וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון למבצע הפיגוע בת"א במהלך "עמוד ענן"

גלעד גרוסמן

1.12.2013 / 7:00

הנאשם יודה בניסיון רצח, חבלה וניסיון סיוע לאויב. העונש טרם נקבע, אך צפוי לו מאסר ממושך. לטענתו, לא הייתה לו כוונה לבצע פיגוע קטלני, אלא רק להביא לסיום המבצע הצבאי

הפרקליטות תציג מחר (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב את הסדר הטיעון שגיבשה עם מוחמד מפארג'ה, תושב טייבה בן 19, הנאשם בביצוע הפיגוע באוטובוס של חברת "דן" בעיר במהלך מבצע "עמוד ענן". הפיגוע, שיצא לפועל לפני כשנה, הביא לפציעתם של 26 בני אדם.

על פי ההסדר, מפארג'ה יודה בעבירות של ניסיון רצח וחבלה בכוונה מחמירה, אולם סעיף האישום הנוגע לסיוע לאויב במלחמה יומר לניסיון סיוע לאויב. הצדדים לא הגיעו להסכמה על העונש, אולם כפי הנראה הפרקליטות תבקש לגזור על מפארג'ה עונש ממושך ביותר בשל ריבוי המקרים בהם הוא יודה.

שנה לעמוד ענן:
"איום המנהרות רק ילך ויגבר, נערכים למבצע נגדנו"
בעזה חגגו שנה לעמוד ענן; "הפיצוץ מול ישראל קרב"
נתניהו באוגדת עזה: "ירידה של 98% בירי הרקטות"

הארכת מעצר לחשוד בהנחת מטען באוטובוס בתל  אביב , דצמבר 2012. יותם רונן
המטען היה חלק ולא מסוגל לגרום נזק באוטובוס ריק. הנאשם מובא לדיון בהארכת מעצרו, מוקדם יותר השנה/יותם רונן

כבר בחודש יולי הודה פרקליטו של מפארג'ה , עורך הדין לביב חביב, במהלך דיון בבית המשפט, כי מפארג'ה ביצע את הפיגוע, אולם טען כי לא היתה לו כוונה לבצע פיגוע קטלני. לדבריו, מפארג'ה לא התכוון לסייע לאויב, אלא רק להביא לסיום המבצע. הוא הסביר כי המטען אותו הניח הורכב מזיקוקי דינור, ולא מחומר נפץ תקני או מתוצרת בית. לכן, הוא הוסיף, המטען היה חלש ולא מסוגל לגרום לנזק רב באוטובוס ריק יחסית. לטענתו, הנאשם הניח את המטען באוטובוס שנפגע כדי לא לגרום למיתות או לכמות גדולה של נפגעים, במקום באוטובוס קודם בו נסע, שהיה מלא יותר.

על פי כתב האישום המקורי שהוגש נגד מפארג'ה, הנאשם הביע את רצונו לסייע לארגון חמאס בעזה במהלך ימי מבצע "עמוד ענן", וללחום לצד "אנשים שמתים שם", על מנת לנקום את מותו של רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי. בבוקר הפיגוע הוא הגיע לבית לקיא, שם קיבל את התיק עם המטען בתוכו.

מפארג'ה נסע ממודיעין לתל אביב, שם עלה על קו 142 לכיוון בת ים. לפני שירד בבורסה ברמת גן, הניח את המטען, ונמלט לתחנת הרכבת סבידור, משם נסע ברכבת למודיעין. סמוך לשעה 12:00 הגיע האוטובוס לצומת הרחובות שאול המלך והנרייטה סאלד בתל אביב, אז הפעיל חשוד מהשטחים את המטען באמצעות הטלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully