וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אחד הנערים התקשר למשטרה ולחש - "חטפו אותי"

16.6.2014 / 0:07

ב-22:25 התקבלה במוקד 100 שיחה מאחד הנערים שנחטפו. השיחה נותקה בפתאומיות. כפי שנחשף בוואלה! חדשות, המשטרה התעלמה מהשיחה, ורק ב-4:00 לפנות בוקר גילו בצה"ל על החטיפה

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, דוד קורן, שלומי גבאי, דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ביום חמישי האחרון בשעה 22:25 התקבלה במוקד 100 של המשטרה שיחת טלפון מאחד הנערים שנחטפו בגדה, במהלכה נשמע הנער לוחש: "חטפו אותי, חטפו אותי" - כך הותר אתמול (ראשון) לפרסום. השיחה נותקה בפתאומיות. כפי שנחשף בוואלה! חדשות, המשטרה התעלמה מהשיחה. היא סווגה כמטרד והוכנסה לארכיון המשטרתי מבלי שהועבר עליה דיווח עדכני לצה"ל ולשב"כ. רק ב-4:00 לפנות בוקר, שעות לאחר תחילת האירוע, גילו בצה"ל על החטיפה.

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בעיצומו של המשבר: אשת אבו מאזן אושפזה בישראל
חבריו של אייל מדברים: "מכירים את חוסנו הנפשי"
נקודת האל-חזור לחטיפה | דעה
גורם מצרי: "התערבנו במשבר, עשוי להיפתר בקרוב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה לא העבירה על השיחה דיווח עדכני לצה"ל ולשב"כ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירת האירוע עולה כי גיל-עד שער ונפתלי פרנקל עזבו את הישיבה בהתנחלות כפר עציון בשעה 22:00 ויידעו את הוריהם שהם עושים את דרכם הביתה לטלמון ולנוף איילון. עדי ראיה תיארו כי זמן קצר לאחר מכן ראו את השניים עומדים בצומת אלון שבות ומנסים לעצור טרמפ לכיוון בית שמש. בסביבות 21:40 שוחח איל יפרח עם אחד מחבריו ואמר לו שהוא מחכה לטרמפ בדרכו לביתו שבאלעד. בשלב זה, נעלמו עקבותיהם של השלושה. האינדיקציה הראשונה לחטיפה התקבלה בשעה 22:25, עם השיחה האמורה למוקד המשטרתי.

מאותו רגע החלה המשטרה לחקור את הנושא, ובשעה 3:00 בלילה אף הגיע אביו של אחד הצעירים לתחנת המשטרה וסיפר כי אבד הקשר עם שאער ופרנקל. מחשש לחייהם, הוקם חפ"ק מטרתי בקריית ארבע, אך צה"ל קיבל את המידע על החטיפה רק בסביבות 4:00, שעות לאחר קבלת אותה אינדיקציה ראשונית. רק אז עודכן גם שירות הביטחון הכללי במקרה.

המידע בנוגע להיעלמותו של יפרח הגיע בבוקר למשטרת מחוז ש"י על ידי גורמים בישיבה שבה הוא לומד - ואביו נקרא למשטרה להגיש תלונה. בהמשך הבוקר הובן כי מדובר באירוע חטיפה אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס אמש לביקורת על התנהלות המשטרה. "שמעתי את הקלטת (שבה נשמע אחד הנערים מדבר עם המשטרה - י"א), וצריך לבחון ולבדוק את הדברים האלה", אמר אהרונוביץ', שהגיע לבקר את משפחת שער בטלמון. "לא הייתי ממהר להגיע למילה 'מחדל'. הדברים האלה ייבחנו, אנחנו נמצאים כרגע באמצע אירוע וצריך להתנהג באחריות. אני מחזק את עבודת המשטרה".

בעקבות חשיפת וואלה! חדשות על התנהלות המשטרה בליל החטיפה, העבירה אתמול תנועת אומ"ץ דרישה להקמת ועדת חקירה. במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב יו"ר התנועה, אריה אבנרי, כי ככל שנוקפות השעות, "מתברר גודל המחדל החמור של משטרת ישראל בראשה המפכ"ל יוחנן דנינו".

את הביקורת מפנה אומ"ץ להתנהלות השערורייתית, לדבריהם, של המפכ"ל, "המבלה חודשים ארוכים במצטבר בחו"ל ואינו מצוי בעיקר תפקידיו בארץ", ולמשטרה, אותה הגדיר "ארגון מסואב". יו"ר התנועה הדגיש במכתבו כי הם סבורים שהמפכ"ל דנינו הביא את המשטרה "לשיא השפל מאז הוקמה. היה צורך לפטר את המפכ"ל מזמן כפי שדרשה בשעתו ולא להאריך את כהונתו בשנה נוספת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביקורת של אומ"ץ על התנהלות המפכ"ל, מצטרפת לביקורת הקשה שנמתחת בשורות המשטרה על כך שדנינו לא קטע את ביקורו בארצות הברית ושב ארצה מיד לאחר שנודע על החטיפה. גורמים בארגון סיפרו כי כבר ביום שישי ידע דנינו על החטיפה, אך לא חזר לישראל לאלתר, אלא הקדים את שובו ליום ראשון. הגורמים הביעו תמיהה על התנהלותו. לטענתם, היה עליו לחזור מיד עם היוודע דבר האירוע החמור, בייחוד לנוכח הטענות על מחדל של הארגון שבראשו הוא עומד.

השוטר מספר אחת טס בשבוע שעבר לכנס מפכ"לים שמתקיים בניו יורק. במסגרת הכנס, נקבעו לדנינו פגישות עם שורה של מפקדי משטרה מרחבי העולם, בהם גם מפקד משטרת ניו יורק. דנינו טס לארצות הברית ביום רביעי, ואמור היה לחזור ביום שישי השבוע. ביום שישי האחרון הוא עודכן על החטיפה, והחליט שלא לשוב לפני יום ראשון.

(עדכון ראשון: 18:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully