וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח על מדים: כיצד יחגגו חיילי צה"ל את ליל הסדר?

14.4.2014 / 13:07

החיילים שיאלצו לבלות את החג בבסיסי צה"ל יצרכו 75 טונות של מצות, בשרים במשקל 45 טונות ודגים במשקל 6.5 טונות. הרמטכ"ל גנץ יקיים את הסדר עם לוחמי שריון בגוש עציון משנה משנה משנה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה משנהה מש

חיילי חטיבה 7 שמקיימים את ליל הסדר עם הרמטכ"ל, אפריל 2014. דובר צה"ל
חיילי חטיבה 7 של חיל השריון שיחגגו את ליל הסדר עם הרמטכ"ל/דובר צה"ל

אלפי חיילים ומפקדים בצה"ל יחגגו היום (שני) את חג הפסח בעשרות בסיסים ומוצבים, וההכנות בשיאן. כמדי שנה, יקיים הרמטכ"ל בני גנץ את ליל הסדר יחד עם חיילי צה"ל - הפעם עם חיילי חטיבת עציון בגוש עציון, הנמצאים בפעילות תעסוקתית לאבטחת תושבי האזור. מדובר צה"ל נמסר כי לכבוד ליל הסדר הוכן תפריט ברוח החג הכולל את כל המצרכים לקיום הפסח כהלכתו.

אז באילו כמויות מדובר? לקראת החג רכש צה"ל 75 טונות מצות, 45 טונות של בשרים, 7.2 טונות קמח מצות, 6.5 טונות של דג נסיכת הנילוס, 3.2 טונות של אבקה להכנת כופתאות, 2.3 טונות קמח תפוחי אדמה, 2.8 טונות פטריות ו-2.5 טונות של ארטישוק. עוד נרכשו 13,000 בקבוקי מיץ ענבים ו-9,000 בקבוקי שתייה מוגזת. לקינוח, יספק הצבא כ-7.5 טונות של ן עוגות שיש ועוגות שוקולד כשרות לפסח, עוגיות קוקוס ועוגיות ממולאות.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
חיילים חרדים לא קיבלו משכורת: "אין כסף לפסח"
שוחרר מהכלא סרבן גיוס חרדי; "הבטיח להתגייס"
האצבע שתקע אלוף פיקוד מרכז בעיני המתנחלים

הרמטכ"ל חוגג פסח עם החיילים. דובר צה"ל
"בזכות הפעילות שלנו אזרחים יחגגו בשקט"/דובר צה"ל

סגן משנה איתי קינן מגדוד 75 של שריון, התרגש לשמוע על האורח שישהה לצדו בחג. "זה היה מפתיע לשמוע שהרמטכ"ל יחגוג איתנו את הסדר, זה כבוד גדול", אמר. לדבריו, יש גם צדדים חיוביים בלחגוג את החג עם מדים. "אפשר להסתכל על זה כמשהו מאוד מבאס, אבל מצד שני אין תחושה יותר טובה מזה שהמשפחה שלי וכל העם ישראל חוגגים את הסדר בשקט בזכות הפעילות שלנו. ברור שהיה נחמד להיות בבית, אבל אני יותר משמח שהפעילות שלי מאפשרת לאחרים לחגוג בשקט ובביטחון את החג ברחבי הארץ".

סמל ראשון סתיו שושן, המשרת אף הוא בגדוד 75, מתאר תחושה דומה. "זו הפעם השנייה שאני חוגג סדר בצבא, וברור שרוצים להיות בבית, אבל זה מרגיש טוב שבזכות הפעילות שלנו אזרחים יכולים לחגוג בשקט את החג. מתגעגעים לראות את המשפחה", אמר. על ביקורו של הרמטכ"ל אמר שושן כי "זה סוג של פיצוי על כך שאנחנו לא חוגגים עם המשפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully