וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח מסתערבים עצר את אחד החשודים במעורבות ברצח הנערים

6.7.2014 / 7:30

חוסאם דפוש, החשוד במעורבות בחטיפה וברצח, נעצר על ידי כוח של יחידת דובדבן. על דבר היעדרו מביתו פורסם לראשונה בוואלה! חדשות. "לא עשיתי כלום", אמר בסוף השבוע

צילום: דובר צה"ל, טל אנגלנדר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

כוח של יחידת מסתערבים עצר אתמול (שבת) בחברון את חוסאם דופש, פעיל חמאס בעברו, החשוד במעורבות בחטיפה ורצח של שלושת הנערים הישראלים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. ביום שישי דווח לראשונה בוואלה! חדשות כי דופש נעדר מביתו, וכי כוחות הביטחון הישראליים ניסו לעצור אותו כמה פעמים. המצוד אחר שני החשודים האחרים במעורבות ברצח שלושת הנערים – מרואן אל-קוואסמה ועאמר אבו עיישה, נמשך.

לאחר פרסום הכתבה ביום שישי יצר דופש קשר עם מערכת וואלה! חדשות וטען כי הוא אינו מבוקש, נמצא בביתו ומי שרוצה לעצור אותו יכול לעשות זאת. לטענתו, כשניסו כוחות הביטחון הישראליים לעצור אותו, הוא צפה במשחקי המונדיאל בבית קפה בחברון, והחליט שלא להסגיר את עצמו. עם זאת, מקורות פלסטיניים בחברון וכן גורמי ביטחון פלסטיניים וישראליים הדגישו כי דופש התנהג כמבוקש במהלך התקופה האחרונה ולא שהה בביתו בכל יום כפי שטען.

רצח הנערים - סיקור מיוחד:
המחדל של צה"ל: החיפושים החלו 4 שעות אחר הדיווח
כאן נמצאו גופות הנערים: תיעוד הזירה ליד חברון
צמד הלצים בראש המשטרה | דעה

החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. רויטרס
המצוד אחר שניהם נמשך. אל-קוואסמה ואבו עיישה/רויטרס

"לא אסגיר את עצמי כי לא עשיתי כלום", טען, "היום ראיתי באינטרנט, ואנשים גם אמרו לי, שאני קשור לבלגאן – אבל לא הייתי בחטיפה ולא עשיתי כלום. אני רוצה להמשיך את חיי". חוסאם נשוי ואב לשניים, נעצר לפני כשבע שנים וריצה עונש מאסר של ארבע שנים בשל פעילותו בחמאס.

עם זאת, מקורות פלסטיניים בחברון טענו כי דופש, המשתייך למשפחה המזוהה עם חמאס והיה מעורב בפיגועים בעבר, נעדר מביתו מיום החטיפה. אחיו, אמיר, טען מנגד: "הם (צה"ל) באו שבוע אחרי החטיפה, והוא לא היה בבית, אמרו שהם רוצים שהוא יבוא ויסגיר את עצמו".

מקורות בחברון מסרו לוואלה! חדשות כי בעבר שניים מבני משפחתו של דופש היו מעורבים בפיגועים וניסיונות פיגועים. ב-2003 נהרג אחד מבני משפחתו, ג'יהאד דופש, במה שהוגדר "תאונת עבודה", במעבדת נפץ של חמאס באזור תפוח בחברון. באותו פיצוץ נהרג פעיל חמאס אחר, חאתם אל-קוואסמה, קרובו של מרוואן.

ביום חמישי שעבר הותר לפרסום כי שני אנשי חמאס מבוקשים על ידי ישראל, בחשד למעורבות בחטיפה וברצח של שלושת הנערים הישראלים, נפתלי פרנקל, גיל עד שער ואייל יפרח. השניים (אל קוואסמה ואבו עיישה) יצאו מבתיהם ביום חמישי שבו נחטפו השלושה ומסרו למשפחותיהם כי ייעדרו לכמה ימים. במהלך השבועות האחרונים התברר כי השניים אף הכינו מצבורי מזון בבתיהם, העבירו חשבונות בנק על שם נשותיהם והותירו את הטלפונים הניידים שברשותם בבתיהם. בשבוע שעבר נעצר אביו של עאמר אבו עיישה וביתם של השניים פוצץ חלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully