וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל מעצרים נרחב בגדה: "ניקוי אורוות בבירת הטרור שכם"

מבצע "שובו אחים" נמשך: כוחות הביטחון עצרו 41 מבוקשים, רובם במחנה הפליטים בלאטה שבשכם. השאר נתפסו בחברון ובבית לחם. קצין בכיר: "הלחץ מופעל על כל מה שהוא חמאס"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

מבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת הנערים שנחטפו בשבוע שעבר נמשך: כוחות הביטחון ביצעו הלילה (שלישי) גל מעצרים נרחב ברחבי הגדה המערבית. 41 פעילי חמאס נעצרו, כמחצית מהם בשכם, שבה פעלו כ-1,000 לוחמי נח"ל, בעיקר במחנה הפליטים בלאטה. בשכם הוחרמו רובה מסוג M-16 וכמה אקדחים.

שאר המבוקשים נעצרו בחברון ובבית לחם, שבה נסגר ארגון הכפוף לחמאס והוחרמו כמה מחשבים. בשעות הלילה פעל צה"ל גם בג'נין וברמאללה. בכך, מגיע מספר המבוקשים שנעצרו מאז תחילת המבצע בסוף השבוע ל-200.

בשעות הבוקר החל המנהל האזרחי בליווי כוחות הביטחון להרוס מבנים באזור חברון שלדברי הפלסטינים הם בבעלות של פעילי חמאס. מדובר במבנה שנמצא בשלבים האחרונים של הבנייה בכפר אידנא ובמבנה נוסף ובמגרש המיועד לשטח מסחרי בפאתי חברון.

עוד בנושא
גנבים ומחבלים: כשהטרור של חמאס פוגש כנופיות פשע
בכיר ברשות: אם החוטפים מחמאס - הסכם הפיוס תם
נתניהו: "מבצע מורכב - להיערך לזה שייקח זמן"

חיילי חטיבת כפיר פועלים באזור ג'ילזון במסגרת מבצע "שובו אחים" להשבת חטיפת הנערים. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות, אמש/דובר צה"ל

קצין בכיר בצה"ל מסר כי "הלחץ מופעל על כל מה שהוא חמאס: פוליטי, אזרחי, מוניציפלי, מוסדות צדקה. כל מה שיש בו ניצני שלטון של חמאס. אתה מפרק כל דבר, ומחזיר אותם לאחור. החומרים שנאספו יניבו מודיעין ועוד מעצרים שיכניסו אנשים לתאים". קצין בכיר אחר הוסיף: "אפשר לקרוא למה שאנחנו עושים בשכם בירת הטרור ניקוי אורוות. זה לא יגמר בגל המעצרים הנוכחי. הפעילות תמשך".

כמו כן, פשטו כוחות של המנהל האזרחי בליווי הצבא הביטחון על מספר מוסדות השייכים לארגון החמאס או הפועלים מטעמו באזור חברון ויהודה. מטרת הפשיטה היא איסוף מסמכים וחומרים נוספים המפלילים וקושרים את המוסדות לפעילות טרור בגדה המערבית. מדובר במוסדות הפועלים עם ארגון החמאס או מטעמו. המוסדות והגופים פועלים, בין היתר, לגיוס והלבנת כספי טרור המשמשים את הארגון לצורך מימון פעילויות טרור כנגד יעדים ישראלים במסווה של פעילות אזרחית.

אמש נרשמו בכמה נקודות בגדה המערבית הפרות סדר, בצל המבצע להשבת החטופים. אחת התקריות, כך נראה, עלולה הייתה להסתיים בפיגוע חבלני בהתנחלות כוכב יעקב שבבנימין - אלא שכוחות צה"ל הצליחו לפגוע בחוליה שכללה בין שניים לשלושה פלסטינים, שעה שככל הנראה ניסו לחדור ליישוב. לפי צה"ל, הם נורו על ידי חיילים כשחיבלו בגדר היישוב שממזרח לרמאללה. אחד הפלסטינים נפגע, והוא פונה לבית החולים ברמאללה כשמצבו קשה מאוד וכשהוא סובל מפגיעת קליע בחזהו. חשוד אחר נמלט מהמקום. גורמי צבא מסרו שלא מדובר בניסיון החדירה הראשון בשבוע האחרון ליישוב. המבצע בגדה נגד תשתיות חמאס ממשיך וצפוי אף להתרחב עם הבאת כוחות צבאיים נוספים לגזרה.

באירוע אחר אמש, סמוך לכפר עזון שבשומרון, נפצעה קל תינוקת כבת שנה וחצי לאחר שפלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראלי שנע על הציר. אחרי התקרית, המשיך הרכב בנסיעה להתנחלות הסמוכה קרני שומרון, לשם הוזעקו כוחות רפואה. כחלק מהפרות הסדר, הבעירו הפלסטינים באזור צמיגים וכוחות צה"ל הוקפצו למקום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תינוקת נפצעה קל מאבנים בצומת עזון ליד קרני שומרון, יוני 2014. ביטחון קרני שומרון,
הרכב בו נסעה התינוקת שנפגעה מאבנים/ביטחון קרני שומרון

אירוע נוסף התרחש כשמטען חבלה התפוצץ בכביש 446, בסמוך לכפר הפלסטיני שוקבא שליד מודיעין עילית. כוח צה"ל הגיע למקום בעקבות דיווחת על צמיג בוער, וכשהגיע התפוצץ המטען, שהיה בתוך הצמיג. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זאת, ככל הנראה משום שהכוח היה מרוחק מהאזור והיה מדובר במטען קטן. הכוחות שבמקום ביצעו סריקות, וחבלנים הוזעקו לזירה על מנת לאתר מטענים נוספים, אם ישנם.

האלימות גלשה גם למזרח ירושלים, שם הושלכו שני בקבוקי תבערה לעבר ישיבת "בית אורות" שבהר הזיתים. במקום התלקחה שריפה קטנה שכובתה כעבור זמן קצר. בהוראת הממונים, התלמידים התבקשו להתפנות מהמקום. לא היו נפגעים באירוע.

מוקדם יותר אמש, עצרו כוחות צה"ל שני פלסטינים בצומת גוש עציון, לבקשת שב"כ. השניים נעצרו לאחר שרכבם עוכב ונערך בו חיפוש על ידי החיילים.

כמו כן, שישה פלסטינים נפצעו במהלך ליל אמש, אחד מהם קשה מאש צה"ל בעימותים שפרצו במחסום קלנדיה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". על פי הדיווח, צה"ל השליך רימוני גז והלם לעבר פלסטינים שהשתתפו בצעדה שהתקיימה לזכר ההרוג הפלסטיני ממחנה הפליטים ג'ילזון ביום שבת. במקביל, יידו הפלסטינים אבנים על החיילים. לטענת הפלסטינים, לאחר מכן ירה צה"ל כדורי גומי ואש חיה לעבר המפגינים. בצה"ל אמרו כי בעקבות הפרות הסדר נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ונמסר כי לא התקבל דיווח על פצועים.


(עדכון ראשון: 22:40)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

חיילי חטיבת כפיר פועלים באזור ג'ילזון במסגרת מבצע "שובו אחים" להשבת חטיפת הנערים. דובר צה"ל
כוח צה"ל פועל באזור ג'ילזון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully