וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר לשעבר: לישראל יכולת לתקוף באיראן

רמי שני

26.10.2013 / 13:16

אלוף (במיל') עידו נחושתן אמר שאפשרות של תקיפה צבאית באיראן היא חלק מארגז הכלים של צה"ל. על השיחות בין המעצמות לרפובליקה האיסלאמית אמר: "האיראנים הם אשפי משא ומתן"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: נתניהו קורא להקשיח את הסנקציות על איראן, השבוע ברומא)

מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (במיל') עידו נחושתן הבהיר הבוקר (שבת) כי ישראל יכולה לתקוף באיראן אם תידרש לכך. "לא הייתי מקל ראש ביכולת של חיל האוויר", אמר נחושתן באירוע שבתרבות במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע. "אם תהיה תקיפה זה צריך לשרת את היעד והמטרה הסופית". לדבריו, חלופה צבאית היא חלק מארגז הכלים הקיים אך היא כלי בדרך אל המטרה הסופית שהיא איראן נטולת גרעין צבאי.

נחושתן התייחס גם למשא ומתן בין המעצמות לאיראן באשר לתכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית ואמר כי מדובר בתהליך שישפיע לשנים רבות על המזרח התיכון. "יש בו מכשלות וקשיים לא פשוטים", הסביר. "צריך לקחת בחשבון את האפשרות שהוא יצליח וגם שלא יצליח. הקשיים עלולים להוביל להסכם לא טוב עבור ישראל. המשא ומתן יימשך, ובאותו זמן הצנטריפוגות עובדות. האיראנים חוששים שערוותם או הבלוף שלהם ייחשף בפני העולם. הם רוצים לקבל הרבה בהסכם ולתת מעט. הם אשפי המשא ומתן, דבר שעלול לגרום למשיכתו, להוביל לעייפות ופרישה של גורמים שונים. אנחנו צריכים למנוע את זה שההסכם בסופו של דבר יהיה לרעתנו".

נציגי איראן ושש המעצמות מכונסים לשיחות על עתיד תכנית הגרעין, ז'נבה, 15 אוקטובר 2013. רויטרס
השיחות בין איראן למעצמות בז'נבה, בשבוע שעבר/רויטרס

נחושתן הוסיף שיש להקשיח את הסנקציות על איראן. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שיהיה לאיראן נשק גרעיני", אמר. "חשבנו שלהפיק חומר מועשר לוקח הרבה זמן. יש להם היום די הרבה חומר מועשר, 20%, והרבה צנטריפוגות. כלל אצבע הוא שכשיש את כל האמצעים והיכולת ההנדסית להרכיב פצצה גרעינית, לוקח שנה. הזמן להגיע לקו אדום הוא שונה ותלוי באופן שבו רואים את האיום. בישראל ובארצות הברית רואים את זה באופן שונה".

מפקד חיל האוויר לשעבר העריך כי השינויים המתחוללים במזרח התיכון ישפיעו על חיי כולם. "האיסלאם הפוליטי קיבל כוח משמעותי. השינויים הפוליטיים במדינות המזרח התיכון יצרו ס?פר שאליו נמשכו כוחות ג'יהאד עולמי, נוכח היעדר שלטון חזק שם. זה קרה בסיני, קורה ברמת הגולן ויקרה במקומות אחרים". לדבריו, יש איומים מסיני על מטוסים אזרחיים והשטח הפך להיות נתיב הברחות. נחושתן נשאל לגבי עסקת הרכש של מטוסי F-35 וענה כי ישראל שואפת תמיד שתהיה לה עליונות אווירית על שאר חילות האוויר באזור.

עוד על תכנית הגרעין האיראנית
נציגת ארה”ב לשיחות הגרעין: לעכב סנקציות נוספות
ארה”ב מזהירה: מסמכי סנודן יחשפו המאמץ נגד איראן
ידלין: ”תגובה איראנית לתקיפה תהיה מדודה ומוגבלת”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully