וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של ניצן אלון הציל "בטעות" פעיל ימין

יהושע בריינר

31.7.2013 / 8:17

הפעיל טלפן לביתו של ניצן אלון והטיח בבנו הצעיר מילים קשות. הבן ביקש להשיב על ההאשמות והשניים קבעו להיפגש. הודות לכך שוחרר הפעיל, לאחר שנעצר בחשד שאיים לרצוח את האב

בנו של אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון קבע להיפגש עם פעיל ימין שגידף את אביו בטלפון – וכך "בטעות" הציל אותו ממעצר ממושך: בשבוע שעבר עצרו כוחות גדולים של משטרה פעיל ימין בן 17 מהיישוב יד בנימין הסמוך לגדרה, בחשד שהוא אחראי לאיומים ברצח נגד אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון. הצעיר, פעיל במאחזים באזור בנימין, התקשר לפני כמה שבועות אל ביתו של האלוף אלון במטרה לשוחח עם הקצין הבכיר.

האלוף ניצן אלון בדיון בבג"צ בנושא מגרון, יולי 2012. עומר מירון
בנו ביקש להסביר אישית מדוע הוא חותם על צווי הרחקה. אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, בדיון בבג"ץ על פינוי המאחז מגרון/עומר מירון

לשיחה ענה בנו הצעיר של האלוף, בן 16. הפעיל השתלח ואמר דברים קשים נגד אביו, ובין היתר טען בפניו: "אבא שלך הוציא צו גירוש נגד חבר שלי". אלא שלמרבה ההפתעה, בנו של אלון ביקש להיפגש עם הפעיל על מנת להסביר לו באופן אישי מדוע אביו חותם על צווי הרחקה מנהליים נגד פעילי ימין קיצוני, והשניים אף קבעו להיפגש בבית קפה בתחנת דלק ליד מושב ניר בנים, שם מתגוררת משפחת אלון.

אולם לאחר שנודע לאלון ולרעייתו על דבר הפגישה המתקרבת, הם מיהרו לבטלה והגישו תלונה במשטרה נגד פעיל הימין. בשבוע שעבר הוא נעצר, בין היתר בחשד לאיומים ברצח. אולם אז סיפר הפעיל בן ה-17 כי לא רק שלא היו איומים, אלא שבנו של אלון אף קבע להיפגש עמו. בסופו של דבר נאלצה המשטרה לחזור בה מהטענות נגד הפעיל והוא שוחרר בבית המשפט בתנאים מגבילים.

"ראוי היה לאפשר לבנו להיחשף לדעות שונות"

מעצרו של הפעיל הצעיר הוא דוגמה מייצגת לקשיים שעמם מתמודדים בני משפחת אלון, הסובלים בחודשים האחרונים מהטרדות של פעילי ימין עקב עבודתו של אלוף הפיקוד. בין היתר מוצאים פעילי הימין דרך למחות על החלטות שונות באמצעות טלפונים לביתו, בכרזות ובמכתבים המאיימים לפגוע בקצין הבכיר, בטענה כי הוא פועל נגד המתנחלים על ידי חלוקת צווי הרחקה מנהליים. נראה כי במעצרו של הפעיל ניסו במשטרה להאשימו באירועים נוספים נגד אלון, אולם בסופו של דבר נאלצו לחזור בהם מהחשדות.

סנגורו של פעיל הימין, עורך דין איתמר בן גביר שייצג אותו מטעם עמותת "חננו", אמר בתגובה לדברים: "כהרגלה, ביקשה המשטרה להפוך את התיק לאירוע חמור. אך לפתע, כאשר הטחתי בהם את העובדה שבנו של אלון הוא שהזמין את נער הגבעות לפגישה וכי למעשה היה מדובר בשיחה ידידותית, כל התיק נהרס". עו"ד בן גביר אף הביע צער על כך שאלון ורעייתו הפסיקו את הקשר בין הצעירים. "ראוי היה שאלוף הפיקוד היה מאפשר לבנו להיחשף לדעות שונות ולביקורת שיש נגדו", אמר. "גם אם הנערים לא מסכימים בכל, הייתה יכולה להיות כאן חוויה של דמוקרטיה וחופש ביטוי".

בדובר צה"ל ביקשו שלא להגיב על הדברים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully