וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח צה"ל חצה את גבול לבנון ועצר 2 אזרחים

17.4.2014 / 14:01

רשת אל-מנאר המזוהה עם חיזבאללה דיווחה כי צה"ל נכנס לעומק 100 מטרים בשטח לבנון, עצר חמישה רועי צאן - שלוש נשים ושני גברים, ושחרר את הנשים. הם נעצרו ליד חוות שבעא

"יום הנכסה": כוננות גבוהה לאורך גבולות. יובל בן אבו, שי מכלוף
גבול הצפון/שי מכלוף, יובל בן אבו

חיילי צה"ל חצו היום (חמישי) את גדר הגבול בין ישראל ללבנון, סמוך לחוות שבעא, עצרו שני רועי צאן והעבירו אותם לחקירת כוחות הביטחון. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי חמישה אזרחים לבנונים – שלוש נשים ושני גברים נעצרו על ידי החיילים. הנשים שוחררו זמן קצר לאחר מכן. רשת "אל-מנאר" המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה דיווחה כי צה"ל חצה את "הקו הכחול" ונכנס לעומק 100 מטרים בשטח לבנון.

עוד בוואלה! חדשות:
סקר: איחוד בין ליברמן לכחלון יביס את הליכוד
סדום והמורה: שלחה לתלמידיה סרטון סקס של עצמה
הותר לפרסום: עיתונאי ופעיל זכויות ביקר בלבנון, ונעצר כששב ארצה

אנטואנט נידאיי, דוברת כוח האו"ם המוצב בגבול ישראל-לבנון (יוניפי"ל), מסרה כי צבא לבנון עדכן את מפקדי הכוח בנוגע למעצר האזרחים הלבנונים וכי "הם פועלים לשחרור העצורים".

שיחים הגדלים ליד גדר גבול ישראל-לבנון. אפריל 2014. אדריאן הרבשטיין
גבול הצפון/אדריאן הרבשטיין

ממידע שהגיע לידי וואלה! חדשות עולה כי בכירים בפיקוד צפון התריעו על כך שצמחייה עבותה שגדלה סמוך לגדר הגבול בצפון מערימה קשיים על גששי פיקוד צפון והמפקדים בשטח לזהות התקרבות אל גדר המערכת והנחת מטעני חבלה. אחד המוקדים הקריטיים שסובלים מצמחייה עבותה זו אוגדה 91 בפיקודו של תא"ל מוני כץ.

לפני כשלושה שבועות נהרגו שני בני אדם מאש צה"ל סמוך לגבול ישראל-סוריה, מדרום לאזור שמול העיר קונייטרה. תצפיות של צה"ל זיהו שלושה בני אדם שנעו באופן מחשיד ליד הגדר מצדו הסורי של הגבול ברמה. לאחר שהתברר שהשלושה מחבלים בתשתית המבצעית ובאמצעים המיוחדים שעל הגדר ומנסים לחדור לשטח ישראל - הוחלט להזניק למקום כוח צה"ל שיסכל את הניסיון.

כשבוע לפני כן נפצעו ארבעה חיילי צנחנים, אחד מהם באורח קשה מאוד, לאחר שג'יפ סיור שבו נסעו עלה על מטען חבלה מצפון ליישוב מג'דל שמס ברמת הגולן, סמוך לגבול עם סוריה. שני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני, וסגן-מפקד גדוד נפצע קל. בתגובה לתקרית, תקף צה"ל מוצב של צבא סוריה באזור קוניטרה. האירוע הזה התרחש ימים אחדים לאחר שמטען חבלה הופעל לעבר כוח צה"ל שנע על הגבול עם לבנון באזור הר דב. שלושה חיילים נפצעו אז באורח קל, ככל הנראה מהדף.

היום הותר לפרסום כי עיתונאי ערבי-ישראלי עצור זה חמישה ימים בישראל בחשד שיצר מגע עם סוכן זר וביקר במדינת אויב. מג'ד כיאל בן ה-25 מחיפה, הוא עורך של אתר האינטרנט של ארגון עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, ובמקביל כותב לעיתון הלבנוני "א-ספיר" המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה. לפני כמה ימים הוא נעצר במעבר הגבול בין ישראל לירדן, בחשד שכמה ימים קודם לכן עבר מירדן לשטח לבנון – שם השתתף בכנס של העיתון "א-ספיר" לציון 40 שנים להיווסדו.

עדכון ראשון: 13:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully