וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח שייטת 13 פשט על משגרי רקטות בעזה, 4 לוחמים נפצעו

13.7.2014 / 8:21

הלוחמים ניסו לנחות בחוף סודניה שבצפון הרצועה ונקלעו לירי. במהלך חילופי האש הוקפצו מסוקי קרב ומטוסים. החיילים הועברו במצב קל לבתי החולים בארץ. דיווח: 3 מחבלים נהרגו

צילום: איציק קורנט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ארבעה לוחמי שייטת 13 נפצעו אמש (שבת) באורח קל במהלך פשיטה על מתחם משגרים ברצועת עזה, ממנו נורו רקטות ארוכות-טווח לעבר ישראל. הלוחמים נתקלו באש מחבלים והשיבו בירי. הם הועברו לאשפוז בישראל.

הלוחמים ניסו לנחות על חוף אל-סודניה שבצפון רצועת עזה. עם הכניסה של הכוח למתחם נתקל הכוח בהתנגדות של חמושים, ובקרב שהתפתח נעשה שימוש בנשק כבד. מסוקי קרב של חיל האוויר ומטוסי F-16 הוקפצו לאזור. עם הנסיגה לאחור וסיום הפשיטה תקפו כלי הטיס את המתחם. על פי כמה דיווחים, שלושה מחבלים נהרגו בחילופי האש.

שידור חי מגבול עזה

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

צה"ל הגביר בסוף השבוע את פעילותו ההתקפית במסגרת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, והחל לפנות אזורים שלמים מאזרחים פלסטינים לקראת תקיפה נרחבת נגד יעדי טרור ואתרי שיגור רקטות לטווחים ארוכים. קצין בכיר אמר אמש כי "בזמן שאנחנו מבצעים תקיפות, פעילי טרור ויעדי טרור מסוגים שונים מסתתרים באזורים רוויי אוכלוסייה. אנחנו נודיע לאזרחים הפלסטינים להתפנות במגוון הודעות, נאפשר להם זמן ראוי ולאחר מכן נפתח בתקיפה משמעותית שתפגע באופן קשה ביעדים ותאפשר לנו חופש פעולה רחב".

הקצין הדגיש כי מתחילת המבצע ועד כה נפגעו יותר ממאה בתים של מפקדים בדרגים השונים ובנוסף לכך נפגעו מערכים מסוגים של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס. אתמול אחר הצהריים צה"ל תקף משגר טילים בצפון רצועת עזה, הממוקם בסמוך לבית אחותו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה. בהפגזה חוסלו שלושה פעילי טרור, ביניהם נידאל אל-מלש, אחיינו של הניה. כמו כן, חוסלו ראטב ציפי וראסן מסרי. לדברי צה"ל, שלושתם היו מעורבים בירי רקטות לעבר ישראל.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
18 הרוגים בהפצצת ביתו של מפכ”ל משטרת עזה
אין עדיין אור בקצה המנהרה של חמאס | פרשנות
אחרי איום חמאס: מטח כבד לעבר גוש דן, "כיפת ברזל" יירטה
קרב ההסברה: צפו באלוף מרדכי משיב לשאלות בערבית

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

לפחות 18 בני אדם נהרגו במוצאי שבת בשכונת תופאח בעיר עזה, כאשר צה"ל הפציץ את ביתו של תייסיר אל-בטש, המפקד הכללי של משטרת עזה. דובר משרד הבריאות בעזה אמר כי כל ההרוגים הם בני משפחתו של בטש, אך כי הוא עצמו שרד ואושפז במצב קשה. כ-50 בני אדם אחרים נפצעו בתקיפה.

אחרי ששלשום שוגרו לישראל רקטות מלבנון, אתמול שוב שוגרו שתי רקטות לעבר צפון המדינה. הן התפוצצו בשטחים לא-מיושבים בגליל המערבי. חממה ובית ניזוקו מרסיסים. איש לא נפגע.

האזעקות בשבת נשמעו ביישובים רבים, בהם נהריה, שלומי, מעלות וראש הנקרה. צה"ל השיב באש ארטילריה לעבר מקורות הירי. ארגון פרו-פלסטיני ולא מוכר בשם "גדוד השהיד מוחמד אבו חדיר" נטל אחריות לשיגור הרקטות. עקב ירי הרקטות ייפתחו מחר מקלטים בנהריה וכן ברוב היישובים בגליל המערבי, בהם כפר ורדים ושלומי. זאת, לא בהתאם להנחיות פיקוד העורף, אלא על דעת ראשי הרשויות במקומות אלה.

ליזי, המתגוררת בבית ביישוב ליד נהריה, שבחצרו נפלה רקטה, סיפרה לוואלה! חדשות כי ילדיה הקטנים נשארו בבית בזמן שיצאה עם בעלה למסעדה באזור. "ישבנו במסעדה ושמענו אזעקה, ואחריה פיצוץ אדיר. התקשרתי מיד הביתה, והבן שלי סיפר שהם הספיקו להעיר את הבת הקטנה ולהרים אותה, יחד איתם, לממ"ד. הוא אמר שהם שמעו פיצוץ ממש קרוב והם בטוחים שזה נפל בסמוך לבית, מה שאכן היה. זה נפל בחצר שלהם".

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל על גבול רצועת עזה, השבוע/רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014/רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014/רויטרס
כיפת ברזל מיירטת רקטה בשמי תל אביב – 12 ביולי 2014. יותם רונן
יירוט רקטה ברחבת הבימה בתל אביב/יותם רונן
תושבי תל אביב מסתתרים בחדר המדרגות בזמן אזעקה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
תושבים שוהים בחדר המדרגות בזמן אזעקה בתל אביב/רויטרס
תושבי תל אביב צופים ביירוט, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
תושבים בתל אביב מביטים ביירוט רקטה/רויטרס
גבר פצוע מפונה לבית החולים בעזה אחרי תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
גבר שנפצע בהפצצה ברצועת עזה מפונה לבית החולים/AP

(עדכון ראשון: 4:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully