וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיילת לקתה במחלת נפש בגלל מראות השואה"

28.4.2014 / 10:24

צעירה תבעה שיכירו בה כנכת צה"ל בשל תנאי השירות, אלא שמשרד הביטחון הפתיע וטען כי היא התערערה נפשית, בין היתר בגלל ביקור בבית אנה פרנק. פרקליטיה: "זה נימוק מביך"

צעירה תושבת המרכז תבעה את צה"ל בטענה שמחלת הנפש שהתפרצה אצלה היא תוצאה של השירות הצבאי. אף שדרשה שיכירו בה כנכת צה"ל, אמרו נציגי משרד הביטחון כי המצב הנפשי שלה הוא תוצאה של הביקור שערכה בהיותה ילדה קטנה בבית אנה פרנק, אשר הותיר בה צלקת קשה.

הצעירה התגייסה לצה"ל בשנת 2010 כשהיא, לפי עדותה, בריאה בנפשה ובגופה, והיא שובצה בתור תצפיתנית בחיל האיסוף הקרבי. בכתב התביעה שהגישה נגד משרד הביטחון, נטען כי ימים ספורים אחרי שהתחילה בטירונות, היא "חשה מצוקה קשה שהתבטאה בבלבול קשה ובחוסר התמצאות". היא אושפזה בבית החולים וקיבלה טיפול פסיכיאטרי ופסיכולוגי, ובשל מצבה הקשה אף שוחררה מצה"ל לאלתר.

עוד בוואלה! חדשות
קרי בשיחה סגורה: ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד
הערכה: הפרקליטות תבקש יותר מ-4 שנות מאסר לאולמרט
בערב יום השואה: ראש העיר לוד התעמת עם ערבים שירו זיקוקים

בתצהיר שהגישה למשרד הביטחון טענה כי הסיבה לפרוץ המחלה נעוצה בתנאי השירות הקשים שכללו חוסר שינה, התמודדות עם חום כבד, התעמרות מצד המפקדים ואי מתן טיפול רפואי בזמן. במשרד הביטחון דחו את הבקשה, בטענה שאין קשר בין השירות הצבאי למחלה.

בית המשפט יכריע בסוגיה הרגישה

עו"ד אלי סבן ומורן שוחט, שייצגו את התובעת, נדהמו לגלות כי במשרד הביטחון סברו שתכנים מהשואה אותם ספגה החיילת בצעירותה, הם אלה שהביאו לפרוץ המחלה. את הטענה ביססו במשרד הביטחון על הבדיקה שעברה החיילת על ידי מומחה מטעמם. בפניו היא הזכירה, בין היתר, כי מבני המטווחים "מזכיר לה את המגורים בשואה". עוד נטען בחוות הדעת מטעם משרד הביטחון, כי הביקור שערכה החיילת בבית אנה פרנק באמסטרדם בהיותה בת 4 הותיר בה רושם אדיר וצוין שם כי היא אף סיפרה על כך לפסיכיאטר הצבאי ולמפקדת שלה.

החיילת הגישה ערעור לבית משפט השלום בראשון לציון באמצעות עורכי דינה ובמסגרתו הציגה חוות דעת מטעם אלוף-משנה (מיל') פרופ' חיים קנובלר, לשעבר ראש מערך בריאות הנפש בצה"ל, שבדק אותה וציין כי מצבה הנוכחי, המצריך טיפול תרופתי, אכן נובע משירותה בצה"ל. "מחלתה", ציין, "נבעה בשל מספר גורמי דחק מובהקים. מה שהיה אמור להסתיים כאירוע פסיכוטי קצר מועד, לא טופל". לעניין הביקור בבית אנה פרנק, ציין פרופ' קנובלר, כי הצעירה כלל לא נכנסה למקום בעת ביקור המשפחה שם, והוא הביע תמיהה על חוות הדעת מטעם משרד הביטחון שקבעה כי זאת הסיבה למצבה הרפואי.

בקרוב יכריע בית המשפט בסוגיה הרגישה. "עמדת משרד הביטחון מוטעית ואם לא די בכך, הם מנמקים את מצבה של החיילת באופן לא ראוי ומביך", ציין עו"ד סבן. "אני סבור שבית המשפט יקבל את הערעור והחיילת תזכה למזור למצבה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully