וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארגון המזוהה עם אל-קאעדה קיבל אחריות לחטיפת הנערים"

14.6.2014 / 0:03

בהודעה שנמסרה לסוכנות הידיעות רויטרס נאמר כי שלוחת ארגון "המדינה האיסלאמית" בחברון, שאינו קשור לחמאס, חטף את תלמידי הישיבה הנעדרים כנקמה על הרג שלושה פעילים שלהם

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ארגון הג'יהאד "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה", המזוהה עם אל-קאעדה, טוען כי שלוחה של הארגון במזרח חברון אחראי לחטיפת שלושת התלמידי הישיבה הנעדרים - כך עולה מכרוז ששלח אמש (שישי) הארגון למשרדי סוכנות הידיעות רויטרס. בכרוז, הנושא את הכותרת "כרוז מספר 1", נמסר כי פיגוע החטיפת השלושה, שאחריהם מחפשים כוחות הביטחון משעות הלילה, הוא נקמה על הרג שלושה פעילים שלהם.

עוד בנושא:
הנערים נעדרים בשטחים: "קיווינו שהוא ישן אצל חבר"
קרובי הנעדרים קיבלו הודעה כוזבת: "חולצו בהצלחה"
אסירים פלסטינים חוגגים, יריות שמחה בשטחים

אחר הצהריים הותר לפרסום כי שלושה תלמידי ישיבה, בני 16-19, נעלמו אמש לאחר שיצאו מישיבה בכפר עציון ותפסו טרמפים לכיוון בנימין. לאחר שלא הגיעו לבתיהם ולא ענו לשיחות קרובים שהתקשרו, התעורר חשד לשלומם. במערכת הביטחון חוששים כי השלושה נחטפו בידי גורמי עוינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארגון המזוהה עם אל-קאעדה קיבל אחריות. הנערים הנעדרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף שלארגון שקיבל את האחריות למעשה אין קשר לחמאס, בחמאס בירכו עליו. בכירים בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס אמרו אתמול לכלי תקשורת ערביים כי יש להמשיך לחטוף ישראלים כדי להביא לשחרור אסירים פלסטינים. דובר גדודי עז-אלדין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עוביידה, פרסם אתמול הודעה ברשת הטוויטר בעקבות האירוע. "כל עוד יש פלסטינים המתנגדים בגדה, הכובש לא ינוח על זרי הדפנה, והציונים ייכוו מאש הפשעים שהם מבצעים באסירים ובמסגד אל-אקצא", כתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
החיפושים נמשכים/דייב בוימוביץ'

החל מאתמול בשעות הבוקר המוקדמות פרסו בצה"ל כוחות מיוחדים וכוחות חי"ר מתוגברים באוגדת יהודה ושומרון על מנת לאתר רמזים להיעלמותם של הנערים. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה את כל היחידות המיוחדות להיות בכוננות מלאה.

חפ"ק של פיקוד המרכז של צה"ל בשיתוף עם המשטרה, בפיקודו של אלוף ניצן אלון, הוקם בקריית ארבע, ואליו מתנקז מידע שנאסף מהשטח. בסריקות, שחלקן נעשות בתוך כפרים פלסטיניים בשטחי A, משתתפות יחידות עילית של הצבא. במאמץ לאתר את הנעדרים משתתפים גם שב"כ, אגף המודיעין של צה"ל, משמר הגבול ומשטרת ישראל.

ראש הממשלה קיים אתמול התייעצות ביטחונית בלשכתו בירושלים בהשתתפות שר הביטחון והשר לביטחון הפנים, ואמר: "ישראל רואה ברשות הפלסטינית אחראית לשלומם של הנעדרים". דובר מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית, עדנאן אל-דמירי, הגיב לדבריו, ודחה את הטלת האחריות של נתניהו. לדבריו, האירוע התרחש באזור C, הנמצא באחריות הביטחונית של צה"ל ולא של הרשות הפלסטינית.

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully