וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צה"ל הרג מבריחים ממצרים לעזה ששטו בסירות

26.3.2014 / 6:54

חיל הים זיהה הלילה שתי סירות מנוע מהירות שהפרו את המצור הימי על רצועת עזה. מקורות לא רשמיים מסרו כי המבריחים שהשיטו את הסירות נפגעו מהירי ונהרגו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כוח של חיל הים זיהה הלילה (רביעי) שתי סירות מנוע מהירות שנעו משטח מצרים לשטח של רצועת עזה. החיילים פתחו באש לעבר הסירות, כיוון שתנועתן מנוגדת להגבלות המצור שצה"ל הטיל על רצועת עזה. ממקורות לא רשמיים עולה כי החיילים פגעו בכלי השיט והוציאו אותם מכלל שימוש. ככל הנראה מפעילי הסירות, שעסקו בהברחה – נהרגו. בחודש האחרון אירעו כמה הברחות מהצד המצרי לשטח רצועת עזה אשר חיל הים זיהה, אך כלי השיט הצליחו לחמוק בחסות ירי מהחוף. מדובר צה"ל נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

עוד בוואלה! חדשות:
"כל העולם יתלהב": כשבגין אישר את הסכם השלום עם מצרים
זקן תהיה עדת מדינה? חודשו המגעים עם הפרקליטות
דיווח: המחבל מבוסטון לא זוהה בשל טעות באיות שמו

דובר צה"ל אישר את הפרטים והוסיף כי כוח של חיל הים זיהה את מעבר כלי השיט בעת שיצאו תחילה מרצועת עזה לכיוון מצרים, אך סיכל את ההברחה בעת חזרתם. עוד נמסר מדובר צה"ל כי במהלך מעבר כלי השיט לשטח הפלסטיני פתח כוח חיל הים באש לעברם וזיהה פגיעה ואף נראו פיצוצי משנה בסירות. על פי ההערכה של גורמי צבא, כלי השיט נשאו תחמושת וחומרי נפץ שהתפוצצו כתוצאה מהירי וכפי הנראה היו אלה שגרמו למותם של המבריחים.

גורם צבאי מאוגדת עזה סיפר כי בחודשים האחרונים, ככל שגובר הלחץ המצרי בציר פילדלפי בסגירת מנהרות, כך גובר הלחץ בציר הימי להבריח אמצעי לחימה ותחמושת מהשטח המצרי לפלסטיני תוך שימוש בכלי שיט מהירים סמוך לקו החוף. הקצין הדגיש כי במהלך הלילה נפתחה אש מהחוף בעזה לכיוון כוח חיל הים כדי להקשות עליו את סיכול ההברחה. מדובר צה"ל נמסר שלא נגרם נזק או נפגעים לכוחות חיל הים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אש נפתחה לעבר כח חיל הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי דיווחים פלסטינים, חיל הים הישראלי ירה לעבר סירות דייגים וכתוצאה מכך נפגעו שני בני אדם. עדי ראייה מהרצועה דיווחו כי הסירות ירו פגזים וקליעים מעל סירות הדייגים ומעל בתי התושבים ברפיח – דבר שגרם להפסקת זרם החשמל באזור.

אתמול בשעות הערב חשף כוח צה"ל במהלך פעילות מבצעית שגרתית שני מטעני חבלה, שהונחו סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. המטענים נוטרלו באופן מבוקר. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בסוף השבוע פורסם כי צה"ל חשף מנהרת טרור שנחפרה מדרום רצועת עזה לכיוון ישראל. בתגובה, כינסו גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מסיבת עיתונאים במהלכה הכחישו את הודעת צה"ל. "לא היה כל הישג צבאי או מודיעיני של האויב", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully