וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההתפרעויות האלימות: תחנת משטרה תוקם ביצהר

פרסום ראשון: לאחר אירועי היומיים האחרונים, שבמהלכם נפצעו 6 שוטרי מג"ב והושחת ציוד צבאי בהתנחלות, הוחלט במערכת הביטחון על הקמת תחנת משטרה שתאכוף את הסדר ביצהר

צילום: דניאל בוק, דובר יצהר, סוכנות תצפית, דו"צ; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

פרסום ראשון: בעקבות האירועים האלימים האחרונים ביצהר, החליטו גורמים במערכת הביטחון על הקמת תחנת משטרה בלב התנחלות, במטרה לאכוף את החוק והסדר ביישוב שבו הותקפו לפנות בוקר (שלישי) שישה שוטרי מג"ב וציוד צבאי הושחת. בתחילת השבוע נוקבו ביצהר צמיגיו של מח"ט שומרון, יואב ירום.

הצדדים החליטו על עבודת מטה בראשות קצינים בכירים מפיקוד מרכז, שיבחנו את היקף וסוג הכוחות שיהיו בתחנה, וכן את המשימות והמיקום המיועדים לתחנה. גורם ביטחוני הסביר כי בהתאם להחלטה, אמור אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, לחתום על צו שמאפשר את הקמת התחנה.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון ומפקד חטיבת בנימין, אלוף- משנה יוסי פינטו, ביקרו בפסגות, אוקטובר 2013. דובר צה"ל
יחתום על הצו שיאפשר הקמת התחנה. אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון/דובר צה"ל

במחוז ש"י של המשטרה פועלות כיום תחנות משטרה באריאל, שער בנימין, מעלה אדומים ובחברון. כמו כן, קיימות נקודות משטרה בקדום, מעלה אפרים, מודיעין עילית ובגוש עציון.

גורם ביטחוני אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי החלטת צה"ל והמשטרה להקים תחנה ביצהר, תפחית משמעותית את נוכחות פעילי הימין הקיצוני שאינם מתגוררים ביישוב. "מה שקרה ביצהר ביומיים האחרונים אמור להדליק נורה אדומה לא רק במערכת הביטחון, אלא בהתיישבות כולה", אמר גורם באוגדת יו"ש.

במהלך תחקור אירועי הלילה ביצהר, התברר כי בעקבות ההתפרעות האלימה מצדם של פעילי הימין במוצב, החליטו חיילי המילואים מגדוד רגב לעזוב את המקום ולא להתמודד עם האלימות. החיילים נשאלו בתחקיר הראשוני מדוע לא התנגדו והפעילו כוח סביר, השיבו "לא קיבלנו הכשרה לכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
תחנת משטרה תאכוף את הסדר בהתנחלויות. יצהר, הבוקר/יותם רונן
  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully