וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיר חמאס השוהה בטורקיה עומד מאחורי החטיפה"

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי בכיר החמאס סאלח אל-ערורי דחף ללא הפסקה את פעילי השטח בגדה להקים חוליות טרור ולבצע פיגועי חטיפה. "אין ספק שידו במעל"

צילום: מור שאולי, דובר צה"ל עריכה: מתן חדד

הורי החטופים נפגשו עם הנשיא

גורם ביטחוני אמר אתמול (חמישי) כי ההערכות הרווחות הן שהגוף שעומד מאחורי פיגוע חטיפת הנערים הוא הנהגת חמאס בחו"ל. לדברי הגורם, המפקדה בחו"ל ובעיקר סאלח אל-ערורי, המתגורר בטורקיה, דומיננטים מאוד בניסיונות להוציא לפועל פיגועים בשנים האחרונות בגדה המערבית. לדבריו, אל-ערורי שהתגורר בעבר בכפר מצפון לרמאללה, דחף ללא הפסקה את פעילי השטח בגדה להקים חוליות טרור ולבצע פיגועי חטיפה. אל-ערורי עמד מאחורי מימון החוליות האלה, בהדרכה ובהנחיה לבצע פיגועי חטיפה.

עם זאת, הודה הגורם כי אין לישראל "אקדח מעשן" המוכיח את מעורבותו בפיגוע, "אולם אין לי ספק שידו של אל-ערורי במעל. צריך להבין שלא מדובר בצבא סטנדרטי ואין פקודה ישירה אלא דירקטיבה כללית, וגם כעת הדירקטיבה לעשות פיגועי חטיפה עומדת בעינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל ערורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם סיפר שרק בשנתיים האחרונות ביקרו בגדה עשרות שליחים של סאלח אל-ערורי שהגיעו דרך ירדן. לדבריו, חלקם נעצרו אולם על אחרים למדה מערכת הביטחון בדיעבד רק לאחר שיצאו חזרה לחו"ל. אלה שנעצרו הביאו עמם כסף ומסרים כתובים מסאלח אל-ערורי, שהורה מפורשות להקים חוליות לפיגועי חטיפה.

הגורם אמר כי האפשרות שהנהגת עזה או מגורשי שליט לעזה מאחורי החטיפה פחות סבירה. "אמנם גם הם ניסו לבצע פיגועים, אך היכולת שלהם להצליח מוגבלת יותר. בעבור חמאס, פיגוע מיקוח הוא בעל ערך עצום, על אף תהליך הפיוס. גם אם הנהגת עזה מעוניינת פחות בהסלמה, הרי שאין הדבר אומר שיש להפסיק פיגוע חטיפה שיכול להסתיים בהצלחה מבחינתם. עבור חמאס, יש הנחייה אחת מפורשת והיא להמשיך לחטוף ישראלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שליחים שנעצרו הביאו עמם כסף ומסרים כתובים מסאלח אל-ערורי, שהורה מפורשות להקים חוליות לפיגועי חטיפה. שלושת הנערים שנחטפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם הוסיף כי פעמים רבות השתמש סאלח אל-ערורי בכספים שהועברו לעמותות צדקה כדי להסתיר את ייעודם האמיתי – החוליות של פיגועי החטיפה. לדברי אותו גורם, יש ארבעה גורמים בחמאס שיכולים כיום לבצע פיגועים – הנהגת חמאס בחו"ל, כשאל-ערורי הוא איש מפתח בה, והוא פועל לפי הוראות ראש הלשכה המדינית חאלד משעל. גורם שני – הנהגת עזה. גורם שלישי – פעילים בשטח, שלדבריו קשה להם יותר לפעול נוכח הפעילות נגדם מצד ישראל. הגורם הרביעי – המחבלים שכלואים בישראל, שגם חופש הפעולה שלהם מוגבל.

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully