וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד הנערים התנגד בצורה משמעותית לחטיפה"

1.7.2014 / 10:50

גורמים שהיו מעורבים בהליך זיהוי גופותיהם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח סיפרו שאחד מהם נאבק בחוטפים. השלושה יובאו למנוחות יחד ב-17:30 בבית העלמין במודיעין

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, טל אנגלנדר, יותם רונן, רונית מינקר – המועצה האזורית אשכול, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחד הנערים התנגד בצורה משמעותית לחוטפיו – כך טענו הבוקר (שלישי) גורמים שהיו מעורבים בהליך זיהוי גופות החטופים, בהתבסס על ממצאי גופתו של אותו נער. לאחר שהושלם הליך זיהוי הגופות, החליטו משפחותיהם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח לקבור את השלושה זה לצד זה. שלושת הנערים יובאו למנוחות בשעה 17:30 הערב, בבית העלמין במודיעין. קודם לכן, מסע הלווייתם יצא מבית כל משפחה בשעה 15:30.

רצח הנערים - סיקור מיוחד:
סבא של גיל-עד שער: "קיווינו שהנערים יימצאו בחיים"
"כשבאו לזהות את המשקפיים של איל, הרגשתי חלחלה"
בנט קרא בקבינט לפעולה נרחבת, לבני: "לפעול בשכל"

בשעות אלה, עדיין מנסים במכון לרפואה משפטית באבו כביר לקבוע בוודאות מתי נרצחו השלושה ומה הייתה סיבת המוות. זיהוי הגופות, שהושלם בשעה 3:00 לפנות בוקר תחת פיקוחו של מנהל המכון דוקטור חן קוגל, התאפשר באמצעות דגימות DNA וצילומי שיניים. מדובר בבדיקה חיצונית בלבד ולא בנתיחה לאחר המוות.

מדליקים נרות בכיכר רבין לזכר החטופים שגופותיהם נמצאו הערב. יוני 2014. ניב אהרונסון
כיכר רבין, הלילה/ניב אהרונסון

עזרא שער, סבא של גיל-עד, התייחס במשדר וואלה! חדשות לתחושות הקשות. "הייתה לנו תקווה שהנערים יימצאו בחיים", הודה. "מאז שנודע לנו, קשה מאוד גם למשפחה הקרובה, גם לחברים, לכל עם ישראל. התפללנו ונמשיך להתפלל לעילוי נשמתם. זו הייתה המטרה שלהם – לרצוח ולמוטט אותנו גם רגשית".

הוא התייחס להתמודדות עם הבשורה הקשה ואמר: "אנחנו כאן אנשים מאמינים. חייבים להאמין בבורא עולם. חייבים. כך לימדונו אבותינו, כך למדנו, כך נלמד. יש אמונה". הוא הודה ש"מבחינה רציונאלית, היו מחשבות בגלל הזמן והפער הזה, של אי הודאות איפה הם. אבל איך אומרים? האמונה חיזקה אותנו והיא תחזק אותנו ואת כל עם ישראל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור שבו נחטפו ואותרו הנערים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שער סיפר על הרגע שבו גילה על מציאת הגופות. "חזרנו מבית העלמין הצבאי לאחר שעשינו אזכרה לאחי שנפל במלחמת שלום הגליל לפני 30 שנה אתמול", שחזר. "כמובן שכאנשים דתיים הלכנו להתפלל לאחר האזכרה. כמובן אני לא אשאיר את הטלפון בצלצול אז שמתי אותו ברטט. אחד החברים שלח לי סמס, לאחר מכן הסתכלתי והוא כתב: 'האם שמעת את הבשורה המרה?'. עניתי 'לא. לא שמעתי'. עליתי מהר הביתה, הייתה תפילה. בדקתי בטלוויזיה ולא ראו כלום. שאלתי אותו מה קרה והוא אמר ש(כך דיווחו) באל-ג'זירה".

לדבריו, גיל-עד היה "ילד מתוק. היה מאוד-מאוד חברותי. היה מדריך בבני עקיבא. אהב את הארץ, טיולים, סיורים. אהב כל מה שכל ילד ונער אוהב – את המשפחה, את כל מה שיש בחיי החברה שביישוב. יישוב טלמון הוא יישוב נפלא ואני רוצה להודות להם ולכל עם ישראל על התמיכה שנותנים וימשיכו לתת למשפחה, להורים ולאחיות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully