וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי באמת הסגיר את מיקומו של "המהנדס" לישראל?

14.1.2014 / 16:05

בראיון לעיתון חמאס טענה אלמנת רב-המחבלים יחיא עיאש, שחוסל ב-1996 עם טלפון נייד, כי הרשות הפלסטינית הסגירה את מיקומו למודיעין הישראלי. "אהבתי את אופיו השקט"

יחיא עיאש. AP
יחיא עיאש/AP

אום אל-ברא, אשתו של יחיא עיאש – מייסד הזרוע הצבאית של חמאס, האחראי על פיגועי ההתאבדות הקשים שאירעו בישראל בשנות ה-90, טוענת כי הרשות הפלסטינית היא זו שהסגירה את מיקומו של בעלה למודיעין הישראלי.

עיאש, שכונה "המהנדס", חוסל ב-5 בינואר 1996 באמצעות טלפון סלולרי ממולכד. בראיון לאתר חמאס טענה אלמנתו של עיאש כי בכל השנים שבהן בעלה היה מבוקש על ידי ישראל, הוא מעולם לא התחפש, וכי למנגנוני הביטחון הפלסטיניים היה תפקיד מרכזי בחשיפת מיקומו בעזה.

עוד בוואלה! חדשות:
הסכם קליטת מבקשי המקלט עם אוגנדה "נתקל בקשיים"
התלמידים ניצחו: המורים מפסיקים את העיצומים
אחותה של קרינה בריל נאבקת על התינוק שברחמה

"אהבתי את אופיו השקט. הוא היה שונה כל כך משאר הצעירים", סיפרה האלמנה על היכרותה עם "המהנדס" בימי האינתיפאדה הראשונה, בתקופה שבה נהג להתהלך ברחובות לרסס כתובות גרפיטי ברחובות כשהוא רעול פנים.

השאיר פתקים על מקום המפגש

אל-ברא סיפרה בראיון כי "המהנדס" נמנע מלנוע בשעות היום, מחשש שיחוסל על ידי כוחות הביטחון של ישראל. הוא נהג לנוע בין מקומות המסתור שלו בשעות הלילה, כשהוא לבוש חולצה ומכנסי ג'ינס שחורים בלבד. "בכל פעם שהוא ביקש לפגוש אותי", סיפרה האלמנה, "הוא היה משאיר לי פתקים שבהם כתב היכן ומתי ניפגש. נהגתי להיפגש איתו באחד המקומות הללו במכונית". אל-ברא הוסיפה כי עיאש נמלט מהגדה המערבית לשטחי רצועת עזה בתוך משאית ירקות. לאחר שנפגשה עם בעלה במקום המסתור ברצועה, סיפרה, פשטו כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית על המקום, וערכו חיפושים בביתם. לטענתה, הם אף הפיצו את תמונתו של עיאש – דבר שסייע לישראלים לאתרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully