וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאלד משעל מודה: "אין לנו מידע על החטופים"

ראש הלשכה המדינית של חמאס בירך את "הידיים אשר אסרו את הנערים החטופים". ראש ממשלחת חמאס בעזה לשעבר איסמעיל הניה: "האינתיפאדה בגדה המערבית כבר החלה"

מבצע מעצרים באזור חברון – 21 ביוני 2014. רויטרס
"האיומים לא מפחידים את הפלסטינים". מעצרים באזור חברון, השבוע/רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אישר אתמול (שני) כי לא קיים שום מידע בתנועת חמאס בנוגע לשלושת הנערים הישראלים החטופים, גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל. משעל אמר בראיון לרשת אל ג'זירה: "אין באפשרותי לאשר או להכחיש את חטיפת החיילים, אך בכל מקרה, יבורכו הידיים אשר אסרו אותם, משום שאסירנו מוכרחים להשתחרר מהשבי בבתי הסוהר של ישראל".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הורים שכולים: "אמרנו לכם - הסטטיסטיקה לא משקרת"
ישנים בשטח, נדחסים במוצבים - והמוטיבציה בשמיים
מבצע "שובו אחים": צה"ל הסיר את המחסומים סביב חברון

ראש ממשלת חמאס בעזה לשעבר, איסמעיל הניה הוסיף: "האינתיפאדה בגדה המערבית כבר החלה, והאיומים מצד ישראל לא מפחידים את הפלסטינים. הניה אמר ש"מה שקורה בגדה המערבית זאת האינתיפאדה עצמה", אך הבטיח כי גם מעזה יגיעו "חדשות מרעישות".

חאלד משעל ואיסמעיל הנייה בעזה, 7 דצמבר 2012. רויטרס
"הכיבוש מתעקש להמשיך במדיניות המעצרים". משעל והניה/רויטרס

בדבריו, משעל הדגיש כי מדובר במתנחלים "אשר ביצעו מעשים עוינים נגד העם הפלסטיני", והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהיעדרות הנערים. לטענתו, החטיפה היא תוצאה של "חוסר ערנותו של נתניהו לדרישות של העם הפלסטיני בנוגע לשחרור אסירים, ובמיוחד אלה אשר נמצאים במעצר מנהלי ושובתים רעב".

משעל הוסיף כי הכיבוש "מתעקש להמשיך במדיניות המעצרים", אך מתעלם מעניינם של האסירים, אשר ביניהם לדבריו גם נשים וילדים. "אין מנוס מכך שאסירי העם הפלסטיני ישוחררו ממעצריהם", הוסיף משעל, וטען כי מטבע הדברים, תושבי הגדה המערבית יפנו לסולידריות עם העצורים.

נתניהו התייחס שלשום בישיבת הממשלה השבועית להרג שני פלסטינים במהלך פעילות מבצעית ביהודה ושומרון, במסגרת מבצע "שובו אחים" להחזרת הנערים החטופים. "אנחנו מצויים בעיצומו של מאמץ מתמשך וממוקד", אמר נתניהו. לדבריו, "אין לנו כוונה לפגוע בזדון באיש. מדי פעם יש קורבנות כתוצאה מפעולות הגנה עצמית של אזרחינו. זה כרוך בחיכוך מסוים עם האוכלוסייה האזרחית ביהודה ושומרון".

עם זאת, נתניהו שב והפנה אצבע מאשימה אל עבר חמאס, והזהיר כי בקרוב תוכיח זאת ישראל לעולם. "אנחנו ממוקדים בהשבת החטופים ובמציאת החוטפים. יש לנו הוכחות חד-משמעיות שמדובר בחמאס. אנו מעבירים את המידע הזה לכמה מדינות בעולם. בקרוב המידע הזה יהיה נחלת העולם, ואז ייבחנו מילותיו של אבו מאזן בנכונותו לפרק את השותפות עם החמאס שחטף את הנערים וקורא להשמדת ישראל".

(עדכון ראשון: 23:20)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully