וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' על הפיגוע בליל הסדר: "אבידה גדולה"

15.4.2014 / 12:58

השר לביטחון הפנים ביקר את אלמנתו של איש כוחות הביטחון שנהרג בפיגוע הירי אמש. "אני מניח שכוחות הביטחון ישימו את ידם על הרוצחים", אמר. בן ה-9 שנפצע שוחרר לביתו

צילום: עומר מירון, ירח ראפ - סוכנות תצפית, עריכה: יותם בן-דוד

בעוד שהחיפושים אחר החשודים נמשכים, ביקר הבוקר (שלישי) השר לביטחון הפנים, יצחק אהרנוביץ' בבית החולים שערי צדק את אלמנתו של איש כוחות הביטחון שנהרג אמש בפיגוע הירי בחברון. "היא אישה חזקה מאוד", סיפר אהרונוביץ', "הכרתי את בעלה, עבדנו בצורה צמודה. הוא היה איש ערכי ומקצועי מאוד, אבידה גדולה למשפחה וכמובן לכוחות הביטחון". האישה עדיין מאושפזת בבית החולים במצב יציב. הפצוע הנוסף, ילד בן תשע ששהה ברכב אחר, טופל במהלך הלילה, קליע הוצא מגופו והוא שוחרר לביתו להמשך החג, אך ישוב לביקורת בשעות הערב.

פיגוע ירי באזור תרקומיא, אפריל 2014. הצלה יו"ש, ספק 500
"אנחנו צריכים לזכור תמיד עם מי יש לנו עסק". זירת הפיגוע, אמש/ספק 500, הצלה יו"ש

אשת ההרוג גוללה בפני אהרונוביץ' את אירועי אמש: "היא סיפרה לי שהם היו בדרכם לקריית ארבע למשפחה, לעשות את ליל הסדר", סיפר השר. "מולם עמד מחבל, אולי יותר, שפתחו באש. היא נפצעה מכמה כדורים ובעלה כנראה נהרג במקום. הילדים ישבו מאחור ברכב". אהרונוביץ' הגדיר את האירוע קשה והוסיף כי נעשים מאמצים ללכוד את המחבלים הרוצחים. "אני מניח שכוחות הביטחון ישימו את ידם על הרוצחים. אנחנו צריכים לזכור תמיד עם מי יש לנו עסק, עם אותם רוצחים, אותם אנשים שפלים, ונמצה איתם את הדין".

עוד בנושא
סריקות נרחבות אחר החשודים בפיגוע הירי בחברון
מערכת הביטחון לא מצליחה לעצור את ה”מפגע הבודד”
בערב החג: הרוג ושני פצועים בפיגוע ירי באזור חברון

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הרוג ושני פצועים בפיגוע ירי ליד מחסום תרקומיא. עומר מירון
הסריקות אחר החשודים נמשכות. זירת הפיגוע, אמש/עומר מירון

לדברי אהרונוביץ', הייתה אמש דריכות גבוהה גם ביהודה ושומרון אך לא הייתה התרעה ספציפית על האזור. "אנחנו מכירים את המחבלים, את הרוצחים האלה, הם לא צריכים התרעות. הם לא צריכים סיבות. הם מגיעים ומבצעים ירי. אני לא יודע אם אותם אנשים שביצעו את הירי שייכים לארגון או שמדובר באירוע ספונטני של אדם בודד".

הירי בוצע אמש סמוך לשעה 18:00 לעבר שלושה רכבים, שנסעו מכיוון מחסום תרקומיא לכיוון חברון על כביש 35, כ-500 מטרים לפני הפילבוקס הצבאי במקום. לאחר הירי, קצין המשטרה שנפצע אנושות המשיך בנסיעה ונעצר מתחת לפילבוקס. גם כוחות צה"ל באזור שמעו את הירי, אך התמונה התבהרה רק לאחר שהרכב נעצר.

מכוניתו של הקצין ורעייתו ספגה את רוב הפגיעות. ברכב השני נפגע, כאמור, ילד כבן תשע, והוא נותח על מנת להוציא את הקליע שחדר לכתפו. במהלך השנה האחרונה לא נרשמו אירועים חריגים בכביש 35, מלבד אירועי זריקות אבנים בודדים, אף על פי שהכפרים במרחב חברון הם בעלי זיקה לתנועת חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully