וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד הדרום: חמאס רוצה ברגיעה, לא יורה רקטות

אלוף סמי תורג'מן אמר בשיחה בפורום סגור בקיבוץ גבים כי מאז שנפלה בשטח ישראל רקטה בניסוי של חמאס הוא הוזהר ולא שב לסורו. על חשיפת המנהרה: "עבדו בה עד הימים האחרונים"

צילום: בני ואינר, עריכה: מיכאל ברגמן

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן הגיע בצהריים (שישי) לשיחה בפורום סגור בקיבוץ גבים שבמועצה האזורית שער הנגב ושוחח עם התושבים על ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום ועל חשיפת מנהרת הטרור של חמאס אתמול. "חמאס לא ירה שום רקטה כבר כמה חודשים. הוא עשה ניסוי טילים עם רקטה אחת שברחה לו ונפלה בשטח ישראל, מאז הזהרנו אותו והוא לא מבצע ניסויים נוספים", אמר אלוף תורג'מן. "חמאס כארגון לא יורה - זה הג'יהאד וארגונים אחרים. חמאס רוצה רגיעה".

עם זאת, בתדרוך לעיתונאים שקיים האלוף לאחר השיחה עם התושבים הדגיש תורג'מן כי מנהרת הטרור של חמאס שנחשפה אתמול אינה מנהרה ישנה וכי צה"ל עוקב אחריה כבר זמן מה. זאת בתגובה לטענת חמאס. "במנהרה עבדו עד הימים האחרונים", אמר. הוא הוסיף כי צה"ל יודע שישנן מנהרות טרור נוספות באזור. "אנחנו עושים כל מאמץ לאתר את המנהרות, נמשיך בהתמדה ובנחישות עד שנחשוף את כולן", ציין האלוף. "חמאס משקיע מאמצים במנהרות של חושך ותופת במקום להשקיע במקומות אחרים. הוא משקיע בבניית הכוח שלהם, דברים אלו לא נעלמים מאתנו ואנחנו נטפל גם בזה. אנחנו פועלים לפי האינטרסים שלנו".

המנהרה שחושפת את תרחיש האימים בצה"ל

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן בתדרוך לעיתונאים בעקבות חשיפת מנהרה ברצועת עזה, 21 במרץ 2014. דייב בוימוביץ'
"עושים כל מאמץ לאתר את המנהרות". אלוף תורג'מן/דייב בוימוביץ'

כמו כן, ציין אלוף פיקוד הדרום כי צה"ל וחמאס מתקשרים דרך המצרים. "אנחנו צריכים כתובת אחראית ואפקטיבית, הרשות והפתח כלל לא רלוונטיים ברצועה. מבחינתנו חמאס הוא הכתובת לכל אירוע גם שאנחנו יודעים שהג'יהאד האיסלאמי הוא שירה".

"בחודשים הקרובים נצליח לבטל חלק מהאיומים ליישובים, לא נרפה ולא נפסיק, אנחנו משקיעים מאות מיליוני שקלים כדי לטפל בזה", אמר האלוף בשיחה עם התושבים, בהקשר לסוגיית המנהרות. "אנחנו רוצים להבהיר לאויב שאם הוא יעשה שימוש במנהרה זה יעלה לו ביוקר רב. בכל יום חופרים, קודחים ומכניסים פלטות. אני ממליץ בחום לקחת את ההודעה של החמאס ולשים עלייה איקס גדול. זה שקר, ההוכחה נמצאת אצלי בג'יפ. בתוך המנהרה יש פחית שיוצרה בספטמבר 2013, יש כלי עבודה ועקבות של נעליים משבוע שעבר".

אתמול פורסם כי צה"ל חשף מנהרת טרור שנחפרה מדרום רצועת עזה לכיוון ישראל. בתגובה, כינסו אמש גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מסיבת עיתונאים שבה הכחישו את הודעת צה"ל. "לא היה כל הישג צבאי או מודיעיני של האויב", אמר אבו עוביידה, דובר עז א-דין אל-קסאם בשידור של ערוץ אל-אקצא, תחנת הטלוויזיה של חמאס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מנהרת טרור שנחשפה על ידי צה"ל, מרץ 2014. דובר צה"ל
חמאס משקיע מאמצים במנהרות של חושך ותופת במקום להשקיע במקומות אחרים. המנהרה שנחשפה סמוך לגדר המערכת/דובר צה"ל

"האויב הציוני טען הערב שחשף מנהרה חדשה של ההתנגדות, וזאת כחלק מההיסטריה שממנה הוא סובל. אבל המנהרה הזו אינה חדשה, היא מנהרה ישנה שישראל חשפה לפני חודשיים ולוחמי הג'יהאד עבדו כדי לשקם אותה", ציין. לטענתו, המנהרה שישראל חשבה שהיא חדשה, קרסה בעקבות הגשמים של השבוע שעבר.

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully