וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החווה הסינית, שרון הוביל אותנו לצליחה

יצחק מרדכי

12.1.2014 / 16:31

יצחק מרדכי פיקד על גדוד 890 באחד הקרבות המרים בחזית סיני במלחמת יום כיפור. למחרת הקרב, הסתפח הגדוד לאוגדה של שרון ונלחם ביבשת אפריקה. "אם לא מבצעים - לא חוזרים"

אריאל שרון היה מפקד מן המעלה הראשונה. מפקד יוזם, נועז ומקורי שהבין את נקודות התורפה של האויב ואת היכולות של כוחותינו להילחם ולהשיג את המטרות. הוא היה דמות נערצת עוד משחר נעורי. כאשר הגעתי לגדוד 890 של הצנחנים כמפקד מחלקה, הדמויות שהשפיעו על בני דורי היו אריק שרון, רפאל איתן, דוידי אהרון ודני מט. הבולט והמרכזי בדמויות אלו היה שרון.

ראיתיו מקרוב כאשר היה אלוף פיקוד דרום בהיותי מג"ד 890, בפעילות מבצעית ברצועת עזה, במלחמת ההתשה בחזית התעלה, במלחמת יום כיפור בראש הגשר וכן בהיותי מפקד אוגדה 91 במלחמת שלום הגליל כשהיה שר ביטחון.

נפגשנו שוב במערכה הפוליטית. בבחירות 96', בנימין נתניהו היה מועמד לראשות הממשלה, אנוכי ראש מטה הבחירות ואריק ריכז את מטה החרדים. ניצחנו בבחירות, אריק היה לשר התשתיות ואחר כך לשר החוץ ואני קיבלתי את תיק הביטחון.

אריאל שרון הלך לעולמו - סיקור מיוחד

אריאל שרון, משה דיין והמזכיר הצבאי אריה בר-און בצד המערבי של התעלה. דובר צה"ל
אריאל שרון, משה דיין והמזכיר הצבאי אריה בר-און בצד המערבי של התעלה/דובר צה"ל

בכל המפגשים עם אריק, היתה לכולנו תחושה שהוא ניצב בראש המערכה, בעל כריזמה אדירה, מנהיגות מלידה ויכולת להפעיל את המערכות הצבאיות בעוז רוח, בחכמה ובתחבולה, תוך מיצוי מרבי של הכוחות והשגת היעדים והמטרות שנקבעו, אבל עוצבו על ידי אריק שרון.

בקרבות המרים בראש הגשר במלחמת יום הכיפורים הוא ניצב כסלע איתן עם חתירה רצופה לחציית התעלה ולהעברת המלחמה לגדה המערבית, להשמדה וכיתור האויב ולהשגת הניצחון. אחרי הקרב המר ב"חווה הסינית" תחת פיקוד האלוף אברהם (ברן) אדן, עברנו למחרת לפיקוד אוגדת שרון מראש הגשר ועד שער איסמעיליה.

זו היתה שעתו הגדולה של המצביא שרון שנלחם בתבונה ובאומץ - ואם לא הפסקת האש ועצירת אוגדתו, אני מניח שגם הארמיה השנייה הייתה מכותרת. הצליחה הביאה למפנה במלחמה, להפסקת אש כאשר צה"ל מנצח במלחמה ומצרים מחפשת דרך להסדרים מדיניים ומאוחר יותר להשגת השלום בין ישראל למצרים.

גדול ורב חלקו של אריק שרון בבניין הארץ, בלחימה מתמדת על בטחונה וחוסנה של מדינת ישראל. הוא היה ממעצבי רוח הלחימה בצה"ל שהציב סטנדרטים גבוהים להשגת היעדים והמשימות כי "אם לא מבצעים - לא חוזרים". אבד לנו מפקד, מצביא ומנהיג.

יהי זכרו ברוך

הכותב היה מפקד גדוד 890 שנלחם בחווה הסינית במלחמת יום הכיפורים ומאוחר יותר צלח את תעלת סואץ

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully