וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אילן מתאושש מניתוח ולכן לא הספיק להגיע לממ"ד"

11.7.2014 / 18:44

בני משפחת הפצוע קשה בתחנת הדלק באשדוד העריכו כי ייתכן שבשל הניתוח שעבר לפני כחודשיים, שבגללו הוא עדיין מוגבל בתנועותיו, לא הגיע בזמן למרחב מוגן. "זה מכאיב ומתסכל"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: קשת סידי

הרקטה שפגעה הבוקר (שישי) באשדוד גרמה לפציעתו של אילן סולומון, תושב העיר בן 61, שנפצע באורח קשה. סולומון נפגע בידו ובראשו וטופל בתחילה בבית החולים קפלן ברחובות, ולאחר מכן הועבר להמשך טיפול במחלקה הנוירו-כירורגית בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. בשעה זו לא נשקפת סכנה לחייו.

על רקע ההשערות הראשוניות, לפיהן הסולומון לא שמע להוראות פיקוד העורף ולא מיהר למרחב המוגן, אמרו היום בני משפחתו כי הוא עבר לפני כחודשיים ניתוח בברכיים, והיה מוגבל בתנועתו, דבר שככל הנראה הקשה עליו להיכנס במהירות למרחב המוגן.

יפה אברהם, גיסתו של סולומון, סיפרה שגיסה תדלק בתחנת הדלק כמו בכל יום שישי בבוקר, בדיוק בשעה 7:45 ואז אירע האירוע. "אנחנו לא יודעים מה קרה לו, אם הוא היה בתוך האוטו או בחוץ", אמרה אברהם, "ראיתי אותו לכמה דקות אחרי הפציעה, שאלתי אותו איך הוא מרגיש והוא אמר 'יהיה בסדר'".

מבצע "צוק איתן" - כל העדכונים:
פצוע מפגיעת רקטה באשדוד, פגיעה ישירה בבית באשכול
גם בבית הכנסת: שברי רקטות התרסקו ברחבי תל אביב
מבצע "צוק איתן", היום הרביעי: עדכונים שוטפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הנפילה באשדוד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אברהם הוסיפה ואמרה כי "התחושה מאוד מעצבנת. אני תושבת רחובות והזמנתי לשבת את אחותי ואותו והיא אמרה לי שאין טעם כי גם אצלנו יש רקטות, אבל בכל זאת הם היו אמורים להגיע אלי לשבת. זה מאוד מכאיב ומתסכל, בן אדם יוצא מהבית בבוקר ונכנס לתוך המהומה הזאת".

גולן סוויסה, חתנו של סולומון, ביקש לספר עליו. "מדובר באדם אוהב ואהוב על ידי עשרות אנשים, אדם שמשקף את הפרופיל של הישראלי החסון כנגד כל האיומים התוקפים אותנו", אמר. "אדם ששרד את מלחמת יום הכיפורים, כשכל חבריו למלחמה נפלו. ספג כדור בגופו ולא מזמן עבר ניתוח לשיקום הברכיים כתוצאה מפגיעות אלו. אנו שואבים את האומץ ממנו. אדם לדוגמה ומופת. צוק שכולנו מרגישים מוגנים בחסותו. מודים לכולם על הדאגה, כרגע מחכים לחדשות טובות מצוות המנתחים ואנחנו סמוכים ובטוחים שגם את זה הוא יעבור".

סוויסה הוסיף כי "לעם ישראל הייתי רוצה למסור שימשיכו להקפיד להישאר במרחבים מוגנים, ולא יתנו סיפוק לאויבינו המייחלים לפגוע בנו. אנו מאחלים לצה"ל להשיג שקט אמיתי לכל תושבי ישראל באשר הם, שדרות, אשדוד ותל אביב". לדבריו, "זוהי מדינתנו ולא ייתכן שנמשיך לחיות בצל הסכנה. אילן נלחם ביום כיפור וקיווה שנכדיו יוכלו לחיות בשקט ובביטחון. היום הוא שוב נפגע. לא עוד, חייבים לפתור את הקצה הפרום הזה".

סולומון עדיין מנותח בבית החולים. ד"ר בעז תדמור, משנה למנהל המרכז הרפואי רבין (בילינסון), סיפר כי סולומון "הגיע במצב שמוגדר קשה, עם פגיעת ראש וגפיים. הוא הועבר לחדר ניתוח והוא כרגע מנותח על ידי שני צוותים - הצוות הנוירו-כירורגי כדי לבדוק את מהות הפגיעה בראש והן על ידי הצוות האורתופדי, כדי לאבחן את הפגיעה ביד ולנסות להציל אותה".

ד"ר תדמור הוסיף כי "יש פה משפחה מאוד מלוכדת ומאוד קרובה, מה שמאוד יעזור לנו לטפל במכלול של האירוע. יש גם עובדת סוציאלית שיצרה קשר עם המשפחה. אני מקווה שנוכל לסייע ולקדם את בריאותו של אילן, שהגיע בהכרה". לדבריו, "ההערכה היא שלא צפויה סכנת חיים. לאחר שייצא מחדר ניתוח נדע מה המצב לאשורו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014. ניב אהרונסון
אשדוד, היום/ניב אהרונסון

מהרקטה, שפגעה בתחנת הדלק בעיר, נפצעו קל שבעה בני אדם נוספים. יתר הרקטות מאותו מטח יורטו או נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לעוד נפגעים או לנזק.

מאוחר יותר נורה מטח נוסף לעבר גוש דן, ואחת הרקטות פגעה בבית כנסת בתל אביב. מבנה נפגע גם במועצה האזורית אשכול זמן קצר אחר כך, אולם לא היו נפגעים.

המטח לעבר הדרום הבוקר כלל כ-20 רקטות, ואזעקות נשמעו גם בראשון לציון, נס ציונה ויבנה. רוב הרקטות יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל, או התפוצצו בשטחים פתוחים, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. מאוחר יותר תקף צה"ל את המשגר ממנו בוצע הירי לעבר אשדוד.

שר האוצר יאיר לפיד התייחס במשדר וואלה! חדשות לפגיעה באשדוד: "יכול היה להיגמר יותר גרוע, זה חלק מהמערכה. מצד אחד ארגון טרור רצחני וחבול שחטף מחיל האוויר. ומצד שני, ציבור ישראלי חסון שמבין שיש מערכה שצריך להמשיך בה עד שהשקט יוחזר". לפיד סירב להתייחס לאפשרות של תקיפה קרקעית ואמר כי "צריך לתת יותר קרדיט לאוכלוסייה הישראלית. יש חוסן פנימי, יש הבנה שהמערכה צודקת. הציבור חזק".

מוקדם יותר היום נשמעו גם אזעקות באזור הערים חדרה וחיפה. טרם דווח על נפילות או על יירוט של רקטות, אך אזרחים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים מיד לאחר הצפירות.

עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה ישירה מהרקטות בצפון, אולם אישה כבת 70 מתה הלילה בעת שהייתה בדרכה למקלט בביתה שבשכונת ואדי ניסנאס שבחיפה בזמן הישמע האזעקה. ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה למקום ביצעה בה פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותה.

פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014. ניב אהרונסון
אשדוד, היום/ניב אהרונסון
פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014. ניב אהרונסון
פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014/ניב אהרונסון
פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014. ניב אהרונסון
פיצוץ בתחנת הדלק באשדוד בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully