וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 הרוגים בהפצצת ביתו של מפכ”ל משטרת עזה

12.7.2014 / 0:41

בית משפחתו של תייסיר אל בטש הופצץ בשכונת תופאח. הוא נפצע ואושפז במצב קשה. עוד עשרות נפצעו. הצבא הודיע על פינוי שכונות שלמות מאזרחים בעזה לקראת תקיפה נרחבת

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

לפחות 21 בני אדם נהרגו אמש (שבת) בשכונת תופאח בעיר עזה, כאשר צה"ל הפציץ את ביתה של משפחת אל-בטש, ואולי אף מסגד סמוך. בבית מתגורר תייסיר אל-בטש, המפקד הכללי של משטרת עזה.

דובר משרד הבריאות בעזה אמר כי כל ההרוגים הם בני משפחתו של בטש, ואילו הוא עצמו שרד ואושפז במצב קשה. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה אדם שזוהה כבטש, נישא על אלונקה כשהוא פצוע ומדמם. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי עוד כ-50 בני אדם נפצעו בתקיפה.

מוקדם יותר אמר קצין בכיר כי צה"ל מסלים את הפעילות ברצועת עזה. הצבא יחל לפנות אזורים שלמים מאזרחים לקראת תקיפה נרחבת נגד יעדי טרור ואתרי שיגור רקטות לטווחים ארוכים. לדברי הקצין, "בזמן שאנחנו מבצעים תקיפות, באזורים רוויי אוכלוסייה מסתתרים להם פעילי טרור ויעדי טרור מסוגים שונים. אנחנו נודיע על ידי מגוון הודעות לאזרחים הפלסטינים להתפנות, נאפשר להם זמן ראוי ולאחר מכן נפתח בתקיפה משמעותית שתפגע באופן קשה ביעדים ותאפשר לנו חופש פעולה רחב".

הקצין הדגיש כי מתחילת המבצע ועד כה נפגעו יותר ממאה בתים של מפקדים בדרגים השונים ובנוסף לכך נפגעו מערכים מסוגים של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
אין עדיין אור בקצה המנהרה של חמאס | פרשנות
אחרי איום חמאס: מטח כבד לעבר גוש דן, "כיפת ברזל" יירטה
קרב ההסברה: צפו באלוף מרדכי משיב לשאלות בערבית

פצועים שנפגעו בהפצצה בשכונת תופאח בעיר עזה שכוונה אל ביתו של ראש המשטרה תייסיר אל-בטש – 13 ביולי 2014. רויטרס
פינוי פצועים אחרי ההפצצה בשכונת תופאח, הלילה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן". דובר צה"ל
חיילם מארגנים ציוד בסמוך לגבול ברצועת עזה/דובר צה"ל

צה"ל תקף אחר הצהריים משגר טילים בצפון רצועת עזה, הממוקם בסמוך לבית אחותו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה. בהפגזה חוסלו שלושה פעילי טרור, ביניהם נידאל אל-מלש, בנה של אחותו של הניה. כמו כן, חוסלו ראטב ציפי וראסן מסרי. שלושתם היו מעורבים בירי רקטות לעבר שטח ישראל. לפי דיווחים פלסטיניים, בהפגזה נהרגו שני בני אדם נוספים.

חיל האוויר הפציץ מוקדם יותר את בתיהם של רווחי ג?מאל משתהא, מזכיר הלשכה המדינית ונציג הכלואים, יחיא סנואר, ממקימי ארגון החמאס ובכיר הלשכה המדינית וכן את ביתו של עאצם דעליס, ראש מחלקת הכספים ואחד ממקורביו של איסמעיל הניה. מתחילת מבצע "צוק איתן" צה"ל תקף למעלה מ-1,220 יעדי טרור, בהם 632 משגרים, כ-130 מחנות צבאיים, 106 תשתיות פיקוד ושליטה ו-222 תקיפות על מנהרות ברחבי הרצועה.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully