וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו כספי המענק של המילואימניקים?

29.4.2014 / 10:28

בימים הקרובים יחלק צה"ל את המענק השנתי לחיילי המילואים. חרף ירידה במספר הזכאים וצמצום האימונים, שהביאו ל"עודף", יחולק אותו סכום כמו אשתקד. "מעניין לאן הולך הכסף"

חיילי מילואים. GettyImages
במקום שהחלק היחסי ב"עוגת התקציב" יגדל, הוא נותר כשהיה. חיילי מילואים/GettyImages

בתחילת מאי יחלק צה"ל מענקים לחיילי המילואים בהתאמה לימים ששירתו במהלך השנה החולפת. אולם, על אף שצומצם מספר החיילים שהועסקו בשנה האחרונה ופחת מספר האימונים, לא יגדל הסכום שאותו יקבלו חיילי המילואים, והם עתידים לקבל את אותו סכום שקיבלו בשנה שעברה.

בשנתיים האחרונות היה סכום המענק הכללי 300 מיליון שקל ברוטו, מתוכם הפחיתה המדינה 25% מס אחיד לכלל מקבלי המענק. מבדיקת נתונים שהציג אגף כוח האדם בצה"ל בפני חיילי המילואים, התברר כי דירוג חלוקת המענקים נותר כשם שהיה בשנתיים האחרונות, חרף הקטנת היקף הפעילות. כלומר, במקום שהחלק היחסי של חיילי המילואים ב"עוגת התקציב" יגדל, הוא נותר כשהיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כיצד ייתכן שבהשוואה לשנתיים האחרונות, שבהן הפעילות הייתה גדולה יותר מזו שב-2013, מדרגות הזכאות נותרו בעינן?", תהה חייל מילואים. לדבריו, "היית מצפה שיורידו את סף הזכאות לפחות ימים לכל מדרגה קיימת, או שיהיו פחות מדרגות - כך כל זכאי היה מקבל יותר כסף. מעניין לאן הלך שאר הכסף".

בשנה שעברה פרצה סערה בעקבות הכוונה לקצץ במענק השנתי לחיילי המילואים שהשתתפו במבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. בעקבות ביקורת שמתחו חיילי המילואים על הדרג המדיני, הצטרפו כמה שרים וחברי כנסת למאבקם של חיילי המילואים. שר הכלכלה נפתלי בנט הבטיח כי התקציב לא ייפגע, וח"כ איציק שמולי (העבודה) אמר שיש "להכיר ולהוקיר" את חיילי המילואים לפני שמדברים על שוויון בנטל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מענק המילואים ישולם למשרתי המילואים בהתאם למדרגות הזכאות הקבועות בצה"ל, באופן מלא וללא כל פגיעה במשרתי המילואים".

עוד ידיעות על חיילי המילואים
יום האישה: הצצה לחייהן של מילואימניקיות קרביות
מילואים בעידן הקיצוצים: התכנית שתעשה מהפכה
דירוג השירות במילואים: המרכז מוביל על הפריפריה

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully