וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חטפו אותי": זו שיחת הטלפון למוקד המשטרה

אחד הנערים החטופים סיפר למוקדני המשטרה על החטיפה מעט לאחר שהתרחשה ולאחר מכן נשמעות צעקות: "ראש למטה, ראש למטה" במבטא ערבי וקול הרדיו התגבר. המוקדן בתגובה: "הלו?"

צילום מסך

זוהי שיחת הטלפון למשטרה, במהלכה הודיע גיל-עד שער, אחד הנערים החטופים למוקד 100 על החטיפה. במהלך השיחה נשמע קולו של גיל-עד אומר "חטפו אותי", ולאחר מכן נשמעות צעקות: "ראש למטה, ראש למטה", ככל הנראה במבטא ערבי. בשלב זה נשמע קול מתגבר הבוקע מרדיו ואחר כך קולו של המוקדן במשטרה אומר: "הלו? הלו? הלו?". גם מוקדנית שהצטרפה לשיחה נשמעת כשהיא אומרת "הלו, הלו, הלו?"

להלן תמלול השיחה המלא:

המוקדן המשטרתי: "משטרה שלום מדבר אודי"

- (ברקע) ראש למטה! ראש למטה! (במבטא ערבי)

אחד החטופים: "חטפו אותי"

המוקדן: "הלו? הלו?"

- (ברקע) ראש למטה! ראש למטה! (במבטא ערבי)

המוקדן: "הלו? הלו?"

- "ראש למטה! ראש למטה!"

המוקדן: "הלו?"

- "וואי וואי"

המוקדן: "הלו? הלו?"

(קולות של מכות או ירי)

- "איי, איי, איי"

המוקדן: "הלו? הלו?"

(הקול הבוקע מהרדיו ברקע מתגבר, ונשמע ראיון עם ח"כ שלי יחימוביץ')

שוטרת : "הלו? הלו?"

שוטרת: "הלו? הלו? איפה אתה עכשיו?"

גופותיהם של הנערים החטופים אותרו סמוך לחברון. עומר מירון
"מהרגע בו שמענו באוזנינו את לחישתך האמיצה בטלפון הזדקפה קומתי"/עומר מירון

אופיר שער, אביו של גיל-עד התייחס היום (שלישי) בהספד לאירוע ואמר: "מהרגע בו שמענו באוזנינו את לחישתך האמיצה בטלפון הזדקפה קומתי".

השיחה עומדת בלבו של המחדל המשטרתי בטיפול בחטיפה, שהוגדרה תחילה כ"הטרדה". מפקד מרכז השליטה (משל"ט) במחוז, רב-פקד מוטי שושן, בכיר נוסף, אחראי המשמרת במוקד 100 והשוטרת הוותיקה שקיבלה את שיחת הנערים החטופים וסיווגה אותה כ"הטרדה" - יודחו בעקבות המחדל.

כך החליטה ועדת הבדיקה שהקים מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו לבחינת הליקויים בהתנהלות המשטרה בשלבים הראשונים של חטיפת שלושת הנערים לפני כשבועיים וחצי. הצוות, בראשות ראש חטיבת השיטור באגף המבצעים, תת-ניצב משה ברקת, הגיש אתמול לדנינו את מסקנותיו, והאחרון אימץ אותן.

נוסף על ההדחה, תירשם לרב-פקד שושן הערת מפקד. באשר לאחראית המוקד ואחראי המשמרת, הוחלט לשקול את המשך שירותם במשטרת ישראל. בנוגע לשוטר השח"ם - שירות חובה צבאי במסגרת המשטרה – שענה לשיחה, נקבע כי הוא פעל כמצופה ממנו ולא נמצא כשל בתפקודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully