וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו שומרים עליהם והם דוקרים אותנו בגב"

8.4.2014 / 0:43

חיילי המילואים ביצהר זועמים: "זו יריקה בפרצוף". גורם באוגדת איו"ש אמר כי הפגיעה בכלי רכב ביישוב אינה נקמה אישית במח"ט שומרון, שרכבו נוקב השבוע. "חלק ממגמה מדאיגה"

רכב צבאי הושחת ביצהר, אפריל 2014. גדליה - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
כלי הרכב שצמיגיו נוקבו, אמש ביצהר/מערכת וואלה! NEWS, גדליה - סוכנות תצפית

גורמים צבאיים התייחסו אמש (שני) להשחתה השנייה ביומיים האחרונים של כלי רכב צבאי ביצהר, לאחר שאלמונים ניקבו צמיגים של כלי רכב צבאי של חיילי מילואים שהיו בסיור שגרתי בהתנחלות שבשומרון. לדברי גורם צבאי באוגדת איו"ש, האירוע הערב מראה כי מדובר במגמה מדאיגה, ו"לא בחשבון אישי" מול מח"ט שומרון, אלוף-משנה יואב רום, שצמיגי רכבו הצבאי נוקבו שלשום, בפעם השנייה תוך שלושה חודשים. הוא הוסיף כי חמור מאוד שחיילי מילואים, שעוזבים את משפחותיהם ואת עבודתם לשלושה שבועות כדי להגן על התושבים במקום, זוכים ליחס כזה.

האירוע התקבל בכעס רב בגדוד המילואים שאנשיו מחו בחריפות בפני קציני החטיבה. "עזבנו משפחות, עבודה ולימודים ובמקום לקבל תודה אנחנו מקבלים יריקה בפרצוף", אמר אחד מחיילי המילואים והוסיף: "זה לא מכוון נגד מפקד החטיבה כמו שכולם חשבו. זה מכוון נגד כל צה"ל. אנשים כאלה צריכים להיות מאחורי סורג ובריח". חייל מילואים נוסף אמר בשיחה סגורה כי "אנחנו שומרים עליהם והם דוקרים אותנו בגב. זה לא היה מקרה רפלקסיבי. ההערכה שלנו היא שזה לא היה באקראי. זה נראה כמו מארב מתוכנן".

עוד בוואלה! חדשות
"הפלסטינים ימשיכו במו"מ חודשיים כדי לקבוע גבולות"
המשטרה: החשודים בסרסור בנערות "פעלו בשיטתיות"
ליברמן: "ייתכן שיהיה ראש ממשלה דובר רוסית"

רכבו של מח"ט שומרון יואב ירום שהגיע לביקור ביצהר. אפריל 2014. דובר צה"ל
הג'יפ של מח"ט שומרון עם צמיגיו המנוקבים/דובר צה"ל

אמש נעצר נער בן 16 וחצי הלומד בישיבה "דורשי ייחודך" ביצהר בחשד לניקוב הצמיגים של רכבו של אל"מ ירום. המפלג לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י עצר את הנער ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, שם הוא מתגורר. הערב שחרר בית משפט השלום בבירה את הנער למעצר בית בן חמישה ימים.

אביו של הנער אמר לאחר הדיון בבית המשפט: "אנחנו לא מתייחסים לכך בחיוב. המעשה שנעשה - זו לא דרכנו". האב מתח ביקורת על התנהלות המשטרה ואמר: "המשטרה עוצרת אדם סתם וללא ראיות, אין לי מושג על סמך מה הם עצרו אותו. אפילו השופט ציין כי מדובר בראיות חלשות, ולכן הוא שחרר אותו. אבל בכל מקרה לפעול בצורה כזו, להוציא באמצע הלילה נער צעיר מהמיטה, זו התנהגות לא הולמת ורק מרחיקה את הנערים ממוסדות המדינה".

(עדכון ראשון: 23:43)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully