וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי בהירות תקציבית מזיקה נוכח השינויים באזור"

4.3.2014 / 11:26

עידו נחושתן, שהיה מפקד חיל האוויר עד אמצע 2012, התריע כי חסר בצה"ל תכנון לטווח ארוך בשל בעיות תקציב, ורמז שהדבר עלול לפגוע באופציה הצבאית נגד הגרעין האיראני

המפקד היוצא של חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, בטיסתו האחרונה. מאי, 2012. דובר צה"ל
"איראן תמשוך זמן במשא ומתן". נחושתן במטוס F-16 בימיו במפקד חיל האוויר/דובר צה"ל

אחת הדמויות הבכירות בתכנון תקיפת מתקני הגרעין האיראניים טוען שבשל אי-בהירות תקציבית, לישראל חסר תכנון לטווח ארוך, מה שעלול להיות "רע ומזיק נוכח השינוי הדרמטי שאנחנו חווים באזור". אלוף במילואים עידו נחושתן, שהיה מפקד חיל האוויר עד חודש מאי 2012 התייחס הבוקר (שלישי) בכנס ניו-טק באיירפורט-סיטי לאיומים על ישראל והבהיר כי ישראל מסוגלת לתקוף באיראן, אולם התקפה כזו "לא תשמיד, אלא תעכב", את תכנית הגרעין האיראנית.

המאבק נגד איראן - כותרות אחרונות:
סבא"א גנזה דוח על תכנית הגרעין של איראן
"אובמה דורש מישראל להפסיק את החיסולים באיראן"
בכיר איראני: סעודיה היא האויבת הגדולה, לא ישראל

לדברי נחושתן, איראן ממשיכה לנסות להגיע ליכולת גרעינית, גם תחת כהונת הנשיא חסן רוחאני שהצליח להביא להקלה בסנקציות שהטיל המערב על הרפובליקה האיסלאמית כפי שהתבטא בהסכם הביניים שנחתם בחודש נובמבר האחרון. הלחץ הדיפלומטי הוא אפקטיבי, טען נחושתן, אולם הוא לבדו לא ימנע מאיראן להגיע לגרעין. "אני חושב שאיראן תמשוך זמן במשא ומתן, הם יודעים שהלחץ המסחרי יכריע והסנקציות 'יתעייפו'", הבהיר.

"בדיפלומטיה חייבים ארגז כלים - מקלות וגזרים", הסביר מפקד חיל האוויר לשעבר, "אי אפשר לעבוד עם דבר אחד, ראינו שמקל סנקציות יכול לדעוך". נחושתן רמז בדבריו שישראל חייבת לשמור על האופציה לתקוף לבדה על השולחן, משום שלדבריו העולם נע לכיוון הדיפלומטי.

נחושתן התייחס גם לכלל האיומים שלדבריו נובעים מהגרעין האיראני, התחזקות ארגונים בתוך מדינות והצטיידות של מדינות שכנות בנשק מתקדם. "זה תרחיש הייחוס שאליו צריך להתכונן. ישראל חייבת צבא חזק ומרתיע שגודלו הוא עניין תקציבי", טען נחושתן שרמז כי יש להמשיך לתקוף מדי פעם: "לא מספיק רק להחזיק בנשק מתקדם, צריך גם 'להראות', זה מרתיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully