וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו-ראשי: תא"ל רוני נומה מונה לשני תפקידים בכירים

5.6.2014 / 23:05

תת-אלוף נומה, שהיה בעבר מפקד דובדבן, יועלה לדרגת אלוף ויהיה גם מפקד המכללה לפיקוד ומטה וגם מפקד מפקדת העומק. המשמעות היא שתקן תא"ל אחד בוטל, כנראה בשל הקיצוץ בביטחון

הרמטכ"ל בני גנץ, ושר הביטחון, משה יעלון, בחמ"ל חיל הים בעת השתלטות לוחמי השייטת על ספינת הנשק האיראנית, מרץ 2014. דובר צה"ל
שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ/דובר צה"ל

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אישר הערב (חמישי) את החלטת הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ להעלות את תת-אלוף רוני נומה לדרגת אלוף ולמנותו לשני תפקידים: מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה (במקומו של תת-אלוף הרצי הלוי שיתמנה בחודשים הקרובים לראש אגף המודיעין), ולמפקד מפקדת העומק (במקומו של האלוף שי אביטל שיפרוש מצה"ל). המשמעות היא שתקן תת-אלוף אחד למעשה בוטל.

החלטת הרמטכ"ל ושר הביטחון באה כנראה בעקבות הקיצוץ החד בתקציב הביטחון, שכבר גרר ביטולי אימונים והפחתה דרמטית במספר הטיסות בחיל האוויר. קיצוץ תקן של תת-אלוף הוא מסר לגורמים מדיניים לכך שצה"ל מצוי במשבר כלכלי, אולם לא ברור אם זה מדובר ב"כיווץ" חד-פעמי או ברמז מטריד לבאות.

עוד בנושא
למה אנחנו צריכים מטה כללי מנופח?
חודר שריון: כך פוגע הקיצוץ באימון הטנקים בשיזפון
שטייניץ נגד מערכת הביטחון: "מניפולציות על הציבור"

בקרוב יתקיים דיון בקבינט במהלכו יוחלט האם להעביר לצה"ל תוספת תקציב לשנת 2014, כפי שמערכת הביטחון והשר יעלון דורשים. אם הקבינט יתנגד, עלול צה"ל למצוא עצמו בפני מצב בו הוא נאלץ לפגוע בקיום השוטף הכולל אחזקה ופעילות מבצעית.

כך או כך, ובלי קשר לקיצוץ - תא"ל נומה, שהוחלט על קידומו, נתפס בתור אחד ממפקדי השדה המוערכים ביותר בצה"ל. הוא החל את דרכו בחטיבת הצנחנים, פיקד על יחידות דובדבן ושלדג, על החטיבה המרחבית בנימין ועל חטיבת הנח"ל.

במהלך מלחמת לבנון השנייה כיהן כעוזרו האישי של הרמטכ"ל דן חלוץ, ובשל הערכה רבה מצדו של הרמטכ"ל הבא גבי אשכנזי הוא נשאר בתפקידו תקופה ארוכה בניגוד למסורת במסגרתה ממנה רמטכ"ל בכוורת הקרובה את אנשיו. לאחר מכן מונה לתפקיד היוקרתי של מפקד עוצבת האש, ובהמשך ביקש להשתבץ בתפקיד שטח (מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה ומפקד עוצבת סיני, אוגדת מילואים של פיקוד הדרום).

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully