וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: צה"ל יתרגל תמרון לכיבוש העיר עזה

24.11.2013 / 13:40

התרגיל רחב ההיקף של אוגדת עזה יחל היום בסביבת העיר אשקלון, במטרה לבחון את תהליך קבלת ההחלטות של המפקדים ואת יכולות הכוחות בתמרון בשטח בנוי. "לא קופאים על השמרים"

בשעות אחר הצהריים (ראשון) תקיים אוגדת עזה תרגיל תמרון רחב היקף ראשון מסוגו בדרום, שידמה כיבוש של העיר עזה. התרגיל, בפיקודו של תת-אלוף מיקי אדלשטיין, יתקיים בעקבות לקחים של אוגדות אחרות והנחיה של הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ויסתיים ביום רביעי הקרוב.

במסגרת התרגיל, יתפרשו חטיבות סדירות של צה"ל באזור העיר אשקלון והסביבה כדי לדמות את כיבוש העיר עזה ועיירות וכפרים פלסטיניים נוספים. "חשוב להדגיש כי לא מדובר בתרגיל לאור איום קונקרטי, אלא בשל תכנון מוקדם", הסביר קצין בכיר בצה"ל. "אנחנו נצא משטחי האש ונתרגל את התמרון בשטחים עירוניים ובנויים בכל המרחב הכפרי סביב הר אשקלון ובחלק ממנה, תוך כדי תיאום מלא עם הרשות המקומית, ראשי המועצות, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות".

התרגיל, שיעסוק בתמרון ללב השטחים הבנויים בעזה, יעסוק בתהליך קבלת ההחלטות של מפקדים כמו גם בפעילות בשטח, שמטרתה לבחון את יכולות המודיעין, את האש מהים, מהיבשה ומהאוויר, את יכולות הכלים המתמרנים ואת ההגנה. "אנחנו נותנים דגש לאיום התת-קרקעי", ציין הקצין הבכיר. "נתייחס גם לזירה הימית. נשחק תרחיש קשה, כולל באיום אויב, כדי לאתגר את עצמנו הכי קרוב למציאות".

"יש לנו מטרה ברורה", הבהיר הקצין, "לתת מיומנות נוספת לאוגדת עזה, לחדד סוגיות בתמרון - לאן נכון לתמרן ולאן לא. אנחנו לא קופאים על השמרים". הקצין הדגיש כי הצבא שם דגש מרכזי על תחומי הבטיחות, השמירה על תשתיות והחיכוך עם אזרחים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

לקריאה נוספת:
בחודש שעבר: חיל האוויר ערך תרגיל נרחב בצפון
ברקע המו"מ עם איראן: צה"ל דימה תקיפה לטווח ארוך
צפו: לוחמי הצנחנים בתרגיל צניחה רחב היקף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully