וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום שמו של "קפטן ג'ורג'" שחקר את דיראני

בהתאם לבקשתו, אישר בית המשפט לפרסם כי דורון זהבי הוא חוקר המודיעין שנחקר בחשד לאונס הטרוריסט הלבנוני שנחטף ב-1994. לפני חצי שנה נדחתה עתירתו של זהבי נגד המדינה

באדיבות מערכת "עובדה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר אמש (שני) לפרסם כי "קפטן ג'ורג'" - חוקרו של המחבל הלבנוני מוסטפא דיראני, הוא דורון זהבי, תושב מרכז הארץ. ישראל חטפה את דיראני ב-1994 בפעולה של סיירת מטכ"ל במטרה להשיג מידע אודות רון ארד נוכח הידיעה שדיראני היה האדם האחרון שראה את הנווט הנעדר בחיים.

זהבי, אז קצין בכיר בדרגת רס"ן ביחידת המודיעין 504 ומומחה לפלגים השיעים בלבנון הופקד על החקירה. אחרי שדיראני הגיש תביעת נזיקין נגד המדינה בשנת 2000, נחקר זהבי בחשד שתקף אותו מינית בחקירה, ושאף חרג מסמכותו. בעקבות ההליך נגדו, שוחרר זהבי מצה"ל. כיום הוא משרת בתפקיד רגיש במשטרת ישראל.

עוד על "קפטן ג'ורג'"
החוקר של דיראני תובע מיליונים: "הפקירו אותי"
קפטן ג'ורג' טוען: "המדינה גרמה לי נכות נפשית"
בצה"ל חששו: "המשפט עלול לפגוע בביטחון המדינה"

מקורבו של זהבי, יועץ התקשורת מאיר סויסה, סיפר אמש לוואלה! חדשות כי החקירה נוהלה תחת "מרוץ אחרי הזמן" מהרגע שהגיע דיראני למתקן הכליאה בישראל כדי לסכל את העברתו של ארד לאיראן. "החקירה נגדו כללה פעילות מילולית ופיזית, אך לאורך כל הדרך טען זהבי כי לא הייתה אף התעללות מינית. מעולם במהלך החקירה". זהבי התעקש כי החקירה תועדה בווידאו שיוכיח את חפותו.

שבע שנים אחרי שסיים דרכו בצה"ל החליט זהבי באמצעות עו"ד שלומי ציפורי להגיש תביעה נגד הצבא בבקשה להחזירו לשירות, ולעמוד על חפותו בפרשה תוך כדי המשך הטיעון כי יש קלטות וידאו שמוכיחות את טענותיו. הקלטות אותרו אך הקלטת שתיעדה את הרגעים הקריטיים של החקירה שארכה שלוש שעות - לא נמצאה. בית המשפט העליון דחה את עתירתו של זהבי.

לפני שנתיים חשף העיתונאי עמרי אסנהיים בתוכנית "עובדה" את הקלטת החסרה בה נראה זהבי יושב ברגע הקריטי של החקירה יחד עם מפקד היחידה, כיום בכיר בקהילת המודיעין, ובכירים נוספים ביחידה. זהבי התעקש בפני מקורביו, "מפקד היחידה ישב לצדי לאורך החקירה, והוא נתן הנחיות בעצמו. הוא אמר 'תביאו את האלה'. שומעים אותו מדבר בהקלטה".

דורון זהבי. דרור עינב
"נגרם לי נזק בלתי יתואר". זהבי/דרור עינב

לאור הממצא החדש החליט זהבי לתבוע שוב את המדינה תביעה בסך 6 מיליוני שקלים באמצעות עו"ד אפי נווה, בגין הנזק הנפשי והתדמיתי שנגרם לו לאורך השנים. "נגרם לי נזק בלתי יתואר", אמר בעבר זהבי בשיחות עם מערכת וואלה!, "הם ניסו לשבור אותי, ניסו להפחיד ולהרתיע אותי מלעמוד על האמת שלי. הקלטת הוכיחה כי הפכו אותי לשעיר לעזאזל. אני לא אנוח עד שהאמת לא תצא לאור".

בחוות הדעת הפסיכיאטרית שהגיש בחודש אפריל 2012 לבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת התביעה שהגיש נגד המדינה, טען זהבי: "אני מרגיש כעס גדול, בושה והשפלה שלא מניחים לי". חוות הדעת, לפיה הקצין סובל מנכות נפשית בשיעור של 25%, צורפה לתגובתו לבקשת המדינה לחייבו בתשלום אגרה. על פי האבחנה הפסיכיאטרית, המתייחסת לעשור האחרון מאז הודח זהבי משירות ביחידה 504 בצה"ל, הדחתו בגין ההאשמה לפיה הורה לאנוס את דיראני, פגעה קשות במצבו הנפשי.

"הוא לא נפרד מהפרשה שרודפת אותו עם כל פרסום או אזכור מחדש, שמחזיר אותו לחדר החקירות עם דיראני", כך טען אחד ממקורביו של זהבי. כמו כן, צוין בחוות הדעת כי המערכת אותה שירת תוך סיכון חייו נטשה אותו על לא עוול בכפו, וכי מאז הדחתו הוא סובל מבדידות ומבושה. "מדינת ישראל ממשיכה לפגוע ולמשוך זמן כאילו לא די מה שעברתי מאז הדחתי בצבא", אמר.

באפריל השנה נדחתה התביעה על ידי בית המשפט המחוזי בטענה להתיישנות, אולם זהבי החליט לא לוותר וערער על כך לבית המשפט העליון. "זהבי החליט לא להסתתר מאחורי שמו כי זהותו דלפה לתקשורת", אמר הערב סוויסה, "הוא רוצה לספר את הסיפור האמיתי. מה באמת קרה שם בחדרי החקירות. הוא רוצה לספר דברים שלא רואים בקלטת. הוא מתעקש שבית המשפט יכיר באמת שלו וייתן לו פיצוי".

מוסטפא דיראני. GettyImages
טען שעבר התעללות ואף תבע את זהבי. דיראני/GettyImages

לפני מספר שבועות פנה זהבי לבית המשפט בבקשה שיסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על שמו. הוא טען אז שניתן למצוא את שמו ופרטים רבים עליו באינטרנט, וכי הוא מעוניין להתראיין בתכנית "עובדה" שתשודר השבוע. לפני כשבוע הודיעה הפרקליטות שהיא אינה מתנגדת לבקשה, ואתמול בית המשפט נעתר לכך.

יצוין כי בשנת 2004 שוחרר דיראני חזרה ללבנון במסגרת עסקת חילופי שבויים, בה שוחרר אלחנן טננבוים והוחזרו גופותיהם של שלושת חטופי הר דב: בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד.

(עדכון ראשון: 19:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully