וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון שוקל: בלי מימון - יקוצצו הטיסות בחיל האוויר

21.5.2014 / 20:37

שר הביטחון יכיריע אם לקצץ באימוני טייסי המילואים. גורם ביטחוני: אם לא יגיע הכסף, האימונים יקוצצו מ-1 ביוני. מנגד התייצב השר שטייניץ: "לשים סוף לטריקים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

אחרי ההתבטאות הדרמטית של הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ אתמול לפיה נוכח הקיצוץ בתקציב הביטחון יבוטלו כל האימונים של מערך המילואים, היום (רביעי) מסתבר כי מערכים נוספים בצבא עומדים בפני פגיעה קשה. בכוונת שר הביטחון משה יעלון להכריע כבר בשבוע הבא אם לצמצם משמעותית את טיסות האימונים של אנשי המילואים בחיל האוויר. זאת, טוען גורם ביטחוני בכיר, כבר באחד ביוני, לאור הקיצוץ בתקציב הביטחון .

מטוס קרב ישראלי F16 בשמי הצפון. רויטרס
מטוס קרב של צה"ל בשמי הצפון/רויטרס

לפי המקובל בחיל האוויר, טייסי המילואים מתייצבים פעם בשבוע לטיסת אימון. אלא שגורם ביטחוני בכיר טוען כי לאור הקיצוץ בתקציב הביטחון, ובאם לא יופנה הכסף הדרוש - ייאלץ יעלון להודיע למפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל כי החל מ-1 ביוני יופחתו האימונים. לדבריו, משמעות המהלך היא פגיעה חמורה בכשירות הטייסים. הגורם הבכיר הדגיש כי חיל האוויר, עוד טרם הקיצוץ, מצוי בפער ניכר מול חילות אוויר אחרים בעולם – שם מתאמנים הטייסים מדי יום.

עוד בנושא
הקרב על התקציב: נדחה תרגיל העורף השנתי
יעלון: ”האוצר פוגע במשרתי הקבע מתוך אידיאולוגיה”
דעה: צה”ל שומר את הקלפים קרוב מדי לחזה

יצוין כי משרד הביטחון דורש ממשרד האוצר להעביר לידיו באופן מידי מיליארד שקלים, כמו גם לקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני על שאר התוספת התקציבית שנחוצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שר האוצר יאיר לפיד, שפועל לאשר את הקיצוץ בביטחון, זכה היום לגיבוי מפתיע מקודמו בתפקיד, השר לעניינים לאסטרטגיים יובל שטייניץ – במאבקו נגד משרד הביטחון. "לפיד הוא לא החבר הכי טוב שלי, אבל בנושא הזה של תקציב הביטחון, ההתנהלות של משרד הביטחון מזכירה לי נשכחות", אמר שטייניץ ליואב לימור בראיון לתכנית "ראש בראש" שתשודר היום. "הטריקים האלה של 'התקציב נגמר', 'ישראל בסכנה' או 'אין תקציב לאימונים', אחרי שדחסו אימונים של שנה שלמה בחצי שנה, או העבירו מתקציב האימונים לתקציב אחר - הגיע הזמן לשים להם סוף".

הוא המשיך ותקף את מערכת הביטחון וטען כי במהלך כהונתו פעל להגביר את השקיפות התקציבית של הצבא והזרועות השונות. "עם כל ההערכה העצומה שיש לי למערכת הביטחון – לצה"ל, לשב"כ, למוסד, שבלעדיהם אנחנו לא פה, יש בישראל איזו שהיא ברנז'ה ביטחונית – שמורכבת מבכירים במערכת הביטחון ומיוצאי המערכת הביטחון, שחושבים שמגיע להם הכל. ראינו את פרשת הרפז, שזה היה ביטוי קיצוני למה שהמערכת מרשה לעצמה", סיכם.

ויעלון? הוא נשאר נחוש בעמדתו להגן על המימון שדרוש למערכת הביטחון. בכנס מכון פישר אמר כי ישראל חייבת לשמור על עוצמה צבאית מרתיעה. "היכולת שלנו לנהל חיים פורחים נשענת היום על עוצמה צבאית, על הרתעה. חשוב לציין כי מאז מבצע 'עמוד ענן' חמאס לא העז לפעול בצורה כזו או אחרת נגדנו. הוא זוכר את המחיר שהוא שילם אז. מי שמאיים עלינו משלם מהר ומחיר כבד, כולל בסוריה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully