיר" נטל אחריות לירי הרקטות לעבר הגליל המערבי. מוקדם יותר, דווח על נפילת שתי רקטות בסמוך לנהריה. צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

הפגנת ימין במרכז תל אביב במהלך מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. יותם רונן
הפגנת ימין בתל אביב, אמש/יותם רונן
כיפת ברזל מיירטת רקטה בשמי תל אביב – 12 ביולי 2014. יותם רונן
כיפת ברזל מיירטת רקטה מעל שמי תל אביב, אמש/יותם רונן
פלסטינים בעזה שוטפים את הדם מהמדרכה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
פלסטינים שוטפים דם ממדרכה לאחר תקיפת צה"ל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully