וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג אל-קאעדה תכנן פיגועים בבנייני האומה בירושלים

22.1.2014 / 14:06

הותר לפרסום כי השב"כ חשף לאחרונה תא טרור בישראל שהופעל על ידי איימן א-זוואהירי, למטרת ביצוע פיגועים, בין היתר בשגרירות ארה"ב בתל אביב ובאוטובוסים

מערכת וואלה!

שירות הביטחון הכללי פרסם הבוקר (רביעי) כי הצליח לחשוף לאחרונה תא טרור שהוסמך והוכוון על ידי מנהיג ארגון הטרור אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי, שהפעיל ערבים ישראלים במטרה שיבצעו פיגועים נגד כמה יעדים "איכותיים" בישראל. בין היעדים הללו שגרירות ארצות הברית בתל אביב, בנייני האומה בירושלים ואוטובוסים באזור.

תכניתו של א-זוואהירי, אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר של גורמי הביון האמריקניים, כללה החדרה של פעילי טרור בעלי דרכון רוסי לביצוע פיגוע "כפול" במרכז הכנסים בבנייני האומה באמצעות חגורות נפץ: לאחר הגעת גורמי ההצלה, תכנן א-זוואהירי שתופעל משאית תופת שתביא לנפגעים נוספים. א-זוואהירי תכנן גם פיגוע של מחבלים מתאבדים בשגרירות ארצות הברית, ופיגוע ירי נגד אוטובוס בקו מעלה אדומים-ירושלים.

איימן א-זוואהירי מונה רשמית למנהיג אל-קאעדה. רויטרס
א-זוואהירי/רויטרס

במסגרת החקירה שניהל השב"כ בחודשים האחרונים, נחשפה ההתארגנות של שני ערבים ממזרח ירושלים ופלסטיני מג'נין, ואלה נעצרו והועברו לחקירה. איאד אבו סארה, בן 23, תושב שכונת ראס חמיס בירושלים, נעצר לפני כחודש, ובמהלך חקירתו הוא סיפר כי גויס על ידי גורם בכיר בזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי ברצועת עזה, עריב אל-שאם, דרך האינטרנט. אבו סארה הסכים לבצע פיגוע "הקרבה", בין היתר נגד האוטובוס. לפי התכנון, אמור היה אבו סארה לירות לעבר גלגלי האוטובוס כדי לגרום להתהפכותו, ולאחר מכן לירות לעבר הנוסעים.

במהלך החקירה התברר עוד כי אבו סארה עבר "מבחן" שנמשך שלושה חודשים על ידי אותו גורם עזתי. עלה עוד שהחליט בסופו לקלוט חמישה מחבלים זרים נושאי דרכון רוסי מזויף, אשר יגיעו במסווה של תיירים, ויוביל אותם למוקדי פיגוע בבנייני האומה ושגרירות ארצות הברית בתל אביב. אבו סארה הסכים לצאת לאימון בסוריה דרך טורקיה, ונערך לרכוש כרטיסי טיסה. במקביל הוא קיבל מהגורם המפעיל קובץ ממוחשב ובו מדריך להכנת חומר נפץ, וכן החל להתעניין כיצד ניתן להשיג דשנים מתאימים.

אבו סארה סיפר כי שלושת המחבלים הזרים היו אמורים להתפוצץ בבנייני האומה, ואחד מהם היה אמור להפעיל משאית תופת ברגע שיגיעו ארגוני ההצלה למקום. עוד התברר במהלך החקירה כי הגורם המפעיל מעזה ציין בפניו כי מנהיג אל-קאעדה נתן את ברכתו והסמיך את חברי החוליה לפעולה. טענה זו מתיישבת עם הערכות אגף המודיעין של צה"ל על התגברות גורמי ג'יאהד עולמי סביב גבולות ישראל, והכוונות לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יחד עם אבו סארה נעצר גם רובין אבו נגמה, נשוי ואב לארבעה משכונת אבו טור בירושלים, והוא הודה בחקירה בתכנון פיגועים במתווים שונים, כולל חטיפת חייל מירושלים ופיגוע מטען נגד יהודים המתגוררים בבניין בשכונתו. נגמה הצהיר בחקירתו כי הייתה לו נגישות לאמצעי לחימה וכי הצליח ללמוד לייצר חומרי נפץ באמצעות מידע באינטרנט.

גורם בכיר בשב"כ אמר לפני הסרת צו איסור הפרסום: "רצועת עזה משמשת כבסיס טרור גם עבור אל-קאעדה בזמן שחמאס מתיר לבצע טרור, כל עוד אינו מופנה נגדה. במקביל, חמאס תומך בפעילות ארגוני הג'יהאד העולמי בסוריה ובסיני". הגורם הדגיש כי לא היה בין שלושת הפעילים כל קשר. אין זו הפעם הראשונה שבשב"כ מוצאים את נוכחות אל-קאעדה בשטחים: בסוף 2013 חוסלה חוליית ג'יהאד עולמי בכפר יאטה בדרום הר חברון, בדרכה לבצע פיגוע קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully