וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ בצה"ל נמשך: הושבתו כלי רכב מנהלתיים

11.6.2014 / 22:00

אחרי עצירת אימוני הטייסות וביטול אימוני המילואים הוחלט לעצור את הטיפול בכלי רכב המוגדרים מנהלתיים, בעיקר בפיקוד צפון. גורמי צבא מתריעים: הצעד יפגע בפעילות המבצעית

כוח צה"ל פועל באיזור תקרית הירי בגבול לבנון. משה אסרף, ג'יליס
. כוח צה"ל בגבול לבנון/ג'יליס, משה אסרף

לאחר שבצה"ל הוחלט לעצור את אימוני הטייסות ולבטל את כל אימוני המילואים, כעת הוחלט על צעד דרמטי נוסף: עצירת טיפולי החוץ בכלי הרכב המנהלתיים, שתומכים באופן ישיר בפעילות המבצעית. מדובר בעיקר בכלי רכב השייכים לפיקוד צפון, אך גם לכאלו הפעולים בגזרות אחרות. לדברי גורמים בפיקוד, לאחר שלא הגיע כסף מחטיבת הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) למוסכים האזרחיים, הוחלט להפסיק את תיקון המשאיות וכלי הרכב המסחריים. חלק מכלי הרכב שלא עברו טיפול ראוי בשל הקיצוץ, הושבתו מפעילות.

גורמי צבא מתריעים על פגיעה משמעותית בפעילות המבצעית. "מדובר בכלי רכב שמעבירים סולר לכלי רכב בשטח", אמרו אותם גורמים. "היום בחלק מהמקרים מעבירים תחמושת, פגזים ונשק קל באמצעות 'ספארון' ו'זאב', כלי רכב שמשמשים להסעת לוחמים". מהלך הקיצוץ משפיע גם על הג'יפים של מפקדי הפלוגות והגדודים בגזרות השונות, שכן הם מוגדרים כרכבי מנהלה.

הקרב על תקציב הביטחון - כותרות נוספות:
הקיצוץ בביטחון: יופסקו טיסות האימונים בחיל האוויר
בשל הקיצוצים: גנץ ביטל את כל אימוני המילואים
הקרב על התקציב נמשך: נדחה תרגיל העורף השנתי

במשרד הביטחון ובצה"ל קיוו שעם חזרתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מביקורו ביפן לפני כמה שבועות, הוא יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון דחוף ויכריע בסוגיית התוספת התקציבית שמבקשים בצה"ל כדי לממן הוצאות שוטפות. אולם, ראש הממשלה טרם הכריע בנושא ודיון לא נקבע.

מדובר צה"ל נמסר: "התקציב לאחזקת כלי רכב נפגע בדומה לרכיבי תקציב אחרים בצה"ל בתקופה אחרונה, לאור ההיערכות המחודשת אל מול הקיצוץ בתקציב הביטחון. הכסף שנותר תועדף על פי מדיניות המגדירה מתן מענה אחזקתי מלא לרכב שייעודו מבצעי, וזאת על מנת שלא לפגוע בפעילות המבצעית. יתר הרכבים המשמשים לפעילות מנהלתית יקבלו אחזקה חלקית לאור הפער בתקציב".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully