וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”הוא שלף אקדח לפתע וירה בי, הספקתי להשיב אש”

סמ”ר א’, לוחם מג”ב שנפצע קל בהיתקלות עם מחבל בצומת תפוח, מספר שהוא נחוש להמשיך בתפקידו: ”אחזור מיד כשאחלים”. במערכת הביטחון חוקרים את האירוע, השני בשבוע באותו המקום

צילום: הצלה יו"ש, נתנאל פרומן, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

"ראיתי את האיש עם קפוצ'ון על ראשו, קראתי לו מרחוק לעצור ולפתע הוא שלף אקדח והחל לירות בי", כך תיאר היום (שלישי) סמ"ר א' לחבריו את מה התקרית אמש בצומת תפוח, שבה נפצע באורח קל מירי מחבל. למרות פציעתו, א' אינו נרתע מחזרה לתפקידו. "אני מתכוון לחזור להיות לוחם מיד כשאחלים", אמר.

"היינו במחסום והיה דיווח על אדם חשוד שעומד בתחנה", סיפר א' על התקרית. "התקרבתי אליו וראיתי שהוא עם קפוצו'ן והחשד גבר. צעקתי אליו ולפתע הוא שלף אקדח והחל לירות עליי. נפגעתי ברגל אבל הספקתי לירות בחזרה, והחבר'ה שהיו לידי הסתערו עליו וחיסלו אותו".

עוד בוואלה! חדשות:
האישה מהדרום התלוננה במשטרה: הקטינים אנסו אותי
הסבתא החשודה בחטיפת נכדיה אותרה עמם בטבריה
"יש טייס במטוס?": סיפורו של הנוסע שהציל מטוס שלם

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, מבקר את סמל ראשון א' שנפצע באירוע הירי בצומת תפוח. דוברות מג"ב, חטיבת דובר המשטרה
סמ"ר א' בבית החולים בעקבות התקרית/חטיבת דובר המשטרה, דוברות מג"ב

א', שנפצע קל מקליעים שחדרו לרגליו, פונה לבית החולים בילינסון אולם שוחרר בשעת לילה מאוחרת לביתו באחד היישובים בצפון. במהלך הלילה הוא דימם ברגליו והגיע באופן עצמאי לקבלת טיפול באחד מבתי החולים בצפון. מקורביו אמרו כי לא ברור להם מדוע הוא שוחרר מבילינסון מהר כל כך ואפילו לא אושפז להשגחה.

מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה כי החייל קיבל טיפול מצוות המיון בשעות הלילה ושוחרר לביתו כשהוא עומד על רגליו ונעזר בקביים. "גורמים רפואיים ביחידתו עודכנו. אנו מאחלים לו בריאות שלמה", נמסר מבית החולים.

חבריו של א' סיפרו כי הוא לוחם מצטיין שעשה הכול כדי לשרת בקרבי. "א' הוא מלח הארץ", סיפרו הבוקר חבריו לוואלה! חדשות. "נכון שזאת הפעם השנייה שהוא נתקל (במחבל – אמ"ד), אבל כמי שמכיר אותו מקרוב ברור לי שלא רק שזה לא ירתיע אותו אלא יחזק אותו עוד יותר. הוא יחלים ויחזור למג"ב, ואם יהיה צורך הוא יפגע בעוד מחבלים".

אין זאת הפעם הראשונה שא' נתקל במחבלים. בנובמבר 2013, גם כן בצומת תפוח, הוא ירה למוות במחבל שירה באקדח זיקוקים לעבר שוטרי מג"ב וחיילים במקום. בעקבות תפקודו המוצלח באירוע הוא קיבל תעודת הוקרה ממפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

למה דווקא בצומת תפוח?

במערכת הביטחון חוקרים את אירוע הירי הלילה בצומת תפוח, המתווסף לאירוע אחר בצומת ביום שישי האחרון, שבו תפסו לוחמי גדוד "אלון" בפיקודו של רב פקד אסי יונה חגורת נפץ. גם ההיסטוריה של הצומת מעידה על כך שארגוני הטרור ראו בו מוקד נוח לביצוע פיגועים. בפברואר 2010 רצח קצין משטרה פלסטיני נגד מחטיבת כפיר כפיגוע ראווה. בזמן שהנגד רס"ל איהאב ח'טיב עצר בצד הדרך בפקק ארוך והאופייני לצומת, דקר אותו הקצין הפלסטיני בחזה והרג אותו. באפריל 2013 נרצח אביתר בורובסקי בפיגוע דקירה גם הוא בידי פלסטיני.

מחבל נורה למוות בצומת תפוח שבשומרון, חייל נפצע קל. הצלה יו"ש, מערכת וואלה! NEWS
זירת התקרית בצומת תפוח/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יו"ש

ריבוי המקרים במקום אינו מקרי, שכן מדובר בנקודה הידועה כמקום המועד לאלימות ולפיגועי טרור משום שזהו אחד הצמתים המרכזיים בשומרון, הנגיש לפלסטינים. במג"ב טוענים כי האירועים בצומת עולים לכותרות רק כשהם מסתיימים בתוצאה קיצונית, אך בפועל לוחמיו של רפ"ק יונה לוכדים בכל שבוע פלסטינים חמושים בסכינים שיכלו לעשות פיגוע דקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully