וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום חוששים מהסלמה: "אי אפשר להתעלם מהפחד"

חיל האוויר תקף שני יעדי טרור בעזה בתגובה לרקטה שהתפוצצה בחוף אשקלון, אך את תושבי הדרום זה לא מרגיע: "התחושות מעמוד ענן חוזרות". חמאס פינה מפקדות מחשש להמשך התקיפות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(שר הביטחון יעלון: "הטרור - בגלל ההסתה ברשות")

צה"ל תקף אמש (חמישי) שתי מטרות בצפון ובמרכז הרצועה, בתגובה לירי הרקטה מוקדם יותר לעבר מועצת חוף אשקלון. גורם צבאי אמר שמדובר בתקיפה של מוקדי אחסון וייצור של אמל"ח המשמשים את ארגוני הטרור במתקפות על ישראל. הפלסטינים דיווחו על ארבעה נפגעים לפחות בשתי התקיפות. בנוסף, דווח על פינוי מוחלט של כל המטה הביטחוני של חמאס בשתי מפקדות.

עוד על ההסלמה בדרום:
מערכת "כיפת ברזל" נפרשה גם באשדוד
בצה"ל מזהירים: "השתנו כללי המשחק"
חמאס חותרים ל"פיצוץ מבוקר" - שעשוי לצאת משליטה

בתגובה לירי: צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה. רויטרס
הותקפו מחסני אמל"ח. תקיפה בעזה/רויטרס

מוקדם יותר התפוצצה רקטה ביישוב שידע השבוע נפילה נוספת בשטחו, והדאגה בקרב התושבים ניכרת. "אנחנו חזקים, אך אי אפשר להתעלם מהפחד. שתי רקטות בשבוע אחד מחזירות את התחושות הקשות מעמוד ענן", אמרו אמש ביישוב. בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפרה אחת התושבות כי "יש כאן נפגעי חרדה מסבבים קודמים של נפילות, ידענו הרוגים ופגיעות קשות בבתים, אבל החומר האנושי חזק ומאוחד". טרם ההפצצה הערב אמרה התושבת: "אנחנו רק מקווים שהתגובה הישראלית תגיע כי לנו נמאס מהמציאות הזאת".

"כשאתה שומע את הפיצוץ - הכול חוזר אליך"

"בזמן הפיצוץ הייתי במקלחת. בשנה האחרונה כבר הספקתי לשכוח איך זה מרגיש, אבל ברגע שאתה שומע את הפיצוץ - הכול חוזר אליך", אמרה. תושבת אחרת הוסיפה כי "רק במזל לא הייתי ביישוב בשעת נפילת הרקטה, אבל זה לא משנה הרבה. מרגישים את החששות של שאר התושבים".

המשך ההסלמה, ברקע המשא ומתן המדיני, גורם לתושבים להטיל ספק ביכולתו של יו"ר הרשות אבו מאזן להשתלט על הטרור מהרצועה - גם במידה שיושג הסכם בסוף התהליך. "מאז שהתחילו השיחות הם חזרו להפציץ", אמרה תושבת אחרת. "אם הוא לא מסוגל להשתלט על חמאס היום, איך אפשר לצפות ממנו לעשות את זה בעתיד?", תהתה.

ראש מועצה אזורית חוף אשקלון התייחס גם הוא לאירועים האחרונים, וקרא לצמרת המדינית לייצר הרתעה ולשמור על ביטחון התושבים. "אנו ערים למתח הביטחוני שנוצר באזורנו בימים האחרונים. על הממשלה לנהוג באסרטיביות כלפי המפגעים וצה"ל יודע לעשות זאת", אמר. כפי שהתבטאו תושבות היישוב, הוסיף גם הוא כי "היישובים שלנו חזקים, אך לא נשלים עם הירי".

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully