וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדי הגיע להתגייס לצה"ל, הואשם בהשתמטות - ונעצר

2.2.2014 / 10:40

לאחר דחיית שירות ושהות בחו"ל בשליחות חב"ד, חזר הצעיר לארץ ורצה להתגייס. בצה"ל טענו שהוא משתמט ופתחו בהליך משפטי. הסנגוריה הצבאית: ההליך יפגע במוטיבציית חרדים לשרת

חרדים מגיעים להתגייס בבקו"ם יום אחרי פקיעת חול טל, בקו"ם, יולי 2012. יותם רונן
חרדים בלכת הגיוס בתל השומר/יותם רונן

הליך משפטי מתנהל בימים אלה נגד צעיר חרדי שהגיע ללשכת הגיוס כדי לשרת בצה"ל, הואשם בהשתמטות ונעצר. בעוד שהוא טוען שלא ידע שהוא מוגדר "משתמט" והוא החל לשרת מסלול לחרדים, בתביעה הצבאית מתעקשים להטיל עליו מאסר בפועל.

א', תלמיד ישיבה שקיבל דחיית שירות מצה"ל, טס בתום לימודיו לחו"ל בשליחות חב"ד. הוא לא ידע כי עם עזיבת הארץ הוא נחשב משתמט משירות צבאי, ועם חזרתו באוקטובר אשתקד הוא התייצב בלשכת גיוס כדי להתגייס, אף שהדבר עמד בניגוד לדעת רוב חבריו. בצה"ל החליטו להחמיר עם הצעיר - ועצרו אותו במקום.

במהלך מעצרו, ניסה החרדי להסביר לגורמי הצבא כי לא ידע שהוא משתמט מהצבא ולא קיבל על כך כל הודעה מהגורמים המוסמכים. הוא אף טען שנפצע בתאונת דרכים ולמרות זאת החליט להתגייס. באגף כוח האדם של צה"ל לא השתכנעו, הורו על המשך מעצרו, פתחו נגדו בהליך משפטי והגישו נגדו כתב אישום.

עוד על גיוס חרדים:
מ"פ חרדי: "רציתי לשרת כמו כולם שלא יגידו שאני שונה"
איום על חייל חרדי: "פשוט המדים או שנפנה אותך מהדירה"
הישג היסטורי: הנח"ל החרדי קטף את פרס הרמטכ"ל

חיילי צה"ל מתפללים ליד טנק. Eyal Warshavsky, AP
"החייל יכול לסמן דרך לצעירים רבים אחרים, אם תינתן לו הזדמנות"/AP, Eyal Warshavsky

הסנגוריה הצבאית גילתה כי לשכת הגיוס לא הודיעה לא' שעליו להתגייס, שכן ההודעה המודפסת בנושא שהייתה מיועדת לו נשלחה לכתובת שגויה. בהתערבות הסנגוריה הצבאית, הועבר האברך למעצר פתוח והחל טירונות במסלול חרדים באחד מבסיסי ההדרכה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. האברך נישא במסגרת המעצר הפתוח ואף ויצא לחופשות קצרות.

כעת מבקשת הסנגוריה הצבאית לבטל את ההליך המשפטי נגדו, לאחר שקיבלו חוות דעת חיוביות ממפקדיו ודיווחים על כך שהוא מפגין מוטיבציה גבוהה. הסנגוריה אף הציעה שאם ההליך נגדו יבוטל והוא ישתמט שוב משירות, יוטל עליו עונש כפול. "עד שמגיע בחור ישיבה, שמרבית חבריו מחב"ד לא מתגייסים לצה"ל, ומראה רצון לשירות, כולל חוות דעת חיובית ממפקדיו - מחליטים לאמלל אותו", אמר גורם המצוי בפרטי הפרשה. "הוא התחתן לאחרונה ובקושי הכיר את אשתו בגלל תנאי המעצר".

ביום חמישי אמור להתקיים דיון בעניינו בבית הדין הצבאי ביפו. התביעה הצבאית מתעקשת על עונש מאסר בפועל, ואילו הסנגוריה טוענת כי ההליך יפגע ביכולת שלו לדרבן אברכים נוספים לשירות צבאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דובר צה"ל: "נעצר לאחר השתמטות ארוכה"

מדובר צה"ל נמסר: "הנאשם נעצר לאחר השתמטות ארוכה של שנה ותשעה חודשים ולאחר שבית הדין הצבאי קבע שיש ראיות לכאורה לעניין זימונו. על פי החלטת בית הדין הצבאי לערעורים, הנאשם מצוי במעצר פתוח עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. לאור נסיבותיו האישיות, אושרו לנאשם כמה חופשות ממעצרו".

הסנגור הצבאי הראשי, אל"מ אשר הלפרין, אמר בתגובה: "מדובר במקרה ייחודי, של חייל חרדי המביע מוטיבציה גבוהה מאוד לשירות ומוכיח אותה בשירות בפועל. החייל יכול לסמן דרך לצעירים רבים אחרים, אם תינתן לו הזדמנות להמשיך ולשרת ביחידתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully