וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה פריקת המכולות מספינת הנשק באילת

9.3.2014 / 8:58

150 מכולות הנשק נפרקו מהספינה KLOS-C שנתפסה על ידי לוחמי חיל הים והועברו לאזור מבודד לצורך בדיקתן. בהתאם למזג האוויר, הספינה עשויה לעזוב את נמל אילת עוד היום

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

עובדי הנמל באילת השלימו הבוקר (ראשון) את פריקת 150 מכולות הנשק מהספינה KLOS-C, שעליה השתלטו לוחמי חיל הים ביום רביעי האחרון בעת שעשתה דרכה מאיראן לרצועת עזה. גורם בחיל הים מסר כי לאחר שהגיעו המכולות אל הרציף, הן הועברו באמצעות משאיות לאזור מבודד, ובו החלו אנשי חיל ההנדסה והיחידה לסילוק פצצות (יחס"פ) לבדוק את תכולתן בזו אחר זו, מחשש שאחת מהן ממולכדת.

הגורם הדגיש כי המשך הפעילות בנמל, שהוגדר שטח צבאי סגור, תלוי במזג האוויר בהמשך היום. לדבריו, כשתסתיים הבדיקה המכולות יועמסו בחזרה על הספינה, והיא עשויה לעזוב את נמל אילת עוד היום. במהלך תהליך הפריקה, צוות הספינה נותר על סיפונה, באבטחת חיילי חיל הים.

דרמה בלב ים - עוד כותרות:
הרמטכ"ל פגש את הלוחמים: "יהיו עוד משימות"
בדרך למבצע עושים קידוש: צפו בלוחמי חיל הים
נתניהו על ספינת הנשק: "ניאבק באיראן - וננצח אותה"

ספינות חיל הים מקדמות את פני ספינת הנשק בנמל אילת, 8 במרץ 2014. אילן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
הספינה שעגנה בנמל אילת/מערכת וואלה! NEWS, אילן הרוש

עובדי משרד הביטחון, בראשות הסמנכ"ל תת-אלוף (מיל') בצלאל טרייבר, ארגנו כבר אתמול את הנמל לבואם של משלחות, בכירי צה"ל ואנשים נוספים שיגיעו לצפות בתכולת הספינה ולהיפגש עם המפקדים והלוחמים שלקחו חלק פעיל במבצע. במסגרת ההיערכות, הוצבו מערכי אבטחה סביב הנמל על מנת לוודא שהמבצע יושלם ללא הפרעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נערכים להגעת הספינה KLOS C בנמל אילת, 8 במרץ 2014. אילן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
הנמל הוגדר כשטח צבאי סגור/מערכת וואלה! NEWS, אילן הרוש

בהמשך צפויים להתקיים תדרוכים לדרג המדיני, לדרגים הצבאיים, לכלי התקשורת, לנספחים זרים ולסגל דיפלומטי. גורם ביטחוני מסר כי הדרג המדיני "רואה חשיבות רבה בהצגת התכולה - הצגת הדרך שבה ניסו האיראנים להחדיר אמצעי לחימה, בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, לארגוני הטרור ברצועת עזה". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים תדרוך בנמל, שבו יעביר מסר לזירה הבינלאומית על "הצביעות של איראן", שמצד אחד מנהלת דיאלוג עם המערב להסכם קבע בעניין פרויקט הגרעין אך מצד שני מפעילה מאמצים גדולים ברחבי העולם כולו, ובמזרח התיכון בפרט, לתגבר את ארגוני הטרור באמצעי לחימה ולערער משטרים יציבים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully